userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

07-05-2003 09:02

Vandaag in De Limburger,

Maasplassen worden gesloten van zonsondergang tot zonsopgang.
Het is dus niet meer toegestaan om zich te bevinden aan,op of nabij de maasplassen.
Ook toegangs wegen worden afgesloten voor verkeer van zons ondergang tot zonsopgang.
Reden:overlast door hangjongeren,illegale vispraktijken,drugs dealen,geluids overlast,bedreigeingen,wild kamperen,kamp vuren.
Het is nu mogelijk om daadwerkelijk te bekeuren door de politie met dit verbod?

De laatste snap ik niet echt want geen vis papieren en looprecht vergunning geven toch ook geen recht om zich hier te bevinden,bekeuringen blijven dan echter uit.

Bron binnen de politie meld echter het volgende,
We willen de overlast van Oostblokkers en van jongeren(Nederlanders) tegen gaan,er wordt teveel gedeald en er wordt veel illegaal gevist door Oostblokkers,ook de hangjongeren worden een probleem,wij zien dit als ultiem middel om de overlast tegen te gaan.

Met andere woorden bedankt het vissen is ook afgelopen.

Met zeer gefrusteerde groeten,

Wil.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

07-05-2003 12:10

[quote]
Op 2003-05-04 22:44, schreef Peter Wauben:

Geachte Tim Boelema, BESTE PETER,

Bij deze wil ik je bedanken voor je agressief gedrag.
WELK AGRESSIEF GEDRAG???

Denk je nu werkelijk dat alleen duitsers en/of Oosterburen de boel aan het verzieken zijn. NEE PETER, JIJ MOET EENS LEREN LEZEN! IK HEB NIET GEZEGD DAT HET ALLEEN MAAR DUITSERS OF OOSTBLOKKERS BETROF, MAAR OOK ENKELE ONWETENDE EIKELS VAN NEDERLANDSE AFKOMST. :smile:

Wat dacht je wel als je in Frankrijk zit te vissen en er komen een paar bekende Hollandse(Ned.) eikels de boel verzieken.
NEH PETER, IK NEEM GEEN VIS MEE, IK JAT GEEN VISSEN, KOM NIET MET DE HELE FAMILIE, SLA GEEN TENTENKAMP OP, HEB WEL DE JUISTE PAPIEREN, PROBEER NIET EEN ANDER T VISSEN ONMOGELIJK TE MAKEN, VIS NIET MET 5 HENGELS PER PERSOON, ZUIP NIET ALS EEN MESTKEVER, HEB NOOIT ROMMEL OM TE TENT HEEN SLINGEREN EN RUIM WEL NETJES ALLES OP ALS IK KLAAR BEN. :0 JA! :smile:

Ik heb 12 jaar lang in Limburg gevist,ben er geboren en getogen te Kerkrade. OF ERG LANG GELEDEN VOOR T LAATST GEVIST HIER OF MET DE OGEN POTDICHT ZEKER??? OF ZIT JIJ STIEKUM TE VISSEN OP PLEKKEN ZONDER DIE EIKELS???? WAAR?? :smile:


Jullie verzieken het ook voor jezelf en die paar duitsers en rest daar zal het ook niet meer aan liggen. PAAR DUITSERS, PAAR OOSTBLOKKERS??? NOGMAALS PETER: NEH PETER, IK NEEM GEEN VIS MEE, IK JAT GEEN VISSEN, KOM NIET MET DE HELE FAMILIE, SLA GEEN TENTENKAMP OP, HEB WEL DE JUISTE PAPIEREN, PROBEER NIET EEN ANDER T VISSEN ONMOGELIJK TE MAKEN, VIS NIET MET 5 HENGELS PER PERSOON, ZUIP NIET ALS EEN MESTKEVER, HEB NOOIT ROMMEL OM TE TENT HEEN SLINGEREN EN RUIM WEL NETJES ALLES OP ALS IK KLAAR BEN :0 JA! :smile:

Tevens,ik heb ook doel bewust geen stekken gezegd.Dus van onwetendheid is hier absoluut geen sprake. DAS TOCH HEEL FIJN VAN JE!! :smile:

Ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met Duitsers en de rest,wel krijg ik de kriebels als ik moet gaan vissen met personen van jou soort! SOORT ZOEKT SOORT PETER! VERTEL NS: HOE SMAAKT DAT NU, ZO'N KARPER?? OF N BRASEM? :sad: NIE TE VRETEN TOCH?

Bitte schon!
De groeten van een Limburger


Tja Zoals je leest peter ben ik het gewoon absoluut oneens met je! Klaarblijkelijk zie je dingen niet of wil je ze niet zien. Deze taferelen met duitsers e.d. zijn gewoon gebaseerd op feiten. Meer dan eens heeft afgelopen jaar de krant weer gehaald! Als het toch maar om enkele duisters en oostblokkies gaat, dan doe me n lol: Neem ze mee naar Alphen a/d Rijn, stuur alle alphense vissers hier naar toe en dan is iedereen gelukkig!

Echt, begrijp niet jou beweegredenen vandaan komen, want klaarblijkelijk vis je niet in Limburg en ondervind je niet de problemen die wij nu al enkele jaren ondervinden. Of je hebt echt stront in je ogen! : 0 Het spijt me dat ik me zo grof uitdruk.

En zoals je hierboven al ziet, ben jij zo ongeveer de enige met die mening! Schijnbaar heeft heel vissend Limburg en mensen uit de andere grensprovincies last van duitsers en polen behalve jij!

Het wordt triester en triester,

Mijn excuses voor het gebruik van hoofdletters, maar ik moest even het onderscheid maken.

Met gefrustreerde groet!

Tim








<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2003-05-07 12:10 ]</font>
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

07-05-2003 22:57

Hey Peter,
Weet jij nog een leuk water in de buurt van Alphen, bijv je thuiswater, om eens lekker te vissen/kokkerellen want ik heb wel trek in die targetvis van jou....:cool:
Mvg Niels
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

08-05-2003 10:00

Beste Peter,


Extreem over de kam scheren?????? Helaas!! Was het maar zo!!! Tuurlijk had jij 12 jaar geleden ook al last van duitsers en afval. Dat zal in de grensprovincies altijd wel blijven. Maar de laatste 5 jr is het van kwaad tot erger en erger geworden. Geloof me: het aantal duitse en oostblokse vissers is de laatste 5jr explosief gestegen. Het is gewoon echt n chaos.

Helaas Peter, is het zo dat er inderdaad ook een kleine nederlandse groep is, die zich nog steeeds niet weet te gedragen. Maar de trieste constatering bij de duitsers en oostblokkers is helaas niet dat een enkeling zich MISDRAAGT maar slechts een enkele DUITSER OF OOSTBLOKKER zich GEDRAAGT!!
ik constateer gewoon de feiten. De limburgse kranten hebben dit ook meermalen bericht, enkele dagen geleden zelfs nog.

Het heeft op zich ook niks met buitenlanders of buitenlander haat te maken hoor! Ik zie geregeld b.v. belgen langs de waterkant en schijnbaar weten zij zich wel te gedragen.

Het valt vies tegen! Er gebeurt niks. Ja, onze wateren worden helmaal afgesloten voor nachtvisserij. Van ohe en laak tot achter roermond ligt nagenoeg geen enkele put meer waar genachtvist mag worden. Zoals Wil J. al zei: de oorzaak van deze maatreglen stond gister weer in de krant, Oostblokkers, Duitsers, hangjongeren!

Al begrijp ik net als Wil J. weer 1 ding niet: Wat is het verschil bij wel of niet nachtvissen: ????????? De politie denkt door die maatregelen wel te kunnen op treden!?????

Het grote probleem naar mijn idee?? VERENIGING VOOR NATUURMONUMENTEN!!!

Vroeger had je n vergunning nodig met t looprecht ronfd al die plassen!Tegenwoordig heeft natuurmonumenten overal natuur/wandel gebied van gemaakt en is het voor iedereen vrij toegankelijk! Vroeger had je er zonder looprecht gewoon niks te zoeken. KLAAR!

Ik vraag me af hoe lang dit nog goed gaat. Wanneer lopt de fatsoendelijke visser zo gefrustreerd dat zijn onfatsoen naar boven komt en t recht in eigen hand neemt? (daar politie en boa dit toch niet doen/durven)
Misschien n kloote conclusie en triest dat t zover moet komen, maar ik zie dit nog eens goed uit de hand lopen.

Groetjes

Tim
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-05-2003 11:06

Tim,

Wanneer staat er een of meerdere karpervissers op die het INITIATIEF in eigen hand neemt? Ga rond de tafel met de visrechthebbende, controleurs, politie, etc. Leg uit wat er misgaat en wie er verantwoordelijk voor zijn. Probeer samen tot een compromis te komen waarbij de mensen die zich niet gedragen aangepakt kunnen worden en de goedwillenden toch gewoon door kunnen blijven vissen.

Klinkt niet makkelijk en is het ook niet. Maar ja, je moet wel ergens beginnen...

Groeten,

Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

08-05-2003 12:40

Beste Peter/Mark,

Ik besef me terdegen dat het heft in eigen hand nemen absoluut geen goede oplossing is. Ik hoop ook dat het nooit zo ver komt, alleen denk ik dat als dit zo doorgaat dat dit uiteindelijk zal gaan gebeuren.

Ik heb ook alle begrip voor politie en boa. Ik weet dat met name tegen oostblokkers heel vaak gerechtelijk niets te beginnen is. (ook wij spreken wel eens met ze ) Ik ga ook niet moeilijk doen tegen die lui, en geef ze ook direct wat ze willen zien (papieren etc.) Zij doen ook slechts hun werk.

Wat me echter wel MATELOOS irriteert is:

Dat oostblokkies ieder regeltje aan hun laars lappen en zelfs zo aso zijn dat ze zelfs politie en boa voor t lapje houden( vaak doen alsof ze niks verstaan , geen geld hebben en politie en boa kunnen dan niks meer want iedere oostblokker oppakken en de grens overzetten is onbegonnen werk). Dus wat schieten we nu op met het verbieden van de nachvisserij e.d. NIKS, want ze hebben overal schijt aan! Hierdoor gaan ze echt niet ineens wel betalen en zich aan de regels houden! Dus wat verandert er??? of kan de politie nu ineens wel optreden en hebben ze dan ineens geen ondercapaciteit meer? NIKS! Behalve dat de goede vissers weer gestraft worden!

AID bellen!! ook n wonder schone oplossing! Staat op iedere vergunning geprint! ja leuk hoor! een euro belkosten kwijt per keer en er komt niemand opdagen! AID is volgens mij door LIBERTEL, KPN, en ander mobiele providers in t leven geroepen, doet de omzet goed stijgen en de beller ziet nul resultaat!


Ik vind het inderdaad een prachtige oplossing om eens rond de tafel te gaan zitten met vissers politie boa en de vereniging natuurmonumenten. Alleen begin dit maar ns te organiseren! T boeit me niet om dat te organiseren, maar waar begin je??

Je zult toch een hele delegatie limburgse vissers achter je moeten hebben staan wil je dit van de grond krijgen.

groetejs Tim
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-05-2003 13:31

Tim,

Waar je begint? Telefoontje naar de federatie, plaatselijke HSV's, gemeente, politie, etc. Praten, uitleggen, vertellen, vragen, informeren, uithoren. Probeer helder te krijgen waar het nu echt fout loopt. Als je zo'n toon aanslaat als hierboven zul je denk ik nul op je rekest krijgen, met roepen en tieren schiet je niets op. Probeer de kern van het probleem helder te krijgen en bekijk dan wat mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn.

Een hele delegatie valt wel mee. Wel een aantal gemotiveerde mensen die er wat werk en vrije tijd in willen steken. Als ik jou was zou ik dan zeker ook contact opnemen met de Regio Limburg van de KSN, als landelijke vereniging hebben we inmiddels aardig wat ervaring met dit soort zaken en ook de nodige contacten met de NVVS, AID, etc.

Hopelijk heb ik je hiermee een zetje in de rug kunnen geven.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-05-2003 16:19

Het probleem ligt hem vooral in het niet mee willen werken van de meeste andere hengelsporters.
Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat witvissers mee werken aan een nachtvis verbod(het zal hun ook weinig intresseren daar nachtvissen door deze groep toch niet beoefend wordt)
Het zal dus moeten komen van ons karpervissers om het nachtvissen te behouden.
Het probleem,en daar ben ik het met Tim eens, zijn de Oostblokkers,Wit russen,Slovaken en Duitsers,ook hang jongeren die dus niets met vissen te maken hebben bederven het voor ons.
De groep aso's onder de karpervissers vergeet ik echt niet ook deze spelen niet mee met het behoud van het nachtvissen.
Groot probleem is zoals altijd dat het slechte opvalt en de goede karpervissers juist niet opvallen(de laatste groep wil dat ook juist).
Om bot weg alles te verbieden is een wel heel gemakkelijke "oplossing" die echt niet gaat werken.
De problemen overdag blijven gewoon bestaan.
Ik wil meewerken aan een oplossing maar heb het gevoel dat ik tegen de stroom in moet roeien met een peddel,hulpeloos voel ik me dus en treurig dat een hobby van mij en vele andere zo ten onder moet gaan.

Wat Tim zegt over het bellen klopt in grote mate,
een kleine 3 weken geleden sprak ik NETJES 3 personen aan op het gedrag wat zij vertoonde(draad doorknippen van een weiland met koeien zodat ze met de auto de laatste 15 meter! naar de waterkant konden overbruggen)
Er werden nogal wat verwensingen en bedreigingen mijn kant op geslingert die op een gegeven moment toch wat te gek werden.
Een vriend van mij belde op dat moment en aan hem heb ik gevraagt om ff de politie te waarschuwen ivm de bedreigingen.
De politie heeft mij toen terug gebelt met de vraag wat er aan de hand was dit deden ze om 19.55.
Kantekening de melding van het incident was bij hun binnen gekomen om 15.15.
Ze hadden tenminste nog het fatsoen om te zeggen dat ze wel heel laat belde.
Nummerplaat van de auto trouwens uit Polen en ja ik voelde me echt niet op mijn gemak.

Dit zijn geen incidenten meer maar een regelmaat aan het worden,er zijn stekken hier in de buurt waar je gewoon niet meer kunt vissen door overlast van derde.

Iemand een goed idee om deze problemen aan te pakken ik hoor het graag.

Wil
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-05-2003 16:34

Wil,

hoe erg het ook mag klinken, ik denk dat die mensen alleen zullen luisteren naar een grote honkbalknuppel. Ik ben geen voorstander van geweld, maar van politie etc. trekken ze zich niks aan aangezien die hun toch bijna niks kunnen maken.

Een maat van mij belde vorige week politie, omdat we ze zagen zitten met grote bungalow tenten en allemaal van die forellenhengeltjes de lucht in richting water (ongeveer 4 per persoon). Wat denk je .. geen mens gezien, en die mensen hebben daar lekker een weekend vis kunnen wegvangen/opeten.

Organiseren kan, maar dan nog .. wat wil je dan bereiken. Je moet die mensen aanpakken, en niks anders. Zolang de politie daar niks aan doet zal er ook niks gebeuren.

En jammer genoeg kan ik de standpunten van natuurbeheer etc. vaak genoeg ook begrijpen.

Wil, we praten er wel verder over op de snoekbaars (je gaat nog wel mee neem ik aan).

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

08-05-2003 17:29

hoy,,

hoy, peter ik ben het toch volkomen met tim en stefan eens.
het is hier de laatste tijd echt een zootje!
waar je ook komt overal zie je russen, polen duitsers en wat het ook allemaal voor volk mag zijn met bungalow tenten bbq weet ik niet hoeveel hengels enzz. ik kan nog 100 dingen opnoemen wat die gasten uitspoken hier in limburg s'nachts.

ik wil niet weten hoevaak we van die gasten zijn tegen gekomen die de hele nacht hebben liggen stropen op de maas, maasplassen enz.!! en met paar plastic zakken met vis naar huis gaan!!

die mensen kunnen zich maar alles permiteren hier in nederland en wij serieuze karpervissers zijn heir gewoon de dupe van, die oostblokkers lachen zich kapot als de politie of boa's komen ( als de politie al komt) die krijgen geen boetes en niks maar oeh jee als wij doen nachtvissen, of overwrap gebruiken, of een 3e hengels erbij leggen. nee wij kunnen meteen een flinke boete betalen!!

ik weet in ieder geval dat als ik zon gast tegen kom dat ik em zijn auto gratis en voor niets doe verlagen! en als ze me de pis echt lauw maken kunnen zal ik ze helemaal krijgen.
ik weet ook dat dit niet echt een goede oplossing is, maar de politie en de boa's heb je ook niks!

ik heb gewoon 0 respect voor dit volk!!!

het is inderdaad een goed iedee om met verniging natuur monumenten aan tafel te gaan zitten maar waar begin je , je kan wel met 1 man naar deze mensen heen stappen maar daar heb je ook niks aan, en het probleem op de maas is gewoon dat je zelden serieuze vissers ziet waarmee je je kan verenigen!! en je zal toch echt met een flinke groep naar natuurmonumenten moeten gaan om ook maar een beetje indruk te maken!!

groeten rob!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

08-05-2003 21:45

Hey Peter,
Flauw hoor, een 'probleemgroep' wil je wel helpen en als ik om een paar leuke watertjes bij JOU in de BUURT vraag ga je oppeens moeilijk doen.... :???:
Mvg Niels
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-05-2003 22:20

Het is wat makkelijker adviezen geven als de wateren niet in je buurt liggen Niels.

Ik weet ook nog wel een paar leuke watertjes in de buurt van Alphen a/d Rijn.

Zonder gekheid nu.
Een water adviezeren dat jezelf niet bevist is natuurlijk een stuk gemakkelijker dan iemand op je "eigen" water te laten beginnen.
Dit is ook een probleem van onze groep karpervissers,als het bij iemand anders problemen oplevert en bij mij niet waarom dan energie steken in zo'n probleem.
Wat vaak wordt vergeten is dat problemen zoals we hier in Limburg hebben zich soms verplaatsen en dat je er ooit zelf mee te maken kunt krijgen.
Proberen om iets op te lossen voordat het een probleem wordt is vaak verstandiger dan afwachten tot het er is.

Wil
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

08-05-2003 22:42

Wil, je hebt helemaal gelijk. Ben gisterenochtend voordat ik naar m'n werk moest even bij een maat van mij wezen buurten die een paar uurtjes zat te vissen. Toen ik er was besloot hij om opnieuw in te gooien, begint er iemand aan de overkant (toch zo'n goeie 500mtr) wild op en neer te springen en te roepen: "je zit door m'n lijnen, moet ik je effe komen opzoeken...". Je snapt dat we allebei in de lach schoten.
Die maat van me zat notabene 30mtr uit de kant te vissen...

Toch zat ik een beetje met het voorval in m'n maag en heb in m'n pauze m'n HSV gebeld of ze nog verenigingscontroleurs nodig hadden. Het antwoord was 'Ja, graag' en heb hem ook het voorval gemeld. Hij meldde dat je als controleur weinig kon uitrichten tegen zulke figuren (die ook nog vaak zonder de juiste papieren zitten te vissen) omdat je niet mag 'schrijven' maar alleen waarschuwen. Toen heb ik maar bedankt voor de eer want ik zie mezelf al aankomen "Foei, dat mag niet".

Misschien is het verstandiger als controleurs ook kunnen schrijven want als het om hun portemonnee gaat hebben de heren wel oppeens 'respect' voor de regels.

Mvg Niels
Peter Silvertand
Berichten: 47
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Landgraaf

08-05-2003 23:09

Stefan,

De spijker vol op z´n kop, als de politie niets tegen die lui kan of wil doen kom je nergens en daar verander je met welk goed gesprek met wie dan ook helaas weinig aan, ik kan me nog goed de berichtgeving van vorig jaar zomer goed voor de geest halen waarbij een inspecteur van politie expliciet toegaf dat het met die lui ( veelal in Duitsland woonachtige Oost-europeanen) dweilen met de kraan open is, de hen ter beschikking staande middelen zijn gewoon ontoereikend.
De politie kan ze niet eens weg te sturen omdat ze ook nog vaak dronken zijn en als je als politieambtenaar moet kiezen tussen het de weg opsturen van een zwaar beschonken verkeersdeelnemer of hen maar laat waar ze zijn (aan het water dus), zal de keuze niet moeilijk zijn.
Resultaat nu is dat men als (lokale) overheid een simpele oplossing kiest voor een voor ons delicaat probleem, men bestrijdt slechts symptomen en geen kwalen. Op deze frustrerende situatie mag mijn inziens best emotioneel op worden gereageerd, daaruit blijkt ook dat men graag koestert wat hen dierbaar is.....zeker als je bedenkt dat we hier in Limburg nu eenmaal niet "verzuipen" in mooie viswateren.

Peter Wauben; ik zou jouw reactie gaarne gelezen hebben indien je nog op dezelfde wateren actief zou zijn als wij en een ander het in zijn hoofd gehaald had om op dit board een soortgelijke posting te doen...

Peter
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-05-2003 08:37

Peter,
als je eens wat vaker op deze openbare wateren bij ons in de buurt komt vissen begrijp je de reactie van ons Limburgers misschien beter.
Ik weet dat het nauwelijks voor te stellen is wat hier zoal gebeurt aan de waterkant,je moet het gewoon meegemaakt hebben(al is dat geen pretje).

Al is het openbaar water dan nog zul je moeten begrijpen dat we ook hier liever wat rustig zitten te vissen dan boven op een vuilnisberg te zitten en je onveilig te voelen en zien dat iedere vis de kop wordt ingeslagen ongeacht wettelijke minimum maat of vis verbod(snoek snoekbaars).
En ook een mooie spiegel op de bbq te zien liggen zal iedere recht geaarde karpervisser tegen staan,hopelijk begrijp je dat wel en kun je misschien wat begrip opbrengen van voor de emotionele reactie van karpervissers.


Wil
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

10-05-2003 12:51

Peter,
ik denk eerder dat het een kwestie is van de politie van niets willen doen ipv niets kunnen doen.

Hangjeugd, voetbalsupporters, preventief fouilleren het kan allemaal en dan zullen ze hier in Nederland niet in staat zijn om dit soort randfiguren buiten spel te zetten?!

Ik denk eerder dat zij ons karpervissers ook als een doorn in het oog zien, of een ieder over een kam scheren, en het tot zo ver laat komen dat het dus net niet zal gaan escaleren. Kan het mishebben maar dit zijn mijn gedachten als ik zie hoe er hiertegen opgetreden wordt.

Het is voor een ieder te hopen dat er eens iemand met een oplossing komt aandragen om dit soort praktijken in de kiem te smoren, want je ziet het steeds vaker en ook steeds vaker in onze contreien.Maar hoe wij hier zouden reageren,en dan praat ik over onze groep karpervissers, als het hier net zo erg zou zijn als wat ik in deze topic lees dan houdt ik m'n hart vast.

Dan zullen er hier mensen in het ziekenhuis belanden. Laten we hopen dat het zo ver nooit mag komen.

Het is nou niet zo dat wij een stelletje aggressieve gasten zijn ofzo maar als er hier mensen zijn die onze karpers wat aan doen? Tja dan sta ik niet voor de mensen in die dat zullen zien. En nou weet ik wel dat ik nu weer reacties krijg van, "ja maar geweld lost niets op" dat zal ook allemaal wel zo zijn, maar dan kunnen zulke gasten dus ongestoord hun gang gaan om onze geliefde, gevinde vriend in de pan te smoren en onze stekken te verkloten.

NOU DACHT HET NIET!!!

Groet
Ed



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-05-10 12:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-05-10 12:59 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-05-2003 22:25

JEZUS!

Er wordt beleefd gevraagd om een beetje oppervlakkige info door een duitser, waarop weer een oppervlakkig maar duidelijk genoeg antwoord wordt gegeven, en er worden me hier een uitspraken richting die kerel gedaan!

STOERE JONGES HOOR!! Iemand die je niet kent zo de grond in stampen. Echte helden.

Bart

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2003-05-10 22:25 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

11-05-2003 02:56

JEZUS BART!

Als t allemaal zo onschuldig is als t lijkt zou ik hier niet zo heftig op reageren! STOERE JONGEN HOOR! MENSEN BETICHTEN VAN VANALLES EN NOG WAT TERWIJL JE NIET EENS OP DE HOOGTE BENT VAN DE NIJPENDE SITUATIE HIER! JA! JE BENT EEN ECHTE HELD!

Ik weet niet of t je al opgevallen is, maar 95% van diegene die reageren delen ongeveer dezelfde mening! en dat zal toch zeer zeker echt niet komen omdat het allemaal zo onschuldig is!

FRUSTREREND! dat is het! We zijn hier geen bullshit aan t vertellen! je kunt het je misschien niet voorstellen, maar het is kommer en kwel momenteel in onze provincie. Trieste conclusie maar: Onder de nederlandse vissers is een kleine groep die zich niet weten te gedragen. Onder de duitse vissers is een kleine groep die zich WEL weet te gedragen. En de eerste oostblokker die zich hier aan de regels houd moet ik nog tegenkomen. En geloof me: IK KOM ER HEEL WAT TEGEN! Dit zijn ook niet zomaar uit de lucht gegrepen verhalen, het haalt hier zelfs geregeld de krant. Politie boa's en diversen organisaties zeggen zelf dat het grote probleem ligt bij: DUITSER, OOSTBLOKKERS EN HANGJONGEREN.

Dan verzinnen ze wat nieuwe regels wat helemaal NIKS oplossen en waarmee ze enkel en alleen de vissers met de beste bedoelingen een oor mee aannaaien.

En zo gaat dit al enige jaren!! Het wordt als maar erger en erger! De dingen wat je af en toe tegen komt hier, en wat je moet aanschouwen wekt gewoon pure frustratie en agressie op! En er gebeurt HELEMAAL NIKS! Langzaam krijgt hier iedereen zin om zelf de waterkant te gaan opschonen. En terecht! het is dat er dan helemaal niks meer mag hier, anders was die schoonmaak al begonnen denk ik.


Agressie lost niks op en brengt alleen maar meer problemen en kut regeltjes met zich mee maar 1 ding is zeker: Onze wateren zouden dan weer n heel stuk rustiger worden.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-05-2003 11:58

Bart,

in principe heb je gelijk. Het zou best kunnen dat deze man serieus wil karpervissen in Nederland. Maar vergeet niet dat er door toedoen van veel duitsers/polen/tsjechen/hongaren, noem het maar op, het nachtvissen in grote delen van limburg verboden is geworden, en het word alleen maar meer. Ik denk dat het diegenen die gereageerd hebben meer om het probleem opzich gaat dan om dit enkel geval.

Ik kan je best een voorbeeld geven. Vorig jaar was heel Maastricht nog nachtvisgebied. Er is weer een hoop gebeurd, en nu mag je op nog maar misschien 30% van de maasoevers vissen. Kan je begrijpen dat wij daar niet blij mee zijn, want dat waren ook nog eens de beste en meest mooie stukken maas.

En het erge is, als die figuren er zijn, komen ze niet, en als je gvd even bij een maat gaat kijken krijg je een boete van 52 euro! Je mocht daar dus wel vissen snachts, maar niet bij een visser gaan kijken, want je mocht je niet begeven op verboden gebied. Kijk DAT is pas zielig in mijn ogen. Vervolgens komen ze ook nog eens met BOOT en 5 MAN aan daar de kant op. Je zou haast denken dat er daar een crimineel langs het water zat.

Maar we dwalen weer af,

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-05-2003 15:04

Tim en Stefan,

Als jullie denken dat alleen jullie last hebben van dergelijke figuren dan heb je het mis. Ook hier hebben we veel problemen met die gasten, tenminste de meeste dan. geloof of niet maar er zitten ook normale karpervissers tussen die wel respect hebben voor alles wat maar met karpervissen te maken heeft.

Ik wil alleen duidelijk maken dat er hier te vaak oordelen worden uitgesproken terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan, je kent de persoon in kwestie niet eens.

Bart
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

12-05-2003 04:28

Bart, een Oostblokker met familie met een circus tent, en een grote koelbox ken ik liever niet!

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

12-05-2003 16:36

Peter en Bart

Ik krijg net zoals meerdere hier de schijt van jullie, jullie doen als of wij ons aanstellen en het bij jullie net zo erg is.

Bart

Dat die niet aanpassende vissers lekker blijven waar ze vandaan komen en deze man die de vraag stelde krijg ik niet het idee van dat die zich wil aanpassen anders probeerde hij wel nederlands te typen.

Door zo'n volk komt het dat we hier een paar duizend hectare water hebben waar niet meer mag worden genachtvist daar word je niet gelukkig van als je zoiets te horen krijgt. Ze zijn nu eenmaal de oorzaak van al het gezeik hier.

mvg
Dirk
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-05-2003 02:16

Stel je nou eens voor:

Op je "thuis" water kan je geen visje meer vangen of ben je de uitdaging allang voorbij.

Frankrijk, Oosterijk, Spanje ach dat heb je allemaal al meegemaakt.

Weet je wat: We gaan naar Duitsland!! Ook daar zwemmen die 40-, 50- en zelfs 60-ponders hun rondje en had je niet een gerucht gehoord over een bepaald watertje?

Je vismaat stelt voor om een informerend berichtje te plaatsen op een Duitse karpersite over Die Glatbacher Tälsperre met de vriendelijke vraag of iemand enige info heeft.....................


Met hoofdschuddende groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2003-05-13 02:17 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-05-2003 08:44

Michael,
het zijn niet zozeer de West Duitser die problemen veroorzaken(sterker nog ik ken een paar Duitsers die ik wat vissen en omgaan met de natuur betreft zeer hoog inschat).
Met deze mensen heb ik zelf absuluut geen probleem.
Het zijn ook vissers die zich aan de regels houden en zelf hun wateren zoeken.
Echter tot mijn spijt moet ik ook bekennen dat deze Duitsers eerder een uitzondering zijn dan een regel.
Ook Nederlanders kunnen zich misdragen(zeker in het buitenland)en ook deze groep kan wat mij betreft de kl*te op.

Gisteren heb ik aan het water weer een staaltje Poolse mentaliteit meegemaakt,3 snoeken(waarvan 2 onder de maat)en 4 snoekbaarzen(alle onder de maat)werden de koelbox in gemikt.
Ze viste trouwens met levende aasvissen.
En ook de karpers die ik ving waren in hun ogen zeer geschikt voor de koelbox.

Als het bleef bij deze groep Polen was de schade nog te overzien,de werkelijkheid is echter dat er op ieder water meerdere van deze vissers aktief zijn en alle regels aan hun laarzen lappen
En daar mag ik niet pissig over zijn?
Het zijn wel de wateren waar wij vissen die dadelijk verboden terrein worden of gewoon geen visstand meer hebben.
Zo snel met een hengel een water leegvissen?
Ja maar ook met 2 lijnen van 100 meter achter de boot en aan iedere lijn 75 haken gaat het hard.

Wil.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-05-2003 09:53

Dirk, ook ik heb in den beginne n beetje erg fel tegen Peter gereageerd. Ook mijn reactie tegen Bart was wat aan de felle kant. Maar t is beter om niet te “SCHREEUWEN’!! Jaja ik weet het: Ook ik maak me daar wel ns schuldig aan, maar ik weet ook dat ik dat beter kan veranderen. Kijk, het is een discussieboard, waar ieder zijn mening kan ventileren. Het lijkt me dan ook beter Peter en Bart te overtuigen dat het hier in Limburg echt de spuigaten uitloopt ipv te gaan schreeuwen de schijt van ze te krijgen. Ik weet dat dit onderwerp gewoon erg emotioneel en gevoelig ligt, en dat je het liefst zou vloeken en tieren en daarna de provincie zonder enige strubbeling zou willen gaan schoonvegen, maar zo simpel werkt t nou eenmaal niet.

Bart, Peter, Michael,

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat alle duitsers nu ineens slecht zijn. Alleen het grote probleem: Onder de nederlanders zitten enkele die het verzieken en die zich misdragen. Onder die duitsers zitten enkele die zich wel gedragen. Maar het ergste: De oostblokkies, hier moet ik echt serieus de eerste die zich gedraagt nog van tegenkomen.

Jullie kunnen dit misschien niet voorstellen maar als ik op n willekeurige dag de auto met jullie 3 zou nemen en hier zou gaan rondrijden langs de maas en omringende grindgaten dan gaan jullie versteld staan van wat je voor een taferelen te zien krijgt, vanaf de eerste groep polen die je tegenkomt zal je bloed het kookpunt bereiken als je zite hoe ze zich gedragen langs de waterkant, hoe ze vis behandelen en ga zo maar door. Maar wat jullie nog meer gaat verbazen zijn de aantallen die zich langs de kant zullen ophouden….

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar de gemiddelde limburger hier is het spuug en spuugzat. En dat zal heus niet komen door de ‘onschuldige’ dingetjes die jullie hier aangeven.

Of denken jullie van wel?


Gegroet

Tim
Gesloten