de drecht bij leimuiden

Plaats reactie
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

15-08-2011 21:06

hallo allemaal wie kan mij vertellen of er karper zit in het water de drecht bij leimuiden heb zins kort een caravan op camping de drecht voor de camping loopt de drecht wil daar gaan vissen wat kan ik daar zoal vangen en zit er karper hoop iets te horen ge ed uit rijswijk
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2011 15:59

Als ik daar zo op google earth even naar kijk lijkt het mij gewoon boezemwater, dus ik zou niet weten waarom er geen karper op zou zitten. Gewoon proberen, kom je er vanzelf achter.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

16-08-2011 16:17

Daaf Wolters schreef:Als ik daar zo op google earth even naar kijk lijkt het mij gewoon boezemwater, dus ik zou niet weten waarom er geen karper op zou zitten. Gewoon proberen, kom je er vanzelf achter.

ja dat begrijp ik, maar misschien zijn er vissers die daar al gevist hebben zodoede dan weet ik het zeker maar bedankt voor je bericht gr ed
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-08-2011 17:23

Volgens mij is het leuker om het zelf te ontdekken?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

16-08-2011 17:36

leen goudappel schreef:Volgens mij is het leuker om het zelf te ontdekken?

ja oke maar zit daar voor het eerst op de camping, en weet je hoe lang de drecht is dus als je weet waar je precies moet zitten is dat wel makkelijker het is een vaart met veel boten en om iedere keer je hengel op te halen is ook geen pretje gr ed
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2011 18:42

En dus ga je vooruit denken. Hoe ga ik de vis vinden en hoe ga ik zo vissen dat ik niet voor elke boot moet inhalen?
Waar je precies moet zitten is toch echt iets wat je doorgaans zelf uit moet zoeken op dergelijke wateren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-08-2011 16:05

De Drecht staat in directe verbinding met 2 grote plassensystemen en één grote plas. Karpers kunnen van hot naar her zwemmen en weer terug. Als je een caravan hebt aan het water lijkt het me niet zo moeilijk daar te beginnen. Wat te peilen in de omgeving, veelbelovende plekjes wat voer te geven en na een dag of twee een paar uurtjes aan te doen.

Krijg je snel beet, startschot voor meer maar blijf niet te lang hangen als het niet echt loopt. Er is daar leuk vis te vangen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

22-08-2011 16:21

Sven van Anrooy schreef:De Drecht staat in directe verbinding met 2 grote plassensystemen en één grote plas. Karpers kunnen van hot naar her zwemmen en weer terug. Als je een caravan hebt aan het water lijkt het me niet zo moeilijk daar te beginnen. Wat te peilen in de omgeving, veelbelovende plekjes wat voer te geven en na een dag of twee een paar uurtjes aan te doen.

Krijg je snel beet, startschot voor meer maar blijf niet te lang hangen als het niet echt loopt. Er is daar leuk vis te vangen..

hoi ik sta met de caravan niet gelijk aan het water de camping de drecht is gelegen bij het water de drecht zodoende gr ed en ben niet bekent daar in de buurt zodoende dus als iemand weet waar je lekker rustig kan zitten vissen in de buurt van de camping de drecht hoor ik dat graag ,misschien zijn er mensen die dit lezen en zelf op de camping de drecht staan in leimuiden hoor het graag gr ed uit rijswijk z.h.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-08-2011 18:35

Je rijdt er in een minuut of 15 wel langs, denk dat je voor jezelf het beste kunt bepalen waar je lekker rustig zit. Zoveel moeite is dat niet..

Tip mijnerzijds:

Zoek eerst een plek die interessant lijkt om te bevissen, zoek dan een plek op de kant waar vanaf je deze kunt bereiken. En niet andersom..

Je kunt namelijk wel heerlijk zitten, maar als je er geen reet kunt vangen om de één of andere reden is het ook compleet nutteloos. Een beetje visser kan dat soort plekken zo vinden..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
robbie zuijdveld
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-03-2010 16:23

28-08-2011 11:56

he ed... ik zit zelf ook op de camping daar... drecht is wel een mooi water maar de bodem is echt heel erg zacht maar dr worden best wat visjes gevangen tot nu toe tot in de 20 pond maar staat in verbinding met brasummermeer en westeinder en ringvaart dus ze komen dr echt wel doorheen.... ik zou is bij de grote brug gaan proberen waar je de dijk op komt vanaf leimuiden

gr robbie
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

28-08-2011 13:50

robbie zuijdveld schreef:he ed... ik zit zelf ook op de camping daar... drecht is wel een mooi water maar de bodem is echt heel erg zacht maar dr worden best wat visjes gevangen tot nu toe tot in de 20 pond maar staat in verbinding met brasummermeer en westeinder en ringvaart dus ze komen dr echt wel doorheen.... ik zou is bij de grote brug gaan proberen waar je de dijk op komt vanaf leimuiden

gr robbie

hoi robbie leuk bedankt voor je reactie ja ik sta er pas op de camping 2 weken waarvan 2 dagen geweest haha lekker weertje ik sta a noord 32 dat is aan het eind van de camping bij de kantine /trekkersveld bruggetje over en sta ik rechts de eerste caravan misschien zie ik je een keer en kunnen we wat afspreken misschien weet jij nog meer mensen op de camping die van vissen houden en misschien kunnen we zo in contact komen lijkt mij wel leuk toch,kom zelf uit rijswijk en ben een haagenees haha nou tot horrens maar weer gr ed .
Gebruikersavatar
Chris van Leeuwen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-06-2010 21:45
Locatie: Alphen aan den Rijn

03-09-2011 18:24

De drecht is een mooi water met veel goede stekken. Zoals sven al aangaf staat dit alles met elkaar in verbinding. Heb er zelf ook veel gevist en de vissen die op de kant komen zijn puntgaaf. Een tip ga in de zomer alleen s nachts vissen want de pleziervaart staat hier niet stil.

succes!!
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

24-09-2011 07:32

Gister voor het eerst gevist aan de drecht, paar dagen voorgevoerd.
Is mooi water, wel een zachte bodem maar tegen de rietkragen lijkt het wel iets harder te wezen.
1 keer een lijn zwemmer gehad, jammer genoeg niets op de kant weten te krijgen.
Prachtig water en er moet echt wel iets uit te halen zijn. vanavond weer een paar uurtjes........

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
ed milius
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-08-2011 20:59

24-09-2011 10:36

marcel knetsch schreef:Gister voor het eerst gevist aan de drecht, paar dagen voorgevoerd.
Is mooi water, wel een zachte bodem maar tegen de rietkragen lijkt het wel iets harder te wezen.
1 keer een lijn zwemmer gehad, jammer genoeg niets op de kant weten te krijgen.
Prachtig water en er moet echt wel iets uit te halen zijn. vanavond weer een paar uurtjes........

Gr Marcel.

oke laat mij maar weten of je wat gevangen heb ben zeer benieuwd alvast bedankt gr ed. uit rijswijk.
robbie zuijdveld
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-03-2010 16:23

16-10-2011 12:53

haha oke nou denk dat 80% op de camping hagenees is zo ik ook :D
sta op A helemaal int begin... misschien komen we elkaar wel is tegen zit ook vaak te witvissen op dat graslandje bij de boer
Plaats reactie