Wilhelminakanaal resultaten?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

27-09-2010 12:29

Hoi boarders,

Ik vind het dat het nog al verschild op welke dag je gaat vissen op het Wilhelmina kanaal. Door de weeks is er altijd wel een karpertje te vangen. Maar op een zaterdag avond/nacht valt het altijd tegen. Meestal als ik aan kom is er al geen boot meer te zien, en enkele uren later, gaan alle bruggen al dicht.
Zou het komen door de mindere scheepvaart, dat er slechte vangsten zijn? Of is het dan toch gewoon stom toeval?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De vangsten maken de visser nog niet!
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

28-09-2010 19:50

grappig dat jij dit ook constateert! ik merk dit ook..
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-09-2010 19:30

Hi Frans,

Ik denk dat het trekken achter boten aan dan stilvalt, en daarmee de hele trek, ik denk (weet ik eigenlijk wel zeker) dat je je op de holding areas moet richten, en in voorbereiding voeren op die plekken, persoonlijk denk ik dat je dan betere zaken doet, je kans op een wat flinkere wordt groter, en je hoeft niet af te wachten tot er een school over je voerplek heentrekt.

Zoeken maarrr, hehehehe

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Daan van Strien
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-05-2011 14:03
Locatie: Teteringen

18-05-2011 12:11

Het klopt dat er dan minder gevangen wordt. het is namelijk zo dat de karpers achter de kielzog aanzwemt omdat de boten de bodem om te woelen en dat levert weer voedsel op. al is er met een goede voorbereiding wel degelijk een visje te vangen in het weekend.

Groetjes Daan.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-05-2011 14:30

Straks wordt het er weer anders als men de bestaande sluizen gaat vervangen en het kanaal gaat uitbaggeren en verbreden. De openingstijden zullen dan mogelijk ook aangepast worden die dan overeenkomen met de Zuid-Willemsvaart.


Groet,
Peter
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

19-05-2011 11:37

Zijn ze al even mee bezig met verbreden en uitbaggeren. Achter mijn werk lag een mooi stuk met overhangende bossen. Is nu geheel weg en 1 brede industriesloot geworden. Vissen bijna onmogelijk vanwege de hoge kant en geen karper meer te bekennen. Vorig jaar zag ik ze nog geregeld liggen tussen de takken. Oude wanden worden steeds meer vervangen door nieuwe. Bruggen zijn al verschillende aangepast en vervangen. Komt de vangst niet ten goede.
benjamin scheltema
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-10-2009 14:49
Locatie: Brabant!

19-07-2011 22:15

Recent nog mooie vissen gevangen??
zijn er nog vast stekken die aangevoerd worden? voordat we kwade gezichten krijgen :)
De vrouw vroeg me, en wat gevangen? ik zeg tuurlijk niet..
Ik vis voor de lol.. en rust.. ik haal geen voldoening uit aantallen of gewichten..
Verlies nooit je eigen reden om te gaan vissen door je blind te staren op de biggen in de boekjes.. GENIET!
Plaats reactie