afgesloten meren en plassen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-11-2010 23:11

Beste mensen carpboarders, :roll: Ik start deze topic omdat ik zelf veel op zoek ben naar plassen en meren, meertjes die afgesloten zijn en waar karper op te vinden is. mede omdat op vele van deze plassen het bestand nooit helemaal bekend is en het ook moeilijk hier in mijn buurt is om dit soort watertjes te kunnen vinden. :-?

Ook omdat er best veel mensen zijn met vragen naar dit soort type waters en ook ik wel enige hulp kan gebruiken naar mijn zoektocht naar dit soort wateren. :D


Dus beste mensen als jullie zo,n type water kennen en dit hier met mij en anderen willen delen, laat dan even een berichtje in dit topic achter en hopelijk helpen jullie niet alleen mij maar misschien ook andere mede mensen die dus op zoek zijn. :oops:

Persoonlijk vind ik het prachtig om op zulk soort type wateren wat nachtjes door te brengen vaak heerlijk rustig natuur mooie omgeving en vaak zijn dit soort type wateren ook schitterend. :wink:

Ik zie wel wat dit topic gaat brengen,

alvast bedankt.

mvg; jan :wink:
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-11-2010 10:55

Wil je ook dat je er rustig kan vissen?
Want anders moet je het niet op een site plaatsen waar half nederland op kijkt.
moet er ook een routebeschrijving bij trouwens? :wink:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

11-11-2010 11:11

nou jan pak zo n watertje aan. kom je vanzelf achter het bestand van de vis op de plas. welke dat ook mogen zijn gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

11-11-2010 13:09

Dag Jan,
Je kent vast wel van die afgesloten wateren waarvan je denkt: "wat zou daar zwemmen"? Dit zijn ook de wateren die je wel eens met vismaten bespreekt. Echter omdat je er nooit iemand ziet of niemand kent die er vist, ga je er niet vissen.

Dan zou ik zeggen: ga dan juist daar vissen en houdt je mond tegen iedereen waar je zit en wat je aan het doen bent. Dan kun je er ook nog rustig van genieten. Je moet wel even een drempel over, maar die keus heb je zelf in de hand; de meute achterna of achter je laten, that's the question.

Succes,
Arjen
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

11-11-2010 14:21

Juist ik zal de vraag anders formuleren, voor mensen die het geen bal kan schelen of er nu duizenden vissers komen plaats hem dan gewoon in dit topic, voor mensen die met mij iets willen delen zodat anderen hier niet over het board aan mee lezen stuur me dan even een pb-berichtje,

mvg; jan :wink:

Ik weet zelf ook wel gewoon ergens naar toe gaan ogen open houden en iets moois zien gewoon even noteren in notitieblokje en daar gewoon eens kijken, observeren, vissen eigen ontdekking etc, daarom mag ik nog wel vragen of er misschien mensen zijn die samen iets willen delen, zeg niet dat ik niets heb genoteerd deze worden ook zeker onder handen genomen, maar meerdere mensen vinden meer dan één.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

11-11-2010 14:22

rick van eekelen schreef:Wil je ook dat je er rustig kan vissen?

moet er ook een routebeschrijving bij trouwens? :wink:



Ik weet niet of dit sarcastisch is bedoeld of niet, maar als je iets met mij wil delen stuur me anders dan even een PB-tje zodat niet heel nederland er over mee leest,

mvg; jan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-11-2010 17:02

Dat heeft Jan liever in een PB, nu gaat heel Nederland er vissen
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

11-11-2010 17:07

Niet alle blauwe stukken hoor...

Afbeelding

als je in 2096 klaar bent heb ik nog meer van dat soort putjes
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

13-11-2010 19:38

dat is nou nog is het mooiste water van nederland :P 8) :lol:
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Cristian Scheffer
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-07-2005 14:21
Locatie: Brabant

14-11-2010 19:46

Jan niet persoonlijk regen jou hoor, maar dit zijn echt zulke nutteloze topics :oops: .
Wat is er zo moelijk aan om zelf ergens achter te komen? Je slingert je pc aan en kijkt op google eath wat er in je buurt ligt ( voor zover je dat niet weet ) En je gaat op een van die dodelijke zondagen die we tegemoet gaan de komende maanden met een peilhengel of evt. een bootje achterin de auto rondjes rijden, elke keer een put. En dan vanaf het voorjaar gewoon proberen op een put waar je een lekker gevoel bij hebt. Dan maar een jaartje op je bek gaan als er weinig vis uitkomt of geen grote. Je vist nog wel een paar jaartjes toch?.... De wateren met mooie bestanden worden hier toch niet weg gezet en zul je ook niet via pb krijgen hoor, de mensen die er serieus vissen houden hun mond gewoon , en is ook begrijpelijk en dat zouden meer mensen moeten doen :) Maar dan is het altijd van ''ja maar we moeten elkaar toch helpen'' haha ja waaraan? Zeker meer dan de helft van de karpervissers zoekt 0,0 uit en gaat vissen waar de rest vist of plukt een putje van ''het board'' en dan maar is afvragen hoe men er zit te vissen, dus je kan zeker je voordeel doen om zelf je zaken uit te zoeken en dus ook op wateren gaan waar niemand vist wat Arjan ook zegt. En als je dan wat hebt gevonden... sssstttt en er je ding doen :wink:

Cris
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-11-2010 21:00

Niks is nutteloos, zelfs sommige berichten die als nutteloos beschouwd kunnen worden hoeven niet eens zo zeer nutteloos te zijn, gelukkig bestaat er zoiets als PB-berichten met wel goede tips en of informatie.

Hmmmm die zin van wanneer ze de overkant niet meer zien bla bla bla is ook volkomen onzin uitkramen niet joh, misschien moet je me eerst eens beter kennen dan weet je misschien ook dat we dus niet altijd op de overkant in zicht plassen vissen, Friesland heeft meer dan genoeg grote stukken wateren waar genoeg bij komt kijken.

In plaats van dat je er dan gewoon niks plaatst hoeft dit soort bullshit hier ook niet over gespreid te worden.



Nou mensen die wel nuttige info nog tips hebben of een leuke plas/meer weten en dit met mij wil delen zoals jullie hebben kunnen lezen stuur een PB-tje zodat mensen die dit nutteloos vinden hier nog even lekker door kunnen zeuren.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-11-2010 21:02

OJAH zoals jullie kunnen lezen in het topic vangsten november staat er al een verhaaltje van me geplaatst van een meertje op tip van iemand die hier ook wel eens vist, daarom de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2010 01:17

Ow

Dacht dat het een water was van +1000 hectare aan je opstelling te zien. :-?

Verwacht niet veel over tips van wateren jong.

Oftwel NUTTELOOS dus


Je beschrijft een paar keer

""Stuur anders een PB''tje zodat andere het niet kunnen lezen''

Beetje ego vindje zelf ook niet? Ikke,ikke ikke en de rest kan de volgende keer stikken als ik er zit.

Ga zelf opzoek,en verkloot niet een water waar menig ander al enig moeite in gepompt heeft.



Succes 8)


ps: Je bent toch zo goed,en alles goed voor elkaar? Dan kan je het best alleen af joh 8)

Friesland heeft meer dan genoeg grote stukken wateren waar genoeg bij komt kijken.



Je geeft je eigen al antwoord ook
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 08:12

jan de jager schreef:Friesland heeft meer dan genoeg grote stukken wateren waar genoeg bij komt kijken.


1-0 Voor Jan. Hup, vanachter die computer, op de benenwagen en gaan met die hap.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-11-2010 15:02

jan de jager schreef:Beste mensen carpboarders, :roll: Ik start deze topic omdat ik zelf veel op zoek ben naar plassen en meren, meertjes die afgesloten zijn en waar karper op te vinden is. mede omdat op vele van deze plassen het bestand nooit helemaal bekend is en het ook moeilijk hier in mijn buurt is om dit soort watertjes te kunnen vinden. :-?


:lol: :lol: :lol:

de meeste AFGESLOTEN meertjes en plassen die ik ken in de buurt hebben alle karpers een naam.. bestand is meer dan bekend.."beppie wordt altijd gevangen tussen de 37 en 42 pond enz.. :roll: " :lol:

daarom vis ik liever op OPEN water. :lol:

ik zou lekker dit topic laten afzinken tot een dieptepunt en het advies omarmen wat je gekregen hebt.

1: google earth

2: ijsselmeer

denk je nou echt dat iedereen wateren gaan benoemen,terwijl ze daar veel tijd en geld ingestoken hebben ? of dat hun of de locals het leuk vinden als er een stormloop op een bepaald water in gang wordt gezet naar aanleiding van dit topic.

ga je eens even een paar minuten achter de oren krabben zou ik zeggen,en kom daarna met iets zinnigs terug in dit topic....

of nog beter,waar vis jij altijd dan? en wat voor bestanden zitten er op dat water,zeg het en je watertje is binnen no time verneukt.. (denk dan aan: overbevissing, overlast, verboden, geen plekken vrij enz)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

16-11-2010 11:55

is wel makkelijk weer he!! met zun alle iemand die gewoon om hulp vraagt de grond in te boren?
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

16-11-2010 12:58

Even de bezem erdoorheen gehaald, probeer ontopic te blijven!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-11-2010 13:52

Stefan bedankt het maakt niet uit joh, laat ze maar zijn genoeg boarders over die wel een normaal antwoord kunnen geven.

Bedankt voor de bezem kunnen we weer ontopic.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-06-2011 14:32

Hmmm effe tijdje niet online geweest in dit topic.

Toch weer even aanscherpen, inmiddels wat nieuwe waters gekregen en geweest.
Nu weer op zoek naar nieuwe wateren die afgesloten zijn.

Arjen Lans de stukken waar jij het over had zijn inmiddels in volle gang. Worden mooie onbeschadigde vissen gevangen.
Is idd mooi werk om op een water te zitten waar jij als enigste in omtrek bent en het rijk alleen hebt heerlijk.....

Toch is dat wel lekker alleen zijn maar zoals de meesten weten zijn vaak afgesloten wateren veel al bekend en druk bezocht.
Echter maakt dit voor mij het mooier en leuker om hier te zitten vaak heersende dressuur.
De dressuur wateren spreken mij zelf het meest aan. Meestal ? Vang ik altijd wel goed op dit soort wateren.
De vraag hoe en waarom, geen idee, doorzetten, proberen experimenteren.

Ondanks een aantal nutteloze en niet echt super vriendelijke berichten van mijn kant terug mijn excuus.
Als er nog mensen zijn die samen met mij iets willen delen, of informatie willen in regio leeuwarden friesland, Pb en misschien kan ik dan wat terug doen.
PB-tje mag altijd ik zie hoor en/of lees het wel.

Mvg; jan
Plaats reactie