belangrijk voor leden groot rotterdam ongenoegen uiten

Plaats reactie
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

20-01-2011 19:27

goede dag leden groot rotterdam,

Er heerst onder vele sportvissers groote ongenoegen over de federatie groot rotterdam,er word al jaren niks tot weinig aan onderhoud en behoud van het visbetand gedaan en ze maken er een rommeltje van gevolgen wij hebben steeds minder viswater en minder vis karpervissers worden behandeld als criminelen en er word niks aan gedaan.Ik schets hier nu een paar voorbeelden van wat er speeld.Ik heb vorig jaar een melding gemaakt van vissterfte op een water van groot rotterdam krijg ik een administrstie trut aan de telefoon die helemala geen verstand van zaken heb en mij ook niet kon doorverbinden met iemand die wel verstand van zaken heeft.Ik moest haar gaan vertellen wat er moest gaan gebeuren.Vervolgens 4 dagen later was er nog niemand van groot rotterdam geweest of was er nog enige actie ondernomen heb wederom weer gebeld en er was niks bekend schandalig.De dag erna zelf maar met een vriend de mooie doode vissen eruit gehaald met een waadpak het water ingelopen en alles in een vuilniszak gelegd het ging hier oommooie spiegelkarpers die nooterbene jaren terug zelf door groot rotterdam waren uitgezet gewichten tussen de 20 en 30 pond het intereseerde ze geen moer.Heb ze gebeld dat ze er alleen nog maar voor moesten zorgen dat ze opgehaald werden en dat ze in vuilnis zakken lagen naast het water.4 dagen later lagen de vissen er nog,en ze schoven alles af op andere instanties.De uitgave nachtpas stopgezet omdat er een rommel aan de waterkant gemaakt zou worden mooi excuus op de karpervissers te pakken een kleine groep vissers die het voor de rest verziekt ga meer controleren dan daar betalen we tog voor met die dure vergunning.Ben zelf ook witvisser de vistand in de ateren van groot rotterdam gaat aardig achteruit.Vorig jaar is er onderhoud gepleegd aan de kralingse plas in rotterdam 1000den kilo s vis eraf gehaald en je raad het al verkocht aan eenbelgische put of vereniging warom niet uitzetten in de wateren van groot rotterdam waar dit nodig is .Inderdaad omdat er mensen hun zakken lopen te vullen want wij betalen die vispas tog wel want we willen wel vissen tog zo makkelijk is het.Ik ben van mening dat er wellis meer gedaan mag worden voor de sportvissers met name karpervissers want er word helemaal niks gedaan aan spiegelkarperprojecten terwijl in de rest van het land overal projecten zijn maar ook de witvissers want de vistand is niet over om naar huis te schrijven en dan je eigenvis ook nog verkopen .groot rotterdam doet zich voor als een goede visvereniging maar is die dat wel ze hebben wel 11000 leden die allemala betalen maar wij zien er niks van terug.bent u het met mij eens stuur uw gegevens naar mij toe en ik zal ze gezamelijk opsturen met een opgestelde brief over het ongenoegen die leeft onder groot rotterdam leden.je kunt uw gegevens middels een pb sturen of naar leon_skinny@hotmail.com hoe meer mensen met deze mening hun gegevens opsturen hoe meer er aangedaan kan worden en er zelf misschien van schrikken en inzien wat voor bende ze ervan maken gegevens naam adres en woonplaats is geneog uw gegevens zullen niet aan 3e worden verstrekt alleen aan groot rotterdam om aan te tonen onder hoeveel mensen dit leeft.

heeft uzelf ook minder prettige ervaringen meegemaakt post ze hier onder en tip iedereen over de actie die ondernomen word tegen groot rotterdam woont met zijn alle staan we sterk dit geld alleen voor leden van groot rotterdam vriendelijke groeten leon
Laatst gewijzigd door Leon Van Kooten op 21-01-2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

20-01-2011 19:35

als hier mensen zijn die op witvisforums of andere forums zitten link ze effe door naar dit bericht of effe kopieren plakken het is belangrijk dat dit bij zoveel mogelijk leden aankomt groeten leon
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

20-01-2011 22:01

ben het 100% met je eens.Er word zeer weinig gedaan.
De afgelopen dagen is er meer dan 2000 kg karper dood uit de rotterdamse singels gehaald.
Ik weet zeker in sommige vijvers en singels is het hele bestand er aan gegaan,en ik weet bijna zeker dat er gewoon niets voor in de plaats terug zal komen.Heb 5 keer moeten bellen en 4 dagen moeten wachten voordat ze de vissen kwamen ruimen.Ben op een gegeven moment zelf maar begonnen.
Heb overigens nog een paar mooie vissen kunnen redden die zwemmen nu in de schie.
Groot rotterdam bedankt.
m.v.g. Mike
gr. Mike
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-01-2011 22:09

Beste Leon, heb je mijn gegevens al verstuurt!
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

20-01-2011 22:58

jongens schroom ook niet omdeze tekst te kopieren en uit te draaien op een a4tje en dan keer 100 en dan bij de locale viswinkels achterlaten ik zal dit zelf ook doen vriendelijke groeten leon
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

21-01-2011 10:13

Je ongenoegen uiten dat moet kunnen.
Het is wel kiezen voor de makkelijkste weg.
Men kan beter komen met oplossingen en die aandragen.

Wijzen naar zaken die al gebeurd zijn, dat schiet niet op.
Er van leren is niet verkeerd.
Een streep trekken en een nieuwe start.
Na de nieuwe start alle verbeteringen documenteren.
Ook de zaken waar niets aan gedaan wordt.
Uiteindelijk wordt dan duidelijk waar het aan schort.

Sommige zaken vragen geduld en vastberadenheid.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 10:25

even voor de duidelijkheid ik zal naar een leden vergadering gaan en ik zal diverse voorbeelden geven die in het verleden gebeurd zijn en daar direct een antwoord en oplossing voor aanknopen misschien wel meerdere per onderwerp.zijn er mensen hier die vragen hebben voor groot rotterdam stuur je gegevens met de vraag en ik zal die stellen bij de leden vergadering op het moment dat die geweest is zal je anwoord van me krijgen er zijn heelveel dingen te voorkomen zoals vissterftes overlast aan de waterkant ahcteruitgaan van de visstand.Noem er nu een paar simpele op:vissterftes onderzoeken waterkwaliteit en afvissingenom te kijken hoeveel vis erop zit er is hier in de buurt een putje met een mega groot karperbestand er is een succesvollepaai geweest een aantal jaar geleden er zwemmen nu zoon 30 a 40 schubjes tussen de 40 en 50 cmen er zitten al een stuk of 30 a 40 karpers op afgelopen jaar ving ik er wat en ze zijn allemaal aan het vermageren ik zeg waterkwaliteit onderzoeken vis onderzoeken een deel eruit halen en ergens waar dit nodig is uitzetten zo doe je ook gelijk wat aan het bestand waar dit nodig is.dit putje is nog geen hectare mischien net een halve.Overlast:de meeste overlast (onder jongere karpervissers) is meestal ontwetendheid er moeten lezingen gedaan woorden onderjeugdigen sportvissers hoe je verandwoord aan de waterkant zit en mbt tot de visregels behandelen van een vis en het netjes achterlaten van je visstek hardere sancties en meer controle op overlastgevende vissers registeren overlastgevende vissers gebeurd dit een 2e keer vergunning ongeldig verklaren en 3 jaar geen vispas aanmogen vragen.Jongens kom op zo moeilijk is het tog niet .Ook wij andere karpervissers mogen best welleens andere vissers aanspreken als we iets zien wat niet kan .

vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-01-2011 10:39

Leon Van Kooten schreef:jongens schroom ook niet omdeze tekst te kopieren en uit te draaien op een a4tje en dan keer 100 en dan bij de locale viswinkels achterlaten ik zal dit zelf ook doen vriendelijke groeten leon


Goed dat je je zorgen maakt Leon, ik zou alleen de tekst wat (laten) aanpassen en met flink wat medestanders een ALV bezoeken, en dan rustig motiveren wat je allemaal frustreert.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 11:08

heb gebeld naar groot rotteram er is een vervroegde bijeen komst gepland op maandag 31 januari om 19:30 voor iedereen die ideen en of klachten heb met betrekken tot de hsv groot rotterdam ik hoop dat hier zoveel mogelijk mensen heen zuillen komen de locatie is boven de hengelsportzaak van koos rodriques op de pearl buckplaats.Ik hoop zoveel mogelijk mensen te zien want ik heb dit besproken en de hsv groot rotterdam komt ook met zijn bestuur in iegentijd om onze klachten aan te horen
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-01-2011 11:21

Hoewel ik punten kan begrijpen, moet ik je toch op iets wijzen.

De vereniging(en) word gerund door vrijwillgers, die belangenloos bezig zijn voor jouw (voorbeeld..... Arend Termorshuizen die helaas is gestopt omdat er altijd weer personen zijn, die iets kapot maken binnen een jaar terwijl zo iets opzetten een veelvoud daarvan is ( nachtvissen )
Deze mensen hebben net als iedereen gewoon een baan, en zijn inderdaad afhankelijk van instanties en hoe die reageren op een melding.
De mevrouw die jouw te woord staat heeft echt wel de juiste intenties, waarom zou ze anders de telefoon opnemen, omdat het moet ?
zoals bovenstaande , de ALV, gaat daarheen en leg je probleem uit, bestuursleden worden gekozen op een ALV.
Ik als bestuurslid van de GHV en voorzitter karpercommissie doe heel weinig goeds in veel ogen van mensen hier in de buurt.
Toch op een ALV zijn er wel 21 mensen met een gemiddelde leeftijd van 50+ en dat op een vereniging met 9000 leden.
Het zal bij GRD HSV niet anders zijn.
Dus pak die handschoen op en meld je aan als vrijwilliger en doe de telefoondienst bij wijze van spreken.
Nu ik meer als 3 jaar aktief bezig ben, weet ik hoe frustrerend langzaam iets tot stand komt. Want dat madestein een rotte bodem heeft is "mijn"schuld want ik ben verantwoordelijk voor de karpers daar, aldus de mening van velen. Nee ....HH Delfland en D-H.

Helaas verneem je altijd weinig van de positieve dingen uit je HSV , want toen ABB niet doorging, GHV,DELFT,GRD had bijna niemand het erover terwijl de mensen die jouw belangen verdedigen veel van hun vrijetijd erin staken.

En jawel het is wel lastig om alle koppen 1 kant op te krijgen. Al die overlastgevende vissers zitten ook op dit forum. En roepen met de meute mee, alleen na 4 biertjes ....tsja.


En waterbeheer , ook ik dacht , doen we even , goh keek ik raar op dat je overal toch niet bv zomaar wat karper mag uitzetten, danwel verplaatsen.

iig, Ga door , maar probeer de toon te veranderen die je nu gebruikt, want kritiek heeft alleen zin als het opbouwend is. En meld je aan voor de karpercommissie van groot rotterdam.

Pasop , het kost je veel tijd, mijn vistijd is meer dan gehalveerd

mvg,

Raymond
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

24-01-2011 22:30

Beste reymond,

een aantal zaken ben ik het met je eens alleen hier in het rotterdamse zit een bestuur wat niet helemaal transparant is .

en vrijwillig betekend volgens mij niet dat je meer dan 1000 euro per jaar krijgt dat is hier wel het geval.
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-01-2011 00:05

Hoi Eric,

Laat ik eerst vragen alles goed , is lang geleden dat we elkaar gesproken hebben, en als alle smeezit, wellicht weer vaker door samenwerking.
Spijtig te horen als dat zo is, ik kan alleen refereren aan de GHV, en 1000 euro vind ik welliswaar geen schokkend bedrag (doch zit ik bij de verkeerde, met mijn kerstpakket van de sligro. :-? .... :D ), maar in eerdere berichten werd suggestie gemaakt dat er mensen bijna in loondienst zouden zijn. Maar dat terzijde.

Uiteraard weet ik niet alle in's en out's van G.R.
Maar op de ALV zijn toch alle notulen tot beschikking, en de jaar rekening ter inzage.
Dus hoe bedoel je die transparantie.

Spreek je snel weer Eric,

groeten

Raymond
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-01-2011 10:17

Vrijwilligersvergoeding mag € 1500,-- netto per jaar bedragen van de fiscus.

Die € 1000,-- vergoeding betekend in de praktijk iets van een eurootje per uur.

WAUWIE zeg. Daar ga je echt een dansje van doen.

Oh ja, daar betaal je als vrijwilliger dan wel zelf het volgende allemaal nog van :

Extra telefoon- en brandstofkosten ( wat kunnen vissers slap maar vooral lang ouwehoeren zeg), het gebruik van je privé PC, een snellere internetverbinding, een grotere externe harde schijf, betere bureaustoel ( omdat je toch wel erg vaak achter de PC zit ) extra stookkosten voor het kleine logeerkamertje waar je maar een bureautje hebt neergezet en een archiefkast en een extra telefoonleiding naar boven hebt getrokken voor een extra telefoonaansluiting en de internetverbinding enz enz. enz.

Eigenlijk zijn vrijwilligers gewoon een beetje gek. :o
K. van den Herik

25-01-2011 10:43

Tja die bij Madrid kopen dan ook nog wat spelers... baas en boven baas.

Je hoeft niet gek te zijn, het helpt echter wel... Zeker als je dan weer eens een bak shit over je heen krijgt van de 1 of andere nitwit.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

25-01-2011 13:00

En daarom haken er veel af (je zal maar zo'n bak stont aantreffen voor je voordeur, of erger..) Respect voor de mannen die ondanks dat toch doorgaan !! 8)
Plaats reactie