Zegerplas te Alphen aan den Rijn

Plaats reactie
Richard de Bruin
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-06-2007 23:07

09-06-2011 00:00

Hallo Mede karpervissers,

omdat ik in alphen woon en regelmatig een rondje om de zegerplas loop heeft dit water mij altijd laten watertanden.
Helaas heb ik nooit enig teken van karper mogen zien, maar ik weet dat ze er zitten.

Maar tot op heden heb ik echter alleen in de kanalen erom gevist, waarom? Ik heb geen idee, misschien had ik de ervaring niet of waren de verhalen die ik wel is hoorde dat de Zegerplas een moeilijk water is dat mij afstootte.

Ik heb vanaf nu al mijn moed verzameld en de juiste spullen en zeker meer ervaring om deze uitdaging aan te gaan. Ik ga nu eerst een tijd observeren, pijlen etc.

Maar wat ik mij nou afvroeg is:
Hoe zit het nou met de krabben die hun ronde kruipen daar, brengen deze veel overlast?
Misschien wat suggesties of tips met wat ik wel moet doen en wat niet?
Ik hoef geen bestanden, stekken of iets te weten, alleen wat bruikbare tips.
De aangelegde zuurstof installaties die afgelopen jaar/jaren zijn aangebracht, brengen deze nog enige problemen?
Maar als ik tegenwoordig een ronde loop, zie ik zeer weinig vissers(behalve roofvissers) en zeker weinig tot geen karpervisser, waar zijn deze mensen?

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen met mij komende avontuur!

Mvg,

Richard de Bruin
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-06-2011 22:15

Het topic is al een paar dagen ouder, maar weinig mensen reageren erop, maar ik vraag het me dus ook af hoe dit water is, want er is hier weinig te vinden over dat water behalve dat het moeilijk is, maar is dat juist niet de uitdaging voor ons karpervissers?? en zeker als er meerval zit en grote karper..

of zijn we dan toch teveel verwend met de wat kleinere jongens maar wel vaak meer dan 5 op een nacht??

dus iemand die dit water ken of er komt laat aub eens wat horen desnoods in een PB ;)

alvast bedankt!!
Oja joh!!!
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

23-06-2011 05:31

Meerval?
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-06-2011 18:53

roberto tas schreef:Meerval?



karper???



ja meerval dat is ook een vis die in water zwemt :D en die zitten daar... en nee niet die bakken van 2 meter en alles maar wel die kleintjes..

ps: ik weet dit niet omdat ik er gevist heb, maar omdat ik een oud stukje heb gelezen uit de krant. in het geen dat ze vissen hadden uit gezet en gevangen ;)

maar goed dat was de vraag niet...

vist er niemand dan op de zegerplas??
Oja joh!!!
danny sessink
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-07-2011 14:06

15-07-2011 16:29

zie dat het een oude topic is maar aangezien ik er weleens vis toch een berichtje;

woon zelf naast de plas en mijn ervaring is, karper is goed te vangen aan de uitmonding van het meer aan de kant van de briljantstraat. Er is daar een stekkie waar je met 2 hengels zou kunnen vissen, eentje recht vooruit en eentje naar de linkerhoek. Niet op rechts vissen vanwege zuiveringsinstallatie.

wat wel opvalt, zijn niet de grootste daar die je vangt en het sterft er van de brasum.

andere plek is te bereiken per boot, links van de uitweg naar het kanaal, bij het riet, metertje of 5/6 van de kant vanuit de boot vissen.
iets moeilijker vissen maar wel wat grotere exemplaren.

mvg Danny
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-07-2011 19:52

eenboot heb ik tot mijn beschikking dus die uitdaging durf ik wel aan..

maar zijn dat de enigste 2 plekken dan? op zo'n grote put??
Oja joh!!!
danny sessink
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-07-2011 14:06

15-07-2011 22:37

zullen zeker niet de enige plekken zijn maar heb daarmee wel goede ervaringen vandaar dat ik ze met jullie deel.
er is ook een trailerhalling dus ideaal voor de boot..
ben benieuwd naar de resultaten!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

14-07-2012 10:26

Inmiddels al gevist Richard?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Richard de Bruin
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-06-2007 23:07

19-07-2012 16:35

Om eerlijk te zijn heb ik pas 1 nacht gevist op het kanaal. Ik ben een zeer aantrekkelijk huis tegen gekomen en de verbouwing is nu eindelijk afgerond zo ongeveer.
Naseizoen maar van start.
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

19-07-2012 19:25

R de Winter schreef:ja meerval dat is ook een vis die in water zwemt :D en die zitten daar... en nee niet die bakken van 2 meter en alles maar wel die kleintjes..


Er ging zo'n 15 jaar geleden anders wel een hardnekkig gerucht dat er ergens op de plas een richel loopt waar zich een grote meerval schuil hield, er werd met halve kippen op gevist en de lijn werd bij een aanbeet stuk gezwommen....
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

19-07-2012 20:57

Als er 15 jaar geleden al meerval zat zal er nu sowieso wel wat van formaat zwemmen denk?

Ik hoorde vorig jaar van een vrouw dat haar man daar peddelde op een surfplank en hij een meerval zag liggen die iig langer was dan zij met haar armen kon uitbeelden en haar man heel snel naar de kant liet peddelen :)
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

19-07-2012 21:14

Edwin van Gemeren schreef:Als er 15 jaar geleden al meerval zat zal er nu sowieso wel wat van formaat zwemmen denk?

Ik hoorde vorig jaar van een vrouw dat haar man daar peddelde op een surfplank en hij een meerval zag liggen die iig langer was dan zij met haar armen kon uitbeelden en haar man heel snel naar de kant liet peddelen :)


Oh dus het gerucht is nog actueel!?
Plaats reactie