De Droomvijver in Hoensbroek,Veel kapotte bekken.

Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2012 07:59

Mee eens Rob,


Maar om dan met een big smile op de foto te gaan met een vis die geen bek meer over heeft geeft wel te denken .. En dan niet alleen op het internet, moet je eens kijken in die Engelse (maar ook Nederlandse magazines af en toe) bladen:

What a whacker! 40lb, alleen geen bek meer over.. DAn fotograferen we toch met de staart naar voren, en lachen we naar diezelfde staart.. Want kan me niet voorstellen dat iemand NIET gaat janken als je die smoelwerken af en toe ziet
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

09-02-2012 09:12

Wat vaak ook een probleem is op dit soort putten (ken t water niet) is dat er zoveel vis opzit dat de vis dat voer wel móet vreten..
Gevolg beesie word vaak gevangen en krijgt de kans niet om te herstellen.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-02-2012 13:13

Sven en mark,

Geef jullie beiden gelijk. Maar denk dat beide zaken puur met commerciele doeleinden te maken hebben.
Veel vis vangen op een verenigingswater is goed voor de kas, en poseren voor een of andere aasfirma met een bak van een vis is ook weer goed voor de kas.

Het moderne karpervissen heeft denk ik zwaar te lijden onder de commerciele perikelen die er omheen hangen. Pak eens voor de afwisseling een karpermagazine en tel eens de aantal paginas met reclame, of de artikelen waarin de namen van diverse firmas je om de oren vliegen en vergelijk deze eens met de artikelen waar het echt om de inhoud gaat. Je zal versteld staan. Hierbij word het goed kunnen vissen vandaag de dag gerelateerd aan de grote vissen die iemand vangt. Nou ik weet wel beter.

Ik wil zonder reclame te maken mijn complimenten geven aan een nieuw visblad wat recentelijk op de markt is gekomen, deze heeft een gezond evenwicht tussen reclame en relevante artikelen. En hoop dat dit ook zo blijft!!

maar goed bovenstaand is misschien een kritische noot, maar ook hierbij geldt weer dat iedereen zijn eiegn beleving heeft en vooral ook moet doen waar hij zelf gelukkig bij is. Ik wordt in ieder geval gelukkiger van kleinere vissen die waarschijnlijk nog nooit zijn gevangen als van grote vissen die er uitzien alsof ze paar rondes mike tyson achter de rug hebben.

mvg Rob
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

09-02-2012 14:48

Rob Borjans schreef:Sven en mark,

Geef jullie beiden gelijk. Maar denk dat beide zaken puur met commerciele doeleinden te maken hebben.
Veel vis vangen op een verenigingswater is goed voor de kas, en poseren voor een of andere aasfirma met een bak van een vis is ook weer goed voor de kas.

Het moderne karpervissen heeft denk ik zwaar te lijden onder de commerciele perikelen die er omheen hangen. Pak eens voor de afwisseling een karpermagazine en tel eens de aantal paginas met reclame, of de artikelen waarin de namen van diverse firmas je om de oren vliegen en vergelijk deze eens met de artikelen waar het echt om de inhoud gaat. Je zal versteld staan. Hierbij word het goed kunnen vissen vandaag de dag gerelateerd aan de grote vissen die iemand vangt. Nou ik weet wel beter.

Ik wil zonder reclame te maken mijn complimenten geven aan een nieuw visblad wat recentelijk op de markt is gekomen, deze heeft een gezond evenwicht tussen reclame en relevante artikelen. En hoop dat dit ook zo blijft!!

maar goed bovenstaand is misschien een kritische noot, maar ook hierbij geldt weer dat iedereen zijn eiegn beleving heeft en vooral ook moet doen waar hij zelf gelukkig bij is. Ik wordt in ieder geval gelukkiger van kleinere vissen die waarschijnlijk nog nooit zijn gevangen als van grote vissen die er uitzien alsof ze paar rondes mike tyson achter de rug hebben.

mvg Rob


Beter als dit had ik het niet kunnen verwoorden Rob.
Ik ken je al sinds klein mannetje, toen je pas begon. Leuk om dit te lezen hoe je gegroeid bent, niet alleen in lengte haha maar zeker in denkwijze.
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-02-2012 15:08

Kapotte bekken is echt niet enkel van deze tijd en heeft dan ook weinig met commercie te maken. Neem een water als de bosbaan maar eens overbezetting en papagaai bekken kwam daar 30 á 40 jaar geleden ook al massaal voor. Overbezetting aan karper leid tot overbezetting aan vissers is de rede van die bekken. Plak daar kennis en kunde aan vast en je bent er al een heel eind met die ellende.

Groet,
Peter
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

26-03-2012 12:35

FF om dit weer ff aan het licht te brengen.


Ik zat daar met 1,5LB hengels te vissen,en 26-00 nylon op een method korfje van 56 gram.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Jasper Moonen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-03-2012 10:52

30-03-2012 16:15

De meeste vissen op de droomvijver hebben een kapotte bek:(
Tot nu toe bijna alle vissen die ik had gezien hadden een kapotte bek
Laatst ving een vriend (mick) een karper op droomvijver: gat in t hoofd, kapotte rugvin, bot uitsteken en een helemaal kapotte bek. Maar als je ziet hoe sommige mensen ook bezig zijn dan verwacht je het wel. Laatst een super mooie schub, leek beetje op een koi. Een jaar of 2 geleden uitgezet. Gave bek. De vissen die er nu zijn uitgezet komen van het kasteel. daar wordt nooit gevist dus gave bekken. Maar die zullen ook de dupe worden:(
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2012 18:28

Het spijt me dit jullie te vertellen Jasper.Maar waarom blijven jullie er dan telkens vissen?Die vraag heb ik Mick ook gesteld maar er gisteren gewoon weer gaan zitten.Het is echt om te huilen hoe die vissen er daar uitzien.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1