userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-07-2003 17:20

Aart bedankt voor de info,ik had al zo'n vermoeden dat het zo zou zijn.

Edwin verdorie nog en toe ik wou je net uit gaan leggen hoe die smilies werken maar om nu afgeschoten te worden voor een smilie gaat me wat ver :lol:


Wil.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

07-07-2003 00:34

Tim e.a.
Wat ik mij afvraag: wat komen al die 'oostblokkers' in Limburg doen?
Ik neem niet aan dat ze dat hele eind komen rijden om wat vis op de bbq te gooien, en het aspergesteekseizoen is toch al voorbij?
Als Polen e.a. oostbloklanden binnenkort tot de Europese Unie zijn toegetreden (vrij verkeer van personen en goederen) en dat komt allemaal in het 'rijke' westen werken en dat gaat zich natuurlijk kapot vervelen in de weekends, dan staat ons nog heel veel (vis)ellende te wachten!

MVG

Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-07-2003 00:44

Aart,
grappig is het niet, men vind het wel humor dat men op deze wijze de wet een beetje improviseert naar eigen geweten.

vreemd als onze franse vrienden exact hetzelfde doen ze worden neergezet door een aantal figuren als leugenaars etc.

zeer grappig om de hypocretie waar te nemen :smile: :smile:

Groet,
peter
jan van kranenburg

07-07-2003 02:02

Aart, je hebt een P.B.

mvg

Jan
jan van kranenburg

07-07-2003 02:49

Tja, waarom had je vroeger minder ovelast?
Minder rotzooi; zeker geen "oostblokkers"
Ligt 't niet aan een verwording van de maatschappij in algemene zin, die dus ook de goedbedoelende karpervisser treft?
Ik denk dat laatste.

Ging vroeger( 20 jaar geleden) veel naar het mooie Brabant; kende vrij veel wateren. Huurde in diverse gemeenten een huisje o.a. in Waalwijk. Voor een fijne vakantie van enkele weken of een lang weekend.
Via de lokale hengelsportzaak kreeg ik dag - of weekvergunningen.
Op een dag, in Waalwijk, vertelde de winkelier dat 't nu wel over was met 't prettig vissen. Wat bleek? Een invasie van Engelsen was bezig cq. net achter de rug.
Tientallen kilo's bollies per persoon (nu ook gebruikelijk bij sommige Nederlandse karpervissers) was het water ingepleurd. Rotzooi rond het water. Onverstelbaar! Engelse etiketten zaten soms nog op het papier en de blikjes. Bivies? Ik zag ze daar voor 't eerst. Compleet met wat er bij schijnt te horen, alcohol en agressie!!

Ik had er genoeg van; zeker toen ik deze excessen ook elders (zonder Engelsen) ook aantrof.
Ben zeer kort geleden opnieuw begonnen; heb nog geen uitwassen meegemaakt, maar 't kan nog (hopenlijk niet) komen.
Aleen een beetje troep moeten opruimen. op een aantal plekken.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

07-07-2003 21:58

Dank voor je uitleg Tim.
Wat ik ook nog bedacht: als ons een invasie van niet-westerse vissers te wachten staat (EU), is het dan niet verstandig de visserijwet zodanig te veranderen dat iedere vis, ongeacht gewicht, soort en lengte, levend wordt teruggezet?
Anders voorzie ik over een jaar of vijf dat er op ieder aan een water grenzend Nederlands grasperk bbq's staan te roken. Partijen/groeperingen die nu zo fel tegen de sportvisserij zijn zullen dat wel een 'verrijking van onze eetcultuur' vinden, maar met de onduidelijke wetgeving van nu - sommige soorten wel, in een beperkt aantal, mits ze een zekere lengte bereikt hebben, andere niet - leg dat maar eens uit aan onze Oostblokbroeders.
Wellicht ben ik te somber, maar volgens mij snij ik hier een serieus probleem aan.
En aangezien wetgeving in Nederland (mogelijk terecht) tergend traag gaat, moeten er nu stappen worden ondernomen.
Als de Duitse wetgeving erin slaagt iedere visser op te dragen zijn vis te doden, moet het voor de Nederlandse wet toch mogelijk zijn te verplichten iedere vis levend terug te zetten?
Over de handhaving van die wet heb ik het nu even niet, maar men kan zich dan niet verschuilen achter 'Ich habe es nicht gewusst!'

Peter
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

08-07-2003 13:58

Dat is allemaal niet onverstandig Peter, maar van de andere kant: Ook nu zijn er wijzigingen doorgevoerd en is alles aangescherpt en ook nu trekken zij zich er geen ruk van aan! Dus: Waarom dan wel? Er moet gewoon een strengere en adequatere manier van aanpakken komen! Boa en Politie moeten harder kunnen optreden, en niet aanspreken en vervolgens geen boete kunnen uitschrijven of boetes uitschrijven die toch niet worden betaald!

Tim
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-07-2003 14:37

Het probleem zijn niet de regels maar de naleving en de controle op de regels.

Ik kan een heel eind met je meegaan Peter maar in mijn bescheiden opinie staat of valt alles met de controle op de regels.

Dit probleem van controle bestaat al jaren en heeft naar mijn mening ook geleid tot de problemen die vandaag de dag relevant zijn.
Jaren heb ik gevist zonder ook maar ooit gecontroleert te zijn en dit kwam echt niet omdat ik weinig aan de waterkant ben.


Wil.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-07-2003 21:18

Peter, zo'n wetswijziging zal niet door de Tweede Kamer komen.
Maar is ook helemaal niet nodig daar iedere visrechthebbende (HSV-en, Federaties) dit in zijn vergunning kan opnemen.
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

31-07-2003 18:12

Helemaal mee eens richard! En als ze het toch doen rijgen we ze aan een stok >:)
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

31-07-2003 22:39

Ich kan nur eins zagen: Hou blos ab, ir habt mehr kaput gemacht als wir jemahls reparieren kunnen!!
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-07-2003 22:58

Op 2003-07-31 22:39, schreef Roger Feijen:
Ich kan nur eins zagen: Hou blos ab, ir habt mehr kaput gemacht als wir jemahls reparieren kunnen!!


Wordenboek zoekend :roll:

Het is bijna net zo erg als fries
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

01-08-2003 01:05

sie mussen das karpfen nicht totten im Deutschland! sie mussen den karpfen respektieren ! ich weiß nicht, waß ich sage, das ist nicht sinnvoll

zo een zooitje onzin eruit gegooid in t duits klopt aardig geloof ik!
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-12-2003 23:27

Op 2003-12-03 23:14, schreef Peter Wauben:
he,he,na al die tijd nog steeds dat geemmmer en gemek,beh:(
Ik wordt er gewoon misselijk van.
P.S. ik dacht dat deze discussie gesloten was.Niet dus.


Het lijkt me dat jij degene bent die er over doormekkert............... :grin:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

03-12-2003 23:38

Ja, zag het ook, dacht ook bij mezelf,
wat is die Wauben aan het wauwelen.

:grin: :grin: :grin:

Darwin.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-12-2003 23:48

Hey Wauben,

I think i know what you did on the fourth of november!!!
Toevallig aanwezig geweest op een locatie waar je jezelf hebt laten vereeuwigen met die 'andere' Haagsche hoofdlul die ook maar geen genoeg van zichzelf kan krijgen?
Of heet je in werkelijkheid 'Hekking' van je achternaam?
Voor alle duidelijkheid, zie FC Den Haag topic in koffietafelpraat! Anders krijg ik dat gezeik weer over me heen.

J :sad: hn
Ps. Je tikt een aardig stukkie weg voor 'n kotsmisselijke.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-12-04 00:02 ]</font>
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

09-12-2003 12:04

gutenmittag ich bin poole und habbe nog netz im auto liegen ich wiel alles leer hoolen im stuk von maastricht bis an roermond had jemand tips wo ich sol anfangen ..vieleicht doe boelema doe weist nog wool was von die gewassers daar in der neehe..ich hoffe meine fhanne gefuld zu habben mit weinachten ..miet fruntliche gruss vladimir !!! und verges nicht boelema und anderen KARPFENFISHSTABCHEN HMMMZZZ jammie jammie
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-12-2003 23:09

Peter,

en weer werd er een topic gesloten.
Met schelden kom je echt niet verder.

Zal niet alles goedkeuren wat er hier gezegt werd/word over onze oosterburen maar dat ze overlast bezorgen is een feit.
Tuurlijk zijn er ook Nederlanders die overlast bezorgen,dit is echt niet te ontkennen maar het staat in geen verhouding tot datgene wat hier geflikt wordt door niet Nederlandse vissers.
Ook de overheid beseft dit maar komt niet verder dan algehele verboden waar we dus allemaal mee te maken krijgen.

Ik denk dat je hier in onze omgeving eens een tijdje meegdraait moet hebben om de felle reacties te kunnen begrijpen,goedkeuren is een ander punt maar begrijpen zou je ze dan wel doen.


Wil.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-12-2003 23:24

Hmmmm,

Gevoelige snaar veronderstel ik!
Vervelend he, als je door mensen met je tekortkomingen wordt geconfronteerd en je korte termijngeheugen niet verder reikt dan de naam Pannekoek Pannekoek Pannekoek.
Waubie weer poepie? Als je hebt gescheten moet je ook vegen jong, en niet ook aan anderen overlaten.
Verantwoording nemen noemen ze dat in grotemensentaal.
Als dit de enige reden is dat je nog bij je moeder woont, Walter de Rochbrune, heb ik echt met je te doen maar vooral met je moeder?
Je zou een goede 'haas' bij het hardlopen zijn want je helpt me aardig op weg, maar ja, Kerst he!
Prettige dagen Mr. Pittyfull!!

John Pannekoek Pannekoek Pannekoekkoekoekoekoekoekoek!!!!!!!!!!!
jan van kranenburg

11-12-2003 23:46

Beste Peter,

Je slaat hevig door!

Jij plaats een posting in een topic waarin al 3 maanden niks meer is gebeurd, en je verwijt dan dat mensen maar "doormekkeren"
Zie je de onzin hiervan?

Je zit al bijna 2 jaar op dit board, een bijna-veteraan, moet zo langzamerhand het klappen van de zeep wel kennen, dacht ik zo.
En dan zo'n taalgebruik?
Zeg even dat je een geintje maakte en iedereen is weer gelukkig.

mvg

Jan

PS.

REED schrijf je met een T. Voor 't geval je dat woord nogmaals wenst te gebruiken.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-12-2003 00:51

REED schrijf je met een T. Voor 't geval je dat woord nogmaals wenst te gebruiken.


Misschien heeft hij het over Lou.......
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

12-12-2003 02:00

Dennis,
Doe 't licht uit, en ga slapen.
Lou Reed? Mafkeeshagenees!

Jan
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

12-12-2003 07:25

pfffffff ben ik ff blij ik dacht dat alles op mij duide whaaaaaaa hahahaha
ps:peter wauben pak ff andere naam joh er is hier maar plaats voor een peter en thats me!!!!!
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

12-12-2003 07:27

wat dacht je van uuhhmmm ff kijken DETLEF SCHWEINEBAKKE !!!!!!!!!!!!!!! GEINTJUUUUUH
henk gerressen

12-12-2003 08:32

daarom ben ik contoleur geworden want hier trekken ze alles leeg en daar moet wat aan gebeuren dus steek de kkopen bij mekaar en help je plaatselijke vis club want vrijwilligers zijn altijd wel kom


vang ze en de groete !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gesloten