userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

13-05-2003 17:44

hoy,

Tim: er zijn inderdaad ook goede vissers onder de duitesers vraag Dirk maar eens haha.

ik vindt persoonlijk dat er best fel op in gegaan mag worden omdat het toch vind ik best een kwalijke zaak betrefd. dit hoeft inderdaad niet met veel gevloek maarja af en toe typ je gewoon wat je denkt en voeld en dan krijg je zoiets hier.
ik kan me ook goed voorstellen dat een hoop mensen hier wat gaan rond schelden omdat ze al genoeg ellende met deze figuren hebben meegemaakt!!

vooral omdat peter hier zelf jaren lang gevist heeft en meschien toch noch iets van deze rotzooi heeft mee gekregen, vind ik dat ie in het vervolg een beetje moet nadenken voordat hij aan zo'n persoon iets gaat doorspelen. deze duitser is meschien best een goede visser maar toch. het zelfde geld is het een van deze herrieschoppers en hebben we weer zo'n figuur erbij.

Peter: ik weet niet of jij ooit op het stuwmeer, (cranenweyer) gevist heb.
ik denk het al bijna van wel omdat je er kort bij gewoont hebt.
maar ik neem aan dat je daar ook deze ellende met polen en duitsers en alle andere oostblokkers hebt mee gemaakt.
daar is ook een behoorlijke tijd overlast van deze gasten geweest, waaronder bbq, bungalow tenten, vuur enz.
en als je er in die tijd gevist hebt heb ik 1 vraag.
Vond jij het toen prettig vissen??

ik hoop gewoon dat je de meningen en felle reacties van dirk, tim, stefan en alle anderen begrijpt.

groeten rob
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

13-05-2003 19:19

Oke ik heb misschien iets te fel gereageerd maar het moest er ff uit

mvg Dirk
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-05-2003 22:11

Bart,
Helemaal mee eens. Ik vindt dat er wel erg overdreven wordt gereageert op een klein stukje oppervlakkige info tegen een duitser.
Tim,
Je kan wel zeggen dat je niet aggresief reageert, zo komt het wel over!

Ik heb net deze hele topic doorgeworsteld en ik begin me steeds meer te ergeren aan het commentaar wat hier gegeven wordt.
Ik ken de situatie in Limburg niet, maar ik weet wel hoe het er hier in de buurt uitziet. Hier wordt je ook gek van de oostblokkers die er een zooitje van maken en alle vis meenemen. Ik ben het er helemaal mee eens dat hier iets aan moet veranderen! Dit lijkt me echter geen reden om iemand zo direct en persoonlijk aan te vallen! Ik wordt er ook niet goed van als ik een karper op de bbq zie liggen, of erger nog: een karper die met een mes is afgemaakt en vervolgens gewoon weggegooid. Ik vind het ook niet leuk om elke week een zak troep van oostblokkers mee te nemen. Ik vindt wel dat een aantal mensen hier (ik noem geen namen) heel sterk alle oosterburen over een kam scheren! Ik ken zat Duitsers die wel serieus vissen en zat Nederlanders die het nog veel erger verkloten dan de meeste oostblokkers. Het enige wat je er aan kan doen is de politie bellen en/of de AID bellen en hopen dat er wat aan gedaan wordt. Neem niet het recht in eigen hand, hier schiet je echt niks mee op en je zou niet de eerste zijn die het water ingaat en er niet meer uitkomt.

Bij overlast door oostblokkers is het beste wat je kan doen de politie bellen en de situatie duidelijk uitleggen. Zolang je zelf netjes blijft hebben ze hier meestal wel begrip voor. Als je zelf een prent krijgt wegens illegaal nachten of drie hengels is het je eigen schuld. Ik zit er niet mee als ik niet mag nachten en niet met drie hengels mag vissen. Dit heb ik er wel voor over zolang de politie ook iets aan die lui doet

mvg,
Daaf
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-05-2003 08:42

Die laatste zin Daaf daar zit het probleem.
Ook ik heb geen problemen met proces verbalen voor 3 hengels of illegaal nachtvissen,eigen schuld dikke bult.
Echter het probleem is dat vooral Boa's de Oostblokkers gewoon overslaan wat betreft controle,reden en dit komt van een Boa,ze voelen zich bedreigt door deze mensen en ze kunnen er bitter weinig tegen doen.
Alle Oostblokkers en Duitsers hetzelfde?tuurlijk niet maar dat had ik in eerdere posting's ook al aan gegeven.

Misschien dat het volgende voorbeeld meer begrip opbrengt voor de reactie van sommige mensen.
Paaitijd 2002,in een ondiepe sloot zijn karpers aan het paaien,zonnetje schijnt alles perfect zul je denken ware het niet dat er 3 Witrussen met zelf gemaakte speren karpers staan te spiezen in de sloot,politie wordt gebelt door iemand die zelf pas een boete heeft gehad voor een 3e hengel.
Resultaat Witrussen meer als 20 karpers op het droge dood waaronder enkele hoogzwangere karpers van over de 15kg en god weet hoeveel gespieste karpers nog in de sloot die zwaar gewond en ten dode op geschreven zijn.
Resultaat op bellen van de politie,de Witrussen kregen een waarschuwing.
Kijk Daaf hoe kwaad zou jij zijn met een verse boete voor een derde hengel?

Wil.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

16-05-2003 09:58

Daaf Wolters schreef:

Ik vindt wel dat een aantal mensen hier (ik noem geen namen)...........

Je mag mijn naam rustig noemen hoor!! Das helemaal geen probleem! We zijn hier op n discussieboard, en we zijn in discussie dus alsjeblieft: Noem t beestje bij zijn naam.

Daaf zoals ik al eerder ns heb gezegd: ik weet dat niet alle duitsers per defintie slecht zijn voor onze viswateren en dat er zat nederlanders zijn die erger zijn als bepaalde duitsers. Alleen zijn dat in mijn ogen slechts 'enkele' duitsers. En oostblokkies: Laat mij er maar eens eentje zien, EENTJE maar, die wat de regels niet overtreed en zijn papieren en alles in orde heeft! EENTJE!! meer vraag ik niet!

En wat betreft boetes: Allemaal of Niemand! Realiseer je je wel dat je gediscrimineerd wordt in je eigen land????? Ik weet ook dat als je de rust gewoon bewaart dat boa en politie echt wel eens door de vingers kijken. Maar ze doen er gewoon te weinig aan, mij wel prenten maar n oostblokkie niet???????????????????????????? Daaf, als ik hier vanavond een uurtje met jou in bepaalde gebieden ga prenten schrijven dan heb je na dat uurtje pijn aan je vingers van t pennen!

En op dit punt komt de ergste veroorzaker van de frustraties in t spel. Onze wateren worden door deze mensen naar de kloote geholpen, politie en boa en LAST, BUT ZEKER NOT LEAST: Onze gabbers bij de Vereniging van Natuurmonumenten! Als deze mensen ns een beetje meewerkte dan zouden een hoop problemen opgelost kunnen worden.

Oh ja, en bang dat ik te water ga en niet meer boven kom, ben ik al helemaal niet Daaf.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

16-05-2003 12:34

hoy daaf.

ik vindt het dus niet overdreven hoe gereageerd wordt op dat kliene beetje oppervlakkige info!! zoals jij dat noemt. door dat kleine beetje oppervlakkige info hebben we wel zeer waarschijnlijk weer zon held erbij lopen die weer een tentenkamp opslaat voor 1 nachtje vissen!!

als ik zon reacties zo als van jou lees erger ik me gewoon kapot omdat je gewoon niet weet waarover je praat!!!!

volgens mij hebben een hoop mensen die hier reageren simpelweg geen iddee hoe het er hier an toe gaat!!

het is gewoon een feit dat de mensen die het goed voor hebben met het karpervissen en alles netjes opruimen bekeurd worden omdat ze zitten te nachtvissen, of met 3 hengels vissen (van de meeste personen mag je de stek wel eens bekijken nadat ze opgeruimd hebben je zal er niet zien dat er iemand gezeten heeft)
alle oostblokkers lachen zich gewoon kapot onder het motto "ikke niette verstän" en deze gasten zullen dus geen bekeuring krijgen, maar ze ruimen niks op, hebben het meestal slecht voor met de vis,vissen met 20 hengels, maken kampvuur en zo kan ik nog wle even doorgaan.

de fout ligt gewoon aan de nederlandse wetgeving! en aan alle natuur instanties zoals natuurmonumenten.
deze falen gewoon bij de controle van dit soort zaken.

groet rob
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

16-05-2003 14:31

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton van Laar op 2003-05-16 18:21 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-05-2003 15:00

Ton,

Blijf jij dan ook alleen in Nederland vissen?

Groeten,

Mark
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

18-05-2003 12:16

Moie,
bij ons mag je niet eens een vis in de zak hebben! Als je dit toch hebt kan er aangifte van diefstal worden gedaan! Simpel!
Groet'n,
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-05-2003 23:23

Peter,
Ik moet zeggen dat het (helaas) wel eens voorkomt maar elke keer doet een beetje pijn...:smile:
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

26-05-2003 23:30

sorry maar ik haaat waterkippen (meerkoet) beetje de boilies opduiken
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

01-06-2003 20:20

Goedemiddag,

Afgelopen week een paar dagen in het zuiden des land vertoeft,elke avond was het raak met controle.Naar mijn menig terecht....

Tjemig de pemig,ik maar denken dat ik (helaas) mijn vest alleen maar tijdens het werk aanmoet....

MVG "GRUM"
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-07-2003 14:20

Ton,

houdt je gedachten even voor je wil je. Ik zie ze net als jou liever gaan als komen, maar zoiets zeg je in mijn ogen niet !

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-07-2003 15:16

Ik vind het al vervelend dat ze hier in Scheveningen het hele strand omploegen, laat staan dat ze dat langs de waterkant ook nog eens komen doen.
Ik begrijp jullie verstratisch hoor jongens!

Wat ik wel kwijt wil,: ik ben op verschillende wateren in Frankrijk Duitsers regengekomen en tot nu toe hadden ze allemaal een goede instelling ten opzichte van de Karper himself.
Ik geloof alleen dat over het algemeen het principe van vis vang je om te eten nog redelijk ingeburgert is, laten we hopen dat dit verandert, vooral bij de Hollandofielen onder de Duitsers!

Gr Vincent
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-07-2003 15:18

Frustratie bedoel ik natuurlijk!
Albert von Bieren
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: espelkamp
Contacteer:

03-07-2003 03:00

hi leute
ich habe ja damals diesen thread angefangen mit einer nachfrage nach einer angelstelle.
ich muss ehrlich gesagt sagen das ich doch bestuerzt darueber bin was dabei teilweise an postings rausgekommen ist.
ich denke mal es gibt in jeden land gute und schlechte menschen.genauso auch bei anglern.
man sollte am fehlverhalten einiger nicht alle ueber einen kamm scheren.
es gibt durchaus auch deutsche die sich an die regeln in andern laendern halten koennen.

Der hecht von 116 cm den ich damals in noordholland gefangen habe ist nicht im kochtopf gelandet sondern wurde von mir zurueck gesetzt.

das Hechte zurueck gesetzt werden muessen geht auch aus meinen angelbericht hervor

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.allround-angeln.de/angelberichte/Polderhechte.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.allround-angeln.de/angelberichte/Polderhechte.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

mit freundlichen gruessen
Albert von Bieren

P.S.
grosse karpfen schmecken sowieso nicht
ich esse lieber meeresfische aus der DEUTSCHEN ostsee.also keine angst um eure fische.Wenn ich mal einen fisch essen moechte
kann ich ihn durchaus in deutschland fangen.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Albert von Bieren op 2003-07-03 03:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-07-2003 09:09

Grote karpers smaken niet!!!

Kleintjes wel Albert????

Wil.
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-07-2003 15:00

oh oh! :eek:
Christian Piepers

03-07-2003 15:21

Hoe willen ze die dikke kop anders zo dik houden als ze niet alles opvreten binnen hun gezichtsveld ?

Ik ben met mijn BOA cursus begonnen en ik beloof jullie 1 ding: als ik die heb zijn ze nog niet jarig ( beediging is reeds geregeld )!!

Lang leve het verzet !
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-07-2003 15:26

Heel mooi Christian,een goede zet.

Wil.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

03-07-2003 17:32

ojee dan moet ik voor je oppassen Christian !
grote kans dat je mij eens controleert.
maarja tis niet erg hoe meer controle hoe beter.
en ik hoef nergens bang voor te zijn ,doe niks fout
Christian Piepers

03-07-2003 17:44

Jongens,

Geen zorgen, ik ben zelf ook karpervisser.

Indien iedereen netjes vist ( met 2 hengels vang je net zo goed ) zal ik wel eens een oogje toeknijpen.
Voor onze oosterburen echter die alles verpesten voor iedereen ken ik maar 1 motto:

NO MERCY !!!

Met vriendelijke groet,

Chris
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-07-2003 23:33

Albert von Bieren AKA ??


Ik wed ene Panne(n)koek.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-07-2003 23:42

Klaas.......daar kan je wel eens gelijk in hebben!!
Wel een goeie bak trouwens dan!.dat had hij vast vol willen houden tot 1 april volgend jaar hehehe
Hans Brinkel
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-07-2003 00:00

Klaas,

Hoe bedoel je?
Meestal volg ik het e.e.a. toch wel redelijk hier ontgaat me de grap/werkelijkheid echter.
Als er al sprake van een grap/werkelijkheid is?
Groet,

Pa(nn)ekoek
Gesloten