timmerholt niet echt wat ze zeggen

Plaats reactie
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

05-08-2011 22:59

hoi

moet even wat kwijt over timmerholt in westerbork

na de mooie advertenties die er overal stonden
wou ik graag naar timmerholt
na wat bellen en mailen werd er gezegt dat je goed kon karpervissen en vangen
bij huisje 84
maar dat was een 8 persoons huisje en wij waren met zijn drieen (ik en de vrouw en gehandiecapte zoon )
heb overleg gehad met mij vrouw en die zij ook
tja we hebben een zwaar jaar achter de rug en je wil het graag toe dan maar
kosten waren 1100 euro voor een week !

de gedachte gang er achter was ik kon ik van uit het huisje karpervissen
en toch zo mijn zoon helpen omdat die tezwaar voor de vrouw is hij weegt 35 kilo
want hij moet de trap op en douchen en pamper verwisselen enz enz enz

heb duidelijk gevraagt is dat een karper stek en werd gewoon ja gezegt ook wissen zij van de situatie van mijn zoon !

dus op goed vertrouwen geboekt en zo blij als een kind ook al was het toch wel veel geld voor ons 1100 euro

daar aangekomen netjes geholpen niks mis mee
huisje ziet er top uit
water tja is niet erg breed maar vooruit
zij zij dat er goed karper werd gevonden
voerbootje er over heen met dieptemeter
max diepte was 1,2meteren er stond 30 cm wier in
oke dan popup er op dan moet het goed komen
maar nee dus

vrijdag midag
naast mij zat een duitser en die ving ook niks in huisje 83
en ook in huisje 85 zat iemand die er al geen hengel meer in had
zette mij aan het denken later kwammen er in huisje 82 en 81 ook mensen
die karper viste maar waren vrij laat en die hadden de hengels er maar gewoon even in gegooit

zaterdag
huisje 82 /81 gingen er even met een voerboot met fishvinder overheen
duurde niet lang of ze pakten alles in en gingen weg
huisje 83 gooide ook geen hengel meer in

ik dacht mooi nu krijg ik toch we aardig water tot mijn beschikking :D
dus ik lekker vissen
zondag ik lekker vissen
maar deed niks anders dan blanken blanken zels niet eens een tik
zondag weer een dikke blank weer geen tik

maandag
kwam er een ander in huisje 85
die ook karper viste
deze jonge man is ook aan het pijlen geweest en was niet blij
deze jonge man zit hier op het forum trouwens
maar toch de hengels er in
en ook hij blankte ook geen eens een tik met als mij

dinsdag
even hier en daar rond vragen bij hengelsportwinkels in de buurt (bij meerdere winkels dus)
en met nog wat plaatselijke karpervissers gesprokken
hier uit bleek dat je eigelijk alleen op het grote meer karpers kon vangen tussen de leylies
en ja er zou wel eens af en toe 1tje in de aftakings kunnen komen die dan bij de huisjes komen
maar dat is vrij zelden zeker in de zomer :-?

woensdag

toch maar even langs de receptie
maar die liefe vrouw nam mij totaal niet serieus en lachte mij eigelijk een beetje uit :o
ben er maar weg gegaan want had totaal geen zin
ook zij ze dat op de andere kant van het park wel werd gevongen in huisje 107

nu is het zo dat ik zomaar een praatje maak met iemand
dus ben even een blokje om geweest en hier en daar een praatje je gemaakt
zo kwam ik er echter dat de gene die huisje 82/81 waren verhuis en op de andere kant zaten van het park
en zij vertelden mij dat ze daar ook tot nu toe geen vis gezien hadden en zelf niet eens een tik hadden gehad
en ze dus nu tussen de leleys zaten tevissen in het grote meer
en dat ze daar hun bivvy hadden meer gezet
en ik het idee had dat ze daar bleven slapen veder niet naar gevraagt trouwens

en de man was ook totaal niet blij en hij had het zelfde verhaal als mij
dat er heel goed werd gevangen mij de 82 huisjes
toen ik terug liep ging er 1 gedachte door mijn hoofd
en dat is het volgende

nu betaal je 1100 euro en ga je als nog met een tentje bj de waterkant
zitten omdat je bij je huisje niks vangt dat is toch niet normaal daar betaal
je gewoon niet zo veel geld voor :o :o


maar toch maar de rest van de week stug door gezet
totaal 100 uur gemaakt en geen tik gezien
net zo als de rest waar ik mee heb gesproken die bij het huisjes hebben gevist

en ik voel mij gewoon bedonderd

je kunt er leuke vissen vangen maar je zult naar het grote meer moeten en de extra geld wat je betaald om bij het water te zitten in de zijtakken heeft geen zin!! in de zomer maanden
die extra centen kun je beter van uit eten gaan met de vrouw

in het voor en na jaar zal het wat anders zijn als zomers geloof ik gelijk


mijn zoon heeft zich goed vermaakt
mijn vrouw heeft zich goed vermaakt maar met een nasmaak
en ik heb gebaald als een stekker

maar wat ik wel weet is ik ga er nooit weer heen
en ik weet dat er meer mensen zijn


en ja ik kan niet vissen net zo als al die mensen waar ik mee heb gesproken


hoop dat dit een waarschuwing is voor andere mensen
bedenk goed wat je doet en geloof niet die mensen van timmerholt
weet dat er meer mensen zij die het zo hebben ervaren en hoop dat die het er bij willen zetten

want als ik dit had gelezen was ik er echt niet heen gegaan
want was de bedoeling voor fun voor het hele gezin en dat was het

weet wel dat ik voortaan heel goed forums afzoek om info over een park

groeten dave
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-08-2011 10:39

Hoi Dave,

Spijtig dat je niks heb gevangen maar als ik het zo hoor had je min of meer vangstgarantie verwacht.

Zoals je gemerkt hebt is Timmerholt een behoorlijk platgeviste put en is het dus niet eenvoudig een vis te strikken.

Wellicht was bijv Weddermeer een betere keuze voor je geweest? Daar is (of was iig) het een stukje eenvoudiger een visje vanuit je huisje te vangen.

De mensen van de receptie zijn geen karpervisserers en weten dus niet wat de beste stekken zijn, ze hadden gelijk dat je uit je huisje kunt vissen.

Om nou te zeggen dat ze je bedonderd hebben gaat me wat te ver, wat hadden zij voor jou kunnen doen om je wel een vis te laten vangen? Ze zwemmen er in ieder geval wel!

Wij hebben er in een midweek met vreselijk kloteweer en iedereen griep ook maar 1 weten te vangen, die vis heb ik gepost in het andere topic. Ben ik daarom bedonderd? Zo voelde ik het absoluut niet.

Het was een fraai en schoon huisje, het is een erg fraai watertje (toen zaten die zijtakken er nog niet aan) alleen was er toen (nog) geen ruk te doen voor de kinderen en de vrouwen.

Ik vind het wel klote voor je dat je zo teleurgesteld bent maar ik denk dat je met wat meer research wel een beetje had kunnen weten wat Timmerholt voor watertje is.

Wij zaten trouwens in huisje 187.
Laatst gewijzigd door Eus Molewijk op 06-08-2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2011 11:08

Tja, bungalowparken zoals Timmerholt bieden een vakantie in een natuurrijk deel van Nederland waar vissen bijzaak is. Je kunt daar genieten van de rust en de natuur en zo je wilt een hengeltje uitgooien. Niet meer dan dat en verwacht er niet te veel van. Als karpervissen voor jou hoofdzaak is en je een karpervakantie plant zul je vaak teleurstellingen moeten verwerken. Het was beter geweest als je dit ingezien had na de eerste poging en daarna je zinnen verzet had naar een vakantie met het gezin. Dan had de teleurstelling van deze verkeerde keuze naar de achtergrond kunnen zakken.

Ik heb het zelf jaren geleden ervaren. Mijn plannen waren beperkt tot het uitgooien van een hengeltje bij het huisje in de avonduren. Daar aangekomen bleek het watertje dat langs het huisje liep niet echt kansrijk. Vervolgens heb ik mijn zinnen verzet en toch nog een leuke vakantie gehad met vrouw en kinderen. Hengels bleven in het foedraal. Daarna nooit meer een visvakantie met het gezin geboekt. Ik heb mij gerealiseerd dat dit voor mij niet samengaat met een gezinsvakantie. Nooit spijt van gehad.

Maar ook een betaalwater biedt geen vangstgarantie. Mijn zoon en ik keken eens uit op een week aan een veelbelovend betaalwater. Daar aangekomen was het inderdaad een fantastisch water, helemaal naar onze verwachtingen. Niettemin, geen piepje gehad die week. Tja, zo is het met deze liefhebberij. Je bent van zoveel zaken afhankelijk die niet onder controle zijn van de uitbater dat je ze dit niet kunt aanrekenen. Voor de rest was het een prima week en hebben we genoten van het water, het weer, het kamperen en vooral het samenzijn.

De wijsheid hier is dat geluk of tevredenheid samenhangt met hoe je een teleurstelling om kunt zetten in iets positiefs.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

06-08-2011 18:03

Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

06-08-2011 19:05

Bennie Peper schreef:http://www.youtube.com/watch?v=5j9X3JvA_0U

:)



slaat nergens op :evil:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-08-2011 19:41

Welles!

Afbeelding

Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

07-08-2011 09:39

Nee joh, geen vis vangen en het park de schuld geven dat slaat ergens op....... :o
Een vis vakantie boeken en het raar vinden dat er veel mensen zitten te vissen dat slaat nergens op :roll:
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

07-08-2011 11:01

hoi bennie

beter lezen wat ik schrijf :wink:
gaat er mij niet om dat ik wel of geen vis heb gevangen
maar om de leugen die verteld word

lees alles eens goed door zo ik zeggen
alle mensen die om een karperstek vroegen en hun advies hebben gevolgt
zijn en de 80 serie huisjes gekomen
en die klagen allemaal omdat het totaal geen karper stek is


stel
als mij buurman wel had gevangen en ik niet dan kan ik niet vissen
zo simpel is het

maar niemand vong iets in de zij vleugels
en dat is wat anders :wink:


denk er maar eens over waarom ze die lelybladen bij jullie weg hebben gehaald

groeten dave





groeten dave
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

07-08-2011 11:49

Hallo Dave,

Jij wil een huisje met een "goede" stek en dat wil de rest die een huisje huurt natuurlijk ook. :wink:
De eigenaar kan jou niet garanderen dat de vis bij jou huisje zwemt.
Je huurt een huisje aan het water met een visplek niet met vis.

Ik heb nog steeds geen idee hoe de eigenaar erbij kwam om te gaan snoeien terwijl er 6 huisjes op dat stuk verhuurt waren, daarom blijf ik er ook bij dat hij naar mijn idee niet spoort, maar er zitten wel degelijk mooie, grote, gave vissen.

De bodem is er zeer zacht, er staptte een gast in het water en die zonk gelijk zo'n 50 centimeter weg in de bodem.
Ik wist niet dat er geen voerbootje op mocht en heb het dus wel gedaan :oops: en de dieptemeter liet ook een hele zachte bodem zien.
Ik denk dan ook dat als je werpt en te zwaar vist je boilie onder de drek ligt....

Jammer dat je niks gevangen hebt maar dat is vissen.

Hoeveel mensen zitten er 16 uur in de auto naar een viswater in Frankrijk om na een week terug te komen zonder vis
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

15-08-2011 10:27

Ik ben ook een weekje op Timmerholt geweest, niet echt voor t vissen, maar gewoon met t gezin. Wat mij opviel was, toen ik een rondje deed over het park. Dat in bijna elke tuin een rodpot stond met 3 hengels erop, en zelfs soms wel 2 rodpot''s. Als je nou nagaat dat de tuin maximaal 30 meter breed is, dat zijn dan de hoekhuisjes. Zit je dus met 6 hengels recht vooruit te vissen, want je buurman vist ook met 6 hengels, dus een meter naar links of rechts gaan niet. De ruimte die je dus heb is minimaal, niet echt een uitdaging dus, en wat denk je van de hengeldruk op zo'n klein watertje ?? Het mooiste voorbeeld was een groep mannen, die kwamen met een grote bus aan vol met spullen. Zetten 4 complete rodpot's neer met 3 hengels per pot, op een tuinbreedte van hooguit 20 meter ???? 12 hengels in een wateroppervlakte van nog geen 60m3 ??? Nou sorry volgens mij is dat niet echt spannend toch ?. Ook de geluiden die ''s avonds laat geproduceerd werden , waren bizar voor woorden, dikke scheten en boeren, luidkeels roepen of iemand nog bier wil ! Je zit op een familie park, wat net als Dave al zeg 1000 euro per week kost, gedraag je dan een beetje. Er werd ook inderdaad niks gevangen daar, ik heb 1 keer iemand door het water zien lopen met een schepnet met vis erin, of het karper was weet ik niet. Wel was hij heel de avond met ze voerboot in de weer (wat dus niet mag). Toen ik ''s ochtends een krant ging halen bij de receptie, stonden daar al 2 mensen te klagen over vissers, die 's nachts door de tuin heen liepen, met een hengel in de handen, en regelmatig werden ze wakker van harde hoge pieptonen. Conclusie het wordt compleet verziekt daar, en het wachten is op dat Timmerholt zeg, karpervissen verboden !

oh ik heb zelf ook nog gevist met een penhengel, in een zijtakje van het meer, mooie schub van 26 pond puntgaaf !!!
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

15-08-2011 21:47

12 hengels op 20 meter :lol:

is wel collegiaal, ik beet......iedereen beet.
Gebruikersavatar
Victor de Waard
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-06-2010 21:45
Locatie: Sleeuwijk

16-08-2011 10:56

Ben er ook een weekje geweest,

Vanuit het huisje was echt een drama . Heb nog wel 1 vis kunnen pakken aan de oppervlakte tussen het lelie veld.
Hofman Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00

16-08-2011 16:09

Had op zn minst een voerstek op t oranjekanaal gemaakt..
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-08-2011 22:09

Daar neem je geen huisje aan het water voor.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-08-2011 15:58

Als je een beetje naar omstandigheden handelt is dat niet eens zo'n gek idee toch?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
dirk edel
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-05-2007 16:27

30-08-2011 02:57

ik weet niet hoor maar ik heb altijd mooie vissen gevangen op het park en allemaal in de zijtak en niet op het groote meer maar je moet er natuurlijk wel wat voor doen en niet aleen maar op je dieptemeter en je bootje afgaan mischien een ander aasje gebruiken
Theo van der Meer
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-09-2007 22:37
Locatie: Burgum

11-09-2011 00:00

Even het belangrijkste samengevat: je zoon heeft genoten van de vakantie!
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

11-09-2011 00:54

hoi theo
ja die heeft zich vermaakt
maar hij heeft geen besef waar die is
en had zich ook wel vermaakt bij jou in de tuin om het zo maar eens tezeggen bij wijze van spreken dan

groeten dave

Theo van der Meer schreef:Even het belangrijkste samengevat: je zoon heeft genoten van de vakantie!
Theo van der Meer
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-09-2007 22:37
Locatie: Burgum

11-09-2011 02:17

Vakantie moet in eerste instantie voor de kinderen zijn. Daar heb je aan voldaan. Dat je een gedeelte voor je eigen plezier hebt gereserveerd en dat mislukt, jammer dan!
Wij zijn twee keer naar Ierland geweest in 1999 en 2001, om te vissen. Weinig vis gevangen, ondanks de commerciele "beloftes", bad luck!
Dit jaar zijn we naar Frankrijk gegaan naar een huisje aan een water met karper, top vis zit tegen de veertig lb. Nu moet ik even melden dat ik karper als bijvangst van mijn zeeltvisserij beschouw, maar ik ben er niet vies van (andersom vreemd genoeg wel). Ik heb een aantal keren geprobeerd, maar de karper zat te ver weg. Een serieus stel engelse vissers wist in twee weken twee te haken, een gelost net na aanbeet, de andere wist heel bewust de steenstort bij het watervalletje te bereiken.
Wat ik bedoel, vakantie is voor het gezin, weg van de drukte, ook het vissen...
Dave, ik snap dat je baalt, vooral gezien de prijs, wij waren (exclusief bezinekosten) 2/3 van jouw prijs kwijt voor twee weken.
Ik vind niet dat je het park ervoor aan kunt spreken, de vis zit er. Jij hoeft ze enkel maar te vangen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

11-09-2011 11:50

Het eenigste wat ik er nooit aan begrepen heb is dat ze nooit aan de klachten van karpervissers gehoor hebben gegeven dmv een uitzetting. Het totale park heeft miljoenen gekost dus die paar karpers kunnen er ook wel bij. Aan de andere kant moet je je als park afvragen of je die karpervissers wel wil binnenhalen met hun gezeik en overlast aan de andere parkgasten.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-09-2011 22:53

Met mountenbiken kon ik een bult op het Montferland parcours nooit in 1x naar boven fietsen, elke keer moest ik halverwege terugschakelen en bijna boven de voet aan de grond en het laatste stukkie lopen..

Nu hoorde ik dat het met een nieuwe Gary Fisher fiets makkelijk in 1x te doen zou zijn.
Ik klap er een slordige € 3800,- tegen aan want de fietsenmaker zei ook dat het daarmee met gemak moest lukken..je vliegt naar boven zei ie nog!

Wat denk je?
Stond met die kutfiets nog eerder geparkeerd dan met m'n ouwe beestje, wat een kutfiets, en wat een waardeloze fietsenmaker.
Verkoopt me voor goud geld een barrel die niet loopt..Kutfiets..Kutparcours ook ja!
Mij zien ze daar nooit meer..ik ga wel darten of dammen ofzoiets.

Zoek je nog een mooie Gary Fisher Dave?
Voor € 3000,- ben je de man..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie