Hsv Wieringermeer uit federatie gezet.

Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

16-01-2011 20:22

Jaar vergadering is geweest bestuur mag blijven.
bestuur heeft een maand de tijd om alles aan te leveren aan federatie zo niet blijft
Hsv buiten federatie.
Houd dus in dat iedereen er kan vissen of je nu een vispas hebt of niet.
controleur van hsv heeft geen bevoegdheid tot bekeuren, en boa's komen er niet meer.
Bron:
http://www.sportvisserijnoordwestnederland.nl/actueel/default.asp?page=detail&id=214
http://www.totalfishing.nl/vad,14.html
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

17-01-2011 09:48

Beste Peter,
Ik ken alleen de feiten die leden van de deze HSV hier en op andere sites neerleggen, voorop gesproken dat deze feiten kloppen, iedereen heeft hier een mening over .
Hoewel een aantal keer hierom gevraagd heeft niemand een HH of statuut van deze vereniging.
Ook worden vermoedens neergezet als zijnde feiten, daarbij heeft niemand zich op de laatste vergadering van deze HSV de openstaande functie ingenomen zodat er voor dit jaar de situatie gelijk blijft.

Wat betreft mijn mening over een Fed of de Naso dat heb ik helaas uit eigen ervaring,
Weet niet of je bij de laatste(Opheffings) vergadering van de NASO bent geweest maar dat bestuur wat er zat , is wel erg snel overstag gegaan.
Daarbij is er op naar mijn en de mening van andere op zeer smerige wijze het stemmen gemanipuleerd .
Er was hoe dan ook maar 1 uitkomst mogelijk .
Er is een vermoeden hoe dat tot stand is gekomen maar bewijzen kunnen wij/ik het niet.
Heeft ook geen zin om dit vemoeden uit te spreken en het is water under the bridge om zijn Nederlands gezegd.
Wat betreft ervaringen met Fed , ik heb er persoonlijk mijn buik van vol.
Maar ik kan hierover helaas niks over zeggen daar dit op bestuursnivo ligt en ik het niet chic vind om daar over te praten.
Daar ik geen deel meer uit maak van het bestuur van onze vereniging
groet
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
leon van tuyl
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-02-2010 20:07
Locatie: Middenmeer

17-01-2011 19:43

In het jaarverslag doet het bestuur van de HSV Wieringermeer een e.e.a. uitleggen over hoe de situatie met de fed ontstaan is aan de leden, incluis de mailtjes die over en weer gegaan zijn. hieruit blijkt toch echt dat de fed. verkeerd bezig is.
M.v.g,

Leon
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

17-01-2011 19:54

ben jij 1 van de 3 tuyl die in het bestuur zitten.
http://www.hsvwieringermeer.nl/contact.htm
Laatst gewijzigd door Mart van Leeuwen op 17-01-2011 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

17-01-2011 19:56

Als dat zo is,
en ik denk van wel
dan heb je nu de mogelijkheid om alles piek fijn uit te leggen.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

17-01-2011 21:41

Als Leon idd 1 van de Tyls zou zijn, denk ik niet dat hij openheid van zaken gaat/wil/moet/zal geven,
Hij heeft maar 1 belang en dat is de HSV
en die heeft net uitleg in de ALV gekregen en die hebben het geaccepteerd daar deze bestuursleden opnieuw voor een jaar zijn benoemd.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2011 08:15

Bron: totalfishing

Het heeft even geduurd, maar nu komen de reacties naar aanleiding van de besloten ledenvergadering van hsv Wieringermeer los.

Met ruim 40 bezoekers was het een drukbezochte vergadering. Een tiental mensen werd eerst geweigerd omdat ze geen bewijs van lidmaatschap 2011 hadden. Maar sommigen konden met een bankafschrift aantonen dat ze betaald hadden; anderen verklaarden dat ze nog niet betaald hadden omdat ze eerst het resultaat van de vergadering wilden afwachten. Met de statuten in de hand konden ze aantonen dat ze als lid recht hadden om de vergadering te bezoeken. Na veel discussie werd iedereen uiteindelijk binnengelaten en begon de vergadering een half uur te laat.

Het grootste deel van de aanwezigen waren oudere witvissers. Het leek wel of de Graaf ze uit de bejaardentehuizen in Slootdorp en Middenmeer had gelokt voor een avondje klucht en een paar consumpties.

In de vergadering heeft de voorzitter alleen de vergadering geopend en voor de rest van de avond het woord aan de Graaf gegeven. Naast secretaris en penningmeester leek het ook wel of hij voorzitter was.

Over de financiën is nog veel mist. Zo is onduidelijk wat de kascontrolecommissie heeft gecontroleerd en waarvoor de penningmeester decharge heeft gekregen. In ieder geval is er geen aansluiting in de boeken op de vorige jaren waarin geen ledenvergaderingen zijn gehouden.

Er is weer een nieuwe kascontrolecommissie! Nu de vereniging geen lid meer van de federatie is en geen vispassen meer verstrekt, kan de contributie met bijna € 20,- omlaag. Maar daar is geen sprake van, de contributie blijft in 2011 gelijk. Of het in 2012 omlaag gaat bepaalt het bestuur wel in de loop van dit jaar.

Er is een nieuw bestuurslid benoemd maar ook stapt één van de zonen van de voorzitter uit het bestuur. Dus blijft het bestuur bestaan uit 4 personen. Het goede nieuws is dat de Graaf aan het einde van dit jaar stopt als bestuurslid. Maar hij is veel vaker teruggekomen op een toezegging dus laten we ons nog niet rijk rekenen.

Het opheffen van het snoekverbod werd weggestemd. Dat kan ook niet anders met voornamelijk bejaarde witvissers in de zaal. Die hebben een hekel aan visbootjes. Natuurlijk is de controle hier op zeer scherp door de medestanders van de Graaf. Zo werd ie getipt en sprong direct in de auto met zijn vrouw. De Graaf van Wieringermeer want zo kunnen we hem wel gaan noemen zag nog maar 1 auto met trailer en visboot daarop. Direct blokkeerde hij het wegrijden door zijn voertuig er voor te zetten en wilde hij er naar toe vliegen. Daarbij vergat hij dat zijn gordel nog vast zat! Ik was jammer genoeg net weg toen dit voorval zich voor deed. Ik had dit graag gefilmpt. Dit zou de YouTube hit van het jaar geweest zijn.

De vissers werden verbaal door De Graaf van Wieringermeer te woord gestaan. Ik bel wel even naar de politie….De opgeroepen politie kwam echter niet opdagen en na enige tijd ging De Graaf van Wieringermeer ook maar weg.

Marjon, zoals de Fuut als schreef zijn er afspraken gemaakt bij de overdracht van visrechten over de inbreng van visrechten. Die vervallen niet als een verenigingen geen lid meer is. Met een geldige vispas kan er dus gewoon gevist worden. Vergeet niet de Lijst van Viswater mee te nemen om aan te tonen dat het er in staat als er toevallig een controleur van Wieringermeer komt. De BOA’s en politie controleren er niet dus gewoon vissen.

Nog een heerlijk punt van de vergadering is dat de beroepsvisser de witvis en karpers mag gaan wegvangen om het water helderder te krijgen. Is tegenwoordig weer helemaal in. Water helder krijgen gaat je nooit lukken daar met die zware landbouw. Welke vissen hebben baad bij helder water meneer de Graaf? Juist de snoek. Daar draaide de hele discussie toch om!

Dus witvissers van hsv Wieringermeer dan weet je waar je mee hebt ingestemd! Vraag me af wat voor inkomsten daar tegenover staan voor de club, want je zal toch de pacht van het water ergens van moeten betalen. Oh ja, het extra geld dat geïnd is bij de leden en de leden die hun geld niet kregen terug gestoord!

Meneer de Graaf heeft nog een aantal weken om tegen de beslissing van de Federatie in te gaan.

Als er meer nieuws is meld ik mij weer.
Frank van Vliet
't Zand
18-01-2011

Bron: totalfishing
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

18-01-2011 22:05

Hoi Peter,
je bent vergeten erbij te zetten , dat deze persoon geroyeerd en er niet bij was.

Ook zijn omschrijving van de aanwezige leden op de jaarvergadering
wat mij persoonlijk wel erg getuigd van respectloosheid en derhalve niet serieus te nemen is.

Maar goed dit bestuur heeft van de aanwezige leden toestemming gekregen om op de ingeslagen weg door te gaan.

And the saga continues.
groet Henk

Ps heeft iemand de recente statuten en het H.H van deze HSV(gedagtekend), ben zeer benieuwd.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

18-01-2011 22:39

henk schreef
Ps heeft iemand de recente statuten en het H.H van deze HSV(gedagtekend), ben zeer benieuwd.

Anders ik wel
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2011 23:07

Hoi Henk,

Weet niet of personen die hier hun mening geventileerd hebben al dan niet bij de vergadering aanwezig waren. Blijft mede daarom erg lastig om alles op zijn juiste waarde in te schatten. Je hoopt aan de hand door feiten te verzamelen tot een gefundeerde mening te kunnen komen. Ben hier echter niet in geslaagd en spreek in tegenstelling van andere ook geen waarde oordeel uit. Ben wel van mening dat hier enkel verliezers zijn waar niemand mee gediend is.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-01-2011 00:33

Hoi Peter ,
Deze Frank geeft zelf al in de eerste berichten aan dat hij geroyeerd is en dat hij daardoor niet op de vergadering mag/kan komen .
Ook Fuut heeft zelf aangegeven dat hij niet op deze vergadering is geweest.
Dat deze Frank zijn tirade op het bestuur afvuurt is nog te begrijpen , hij is immers door dit bestuur geroyeerd.

Dat hij vervolgens aanwezige leden bestempeld als
Het grootste deel van de aanwezigen waren oudere witvissers. Het leek wel of de Graaf ze uit de bejaardentehuizen in Slootdorp en Middenmeer had gelokt voor een avondje klucht en een paar consumpties.

Vind ik op zijn zachtst gezegd respectloos tov de leden,
Maar je hebt idd gelijk er zijn alleen maar verliezers waarvan het grootste gedeelte niet eens om heeft gevraagd.

Ik wens ze veel sterkte en wijsheid toe
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Jacco Lerak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2011 18:38

24-01-2011 19:16

Henk Janssen schreef:Als Leon idd 1 van de Tyls zou zijn, denk ik niet dat hij openheid van zaken gaat/wil/moet/zal geven,
Hij heeft maar 1 belang en dat is de HSV
en die heeft net uitleg in de ALV gekregen en die hebben het geaccepteerd daar deze bestuursleden opnieuw voor een jaar zijn benoemd.
groet Henk


Wie niet liegt heeft ook niets te verbergen..........
Jacco Lerak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2011 18:38

24-01-2011 19:30

Michel Hollaar schreef:Douwe,

Het wordt pas ongewenst gedrag zonder de woorden " indien noodzakelijk."

Het wanbestuur komt mijn inziens van 2 kanten.

De federatie roept niet leden van de HSV Wieringermeer op gewoon te gaan vissen in water waar zij vanaf 01 01 2011 volgends haar eigen statuten geen rechten meer hebben. Dat noem ik onbehoorlijk bestuur.

Als HSV zijnde zou ik dan ook iedereen wegsturen en bij herhaling op de bon laten slingeren die zonder lidmaatschap van de visrechthebbende HSV zijn hengeltje in ons water kwam uitgooien. Zoekt de bekeurde sportvisser het maar lekker verder bij de federatie uit.

Je kan als federatie zijnde je bek wel een duw geven maar voorlopig zijn de sportvissers met een Vispas de dupe en waarom ?

Haantjesgedrag van 2 secretarissen.

m.vr.gr.



Wat bedoel je met "ons" water????? Het is het water van ons allen die vallen onder de fed noordwest Nederland..... Ik pleit er zelfs voor om een landelijke vergunning uit te geven..... (dan maar ff meer betalen) waardoor het "ons water" gewoon voor ons allen is die in het bezit is van een vispas....

Verder vindt ik de hele soap te belachelijk voor woorden....... laat de vereniging zich bezig houden met belangrijke dingen zoals een stukje voorlichting voor de jeugd bijvoorbeeld...... Ik was namelijk afgelopen week aan het vissen in de haven van Middenmeer (waar het gesteggel over gaat) en heb daar een aantal jongeren aangesproken dat zij niet op de juiste manier op snoek aan het vissen waren (snoeken met dun nylondraad of snoeken zonder onderlijn...). Dat is toch een hele leuke taak voor de vereniging????
Jacco Lerak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2011 18:38

24-01-2011 19:47

leon van tuyl schreef:Michel Hollaar en K. van den Herik Hebben gelijk de rechten liggen bij de HSV Wieringermeer. de Federatie is in het leven geroepen om de belangen van de verenigingen te behartigen, Niet om deze omzeep proberen te helpen. :evil:


Inderdaad van de verenigingen....... en de verenigingen bestaan uit verenigde sportvissers...... dus voor alle sportvissers die vallen onder de federatie..... in dit geval het POS.....
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

06-03-2011 09:21

Hsv wieringermeer gaat samenwerken met ahv
http://www.hsvwieringermeer.nl/nieuws.htm
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

13-03-2011 13:01

wel of niet ergens mogen vissen heb gewoon 1 vispas en ga vissen waar ik wil of het nou wel of niet in het boekje staat achterlijke regeltjes allemaal

grtz rich
K. van den Herik

14-03-2011 07:29

helemaal gelijk hoor...
wel eerlijk hier de stand bijhouden he. Gezien het aantal keer dat ik nu al gecontroleerd ben, kon dat een kleine 1500 euro aan boete worden.

Ik denk dat ik eens een poll open.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-03-2011 10:32

Klaas heb jij toevallig je pb inbox vol zitten? Groeten
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2011 10:59

Ja hoor Richard, vooral zo verder doen...
Als ik zie hoeveel moeite en tijd de POS al steekt in het verwerven van visrechten van Landschap Noord-Holland (dat eigenlijk helemaal geen visrechten wil uitgeven gezien misdragingen en verstoringen) maken mensen als jij er dat bepaald niet gemakkelijker op.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-03-2011 16:13

120, 130, 50, 80, woonerf, fietspad, trottoir... Ik heb gewoon één rijbewijs en rij zo hard ik wil, waar ik wil. Achterlijke regeltjes allemaal.
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

14-03-2011 16:24

loopt er een rijke vent op het jaagpad bij Dessem. Beng hoor ik. Wordt die vent keidood geschoten. De schutter buigt over het lijk en pakt de portemonnee. Hij telt een kleine eur 15.000.

He Frits roep ik, geef mij eur 5000 dan hou ik mijn mond.... Schiet er zelf 1 zegt ie...

klote regels
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

06-04-2011 17:52

juist.... domme vergelijkingen.... omdat een groepje mensen wil dat ik voor water A nog een extra vergunning ga aanschaffen en voor water B en voor water C weer een andere vergunning Waar Slaat dit op!
een vispas om te vissen prima en die heb ik ook elk jaar, ook al klinkt het al raar dat je voor een haakje in het water te laten gewoon moet betalen maar men wil nog meer geld krijgen laten we een extra vergunning hanteren. belachelijk... als er een miljoen vissers zijn in nederland als het er al niet veel meer zijn x 25 euro voor de vispas reken maar uit.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-04-2011 19:17

Jawel hoor Richard, nog steeds niet gehinderd door enige kennis...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-04-2011 20:46

Als ik Richard Mol was zou ik mijn kop nu in het zand stoppen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

07-04-2011 11:20

waarschijnlijk wel Aart dat komt omdat het me niet intreseert die extra vergunningen