Hsv Wieringermeer uit federatie gezet.

Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

02-12-2010 20:19

Hsv Wieringermeer is uit federatie NW nederland gezet.

Na jarenlange menings verschillen is de kogel door de kerk.
Hsv Wieringermeer valt niet meer onder een federatie.
Houd dus in dat je niet meer mag vissen met een vispas alleen,(vispas is niet geldig in de gemeente wieringermeer)
in de gemeente wieringermeer heb je dus altijd een vergunning nodig van de Hsv.
Zie voor meer info de site van hsv.
http://www.hsvwieringermeer.nl/nieuws.htm
Helaas houd dit dus ook in dat het nacht vissen weer verboden word op alle wateren die onder de hsv vallen.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2010 23:41

Mart, is dat al wel zover? Het bestuur van de Federatie NWN kan namelijk wel schorsen maar niet royeren. Dat moet door de ALV gebeuren of de ALV van deze HSV moet zelf besloten hebben om uit de Federatie te stappen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2010 15:01

Als er iemand is die besluiten neemt is het de secretaris verder niemand, dat is juist het probleem.

Volgens mij is dit het laatste bericht
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op de website van de Federatie staat de volgende brief:

http://www.sportvisserijnoordwestnederl ... ail&id=208

Hsv Wieringermeer is door de federatie tot 31 december 2010 geschorst. De vereniging zal zich daar niet tegen verzetten en wil na de beëindiging van het lidmaatschap het viswater terugtrekken uit de Lijst van Viswateren. Dat is in strijd met de gemaakte afspraken en de federatie stemt daar niet mee in. De visrechten in de Wieringermeer en het Amstelmeer blijven ook in 2011 in de Lijst van Viswateren.

Vervolg schorsing HSV Wieringermeer
Bij het besluit tot de overdracht van visrechten van de federatie aan hsv Wieringermeer is in meerdere bijeenkomsten, waarbij ook de omliggende verenigingen aanwezig waren, afgesproken dat de visrechten in de Wieringermeer en het Amstelmeer moeten worden ingebracht in de Lijst van Viswateren. Het eenzijdig terugtrekken van de visrechten door hsv Wieringermeer is in strijd met de gemaakte afspraken.

De visrechten in de Wieringermeer en het Amstelmeer blijven daarom ook in 2011 in de Lijst van Viswateren zodat houders van een VISpas daar kunnen blijven vissen.

Het bestuur van hsv Wieringermeer heeft aan de federatie laten weten dat zij niet aan de eisen zullen voldoen en dat zij de beëindiging van het lidmaatschap van de federatie accepteren. Het gevolg voor de leden van hsv Wieringermeer is dat zij geen VISpas 2011 ontvangen en dus niet meer in de wateren kunnen vissen die in de Landelijke en Federatieve Lijst van Viswateren staan.

Sportvissers die lid blijven van hsv Wieringermeer mogen in 2011 uitsluitend vissen in het viswater van die vereniging. Als zij lid worden van een andere vereniging krijgen ze wel een VISpas 2011 en mogen ze vissen in het viswater van de Lijst van Viswateren en in het ingebrachte viswater van hsv Wieringermeer. De federatie heeft alle leden van hsv Wieringermeer per brief over deze situatie geïnformeerd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

03-12-2010 18:37

Klopt ze zijn geschorst.

Maar wat ik wel weet is dat de hsv het hard gaat spelen.

Zo zijn ze van plan om een ieder die met een vispas gaat vissen in hun regio,
te bekeuren!

Wat moet je dan, gewoon betalen?
Ben een aantal jaar lid geweest van hsv (sinds 2 jaar niet meer).
Maar ik vis eigenlijk altijd in die regio.
Het was al heel wat dat vorig jaar het amstelmeer in de vispas was opgenomen.
Zo had ik de hoop voor volgend jaar meer wateren.
maar ja niet dus.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-12-2010 00:47

Mart en wie zal dan die bekeuringen geven?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-12-2010 08:41

Wat een trieste soap, overeenkomsten naar de prullenbak verwijzen en dan over de hoofden van vissers je gelijk proberen te krijgen zijn daar net kleine kinderen. Zou daar best willen gaan vissen en kijken of mijn vispas en bijbehorend boekje geen wettelijke basis heeft. Geef me 95 % kans dat de visclub een zeperd haalt.
Oja, wie moet me inderdaad bekeuren ha,ha.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-12-2010 11:16

Peter, als die HSV zelf uit de Federatie treedt en ook de inbreng van haar wateren terugtrekt uit de Landelijke Lijst van Viswateren is jouw Vispas + boekje geen rechtsgeldige vergunning meer om daar te mogen vissen...
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

04-12-2010 11:22

Aart Lokhorst schreef:Peter, als die HSV zelf uit de Federatie treedt en ook de inbreng van haar wateren terugtrekt uit de Landelijke Lijst van Viswateren is jouw Vispas + boekje geen rechtsgeldige vergunning meer om daar te mogen vissen...


Maar bekeuren kunnen ze dan van de vereniging nog steeds niet.

En zolang alleen de vereniging van mening is dat ze gelijk heeft, blijft het enige wat een vereniging kan doen "mensen wegsturen".
Een vereniging heeft geen bevoegdheden om iemand te bekeuren. Dat hebben alleen (bijzondere) opsporings ambtenaren.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-12-2010 11:25

Beste Aart,

Helemaal mee eens, maar je bent als HSV toch geen jojo. Eerst afspraken maken dat je er voor een bepaalde termijn je visrechten inbrengt. Om ze er vervolgens weer binnen die afgesproken periode uit terug te trekken. Ligt het hier een stuk genuanceerder dan verneem ik dat graag. Hetzelfde geld toch voor je lidmaatschap of zie ik dat verkeerd?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-12-2010 13:25

Als de federatie zo overtuigd is van haar eigen gelijk spannen ze toch even een kort geding aan om haar claim op het visrecht gebruik te waarborgen ?.

Overigens blijkt uit de statuten van de federatie zelf dat alleen leden ( en dat is HSV Wieringermeer per 01 01 2011 dus kennelijk niet meer ) de visrechten kunnen inbrengen. Geen lid, geen visrechten ingebracht , hoe simpel kan het zijn.

artikel 9 rechten en verplichtingen van leden

h. tot het aanbieden van al haar vis- en looprechten en machtigingen voor
de inbreng in de federatieve Lijst van Viswateren.


BOA's kan elke HSV tegen een kleine vrijwiliggersvergoeding aan zich binden. Dan kan er volop geschreven worden indien noodzakelijk.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-12-2010 15:12

Zie daar een punt van ongewenst gedrag.
Schrijven dat het een lieve lust is.

Je zou als BOA verstandiger moeten zijn dan je binden aan dergelijk wanbestuur, het keert zich vanzelf tegen je.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

04-12-2010 15:24

Douwe schreef:
Je zou als BOA verstandiger moeten zijn dan je binden aan dergelijk wanbestuur, het keert zich vanzelf tegen je.

Ik kan me daar helemaal in vinden Douwe.

Als er nog iemand is die wat meer achtergrond info heeft.
Laat het even weten.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-12-2010 15:29

Douwe,

Het wordt pas ongewenst gedrag zonder de woorden " indien noodzakelijk."

Het wanbestuur komt mijn inziens van 2 kanten.

De federatie roept niet leden van de HSV Wieringermeer op gewoon te gaan vissen in water waar zij vanaf 01 01 2011 volgends haar eigen statuten geen rechten meer hebben. Dat noem ik onbehoorlijk bestuur.

Als HSV zijnde zou ik dan ook iedereen wegsturen en bij herhaling op de bon laten slingeren die zonder lidmaatschap van de visrechthebbende HSV zijn hengeltje in ons water kwam uitgooien. Zoekt de bekeurde sportvisser het maar lekker verder bij de federatie uit.

Je kan als federatie zijnde je bek wel een duw geven maar voorlopig zijn de sportvissers met een Vispas de dupe en waarom ?

Haantjesgedrag van 2 secretarissen.

m.vr.gr.
K. van den Herik

05-12-2010 11:01

Hoe meer ik te weten kom, hoe meer de HSV gelijk heeft.

Federatie is niet meer dan de naam zegt een federatie van een aantal leden. Deze leden zijn en blijven m.i. zelfstandie rechtspersonen met verplichtingen ALLEEN richting hun leden.

Zal best 1 goede reden willen weten wat een federatie wil met de inzage in boeken van een vereniging. Moet niet gekker worden zeg. Afdragen van bijdrage en doen wat de leden willen, meer niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2010 13:29

Michel ik laat het hier maar bij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-12-2010 14:42

Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

05-12-2010 16:04

Ik ook niet!

Als ik alles zo lees op http://va.totalfishing.nl/main.asp.
dan lijkt het mij dat er aardig gerommeld word daar. (hsv Wieringermeer)
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
K. van den Herik

06-12-2010 13:00

tja en zeuren is o zo makkelijk maar meer dan 15 leden komen er niet opdagen op zo'n alv. Zeik dan ook niet.

Allee de 15 aanwezigen hebben/hadden enig recht van spreken...
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

06-12-2010 17:47

hsv wieringerrommelzooi opheffen, mislukte flippo-club.
K. van den Herik

07-12-2010 08:31

daarvoor komen er te weinig leden op een vergadering... mislukte flippo leden club dus
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

07-12-2010 19:33

Als je 2500 leden hebt wil je toch ook niet dat iedereen op een alv komt.
of wel.
Maar ik vind wel, en zeker voor karpervissers dat wij meer
naar dat soort vergaderingen zouden moeten gaan.

Daar hoor ik zelf dus ook bij!!!!!!!!!!
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-12-2010 17:48

Ik wil even iets rechtzetten daar ik geschreven heb dat alleen de ALV een HSV kan royeren. Dit blijkt niet juist te zijn daar in de statuten van de Federatie NWN staat (art. 8 lid 7)|: ontzetting uit het lidmaatschap geschiedt door het bestuur. Tegen dit besluit is binnen 30 dagen beroep bij de ALV mogelijk.
En de HSV Wieringermeer schrijft op haar eigen site dat zij zich niet zullen verzetten tegen de ontzetting uit het lidmaatschap...
leon van tuyl
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-02-2010 20:07
Locatie: Middenmeer

16-01-2011 11:57

Michel Hollaar en K. van den Herik Hebben gelijk de rechten liggen bij de HSV Wieringermeer. de Federatie is in het leven geroepen om de belangen van de verenigingen te behartigen, Niet om deze omzeep proberen te helpen. :evil:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

16-01-2011 17:26

Ach jullie zijn niet de eerste,
kan mij nog een akkefietje herinneren met Amsterdam, en kan er nog een paar opnoemen
Mischien weer terug naar de situatie voor de opheffing van de NASO( je weet wel die verkwanseld is) :lol: :lol: :lol: .
Geeft wel aan wat een hengelsporter aan een Fed heeft , helemaal niks nada.

Just my 2 eurocenten
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-01-2011 19:20

Beste Henk Jansen,

Je kunt misschien de poppetjes laten dansen. Maar verwijten maken zonder goed de feiten te kennen lijkt me geen goede zaak om dergelijke uitspraken hier te ventileren. Of kom met de onderlinge afspraken die in het verleden hierover tussen de federatie en HSV Wieringermeer gemaakt zijn. Dan wil ik je best gelijk geven als je aantijgingen en die van andere alsnog kloppen.

Groet,
Peter