Karperstekken in Apeldoorn

Plaats reactie
Tom Brands
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-09-2010 14:28

17-09-2010 15:04

Zijn er mensen die op karper vissen in Apeldoorn?

Bijvoorbeeld in de stadsvijvers of in het Apeldoorns Kanaal?

Sinds kort vis ik weer amateuristisch op karper in diverse vijvers, bijvoorbeeld aan de Kayersdijk en het Sprengenpark.

Ik ben benieuwd naar vangsten van mensen in Apeldoorn, welke vijvers goede vangsten worden geboekt en tips. Zelf heb ik goede ervaringen in het Sprengenpark en aan de Kayersdijk.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

17-09-2010 17:49

Zuiderpark kun je ook nog wel een visje vangen,
Bij mheenpark tegen over winkelcentrum zitten ook wel leuke vissen.

Waar op kayersdijk zit je dan? bij de kerk?

Grtz
Marciano Westfa
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-09-2010 00:36

29-09-2010 00:47

Zuiderpark heb ik nooit op karper gevist, ik heb in totaal denk ik 3 maandjes op karper gevist voordat ik uit apeldoorn weg ging dit jaar en ik heb er 4 gevangen waarvan 3 beste knapen waren. Alle 4 heb ik ze in het mheenpark gevangen en alle 4 gewoon met de drijvende broodkorst. Die tijd is misschien dan wel voorbij nu maar er zit genoeg karper om het te proberen natuurlijk. Je moet niet in de vijver bij de steiger gaan vissen, maar in het stuk mheenpark schuin achter de groenvoorziening. Zeg maar aan de weg waar de cafetaria de marjon dat zijn de plekken waar ze veel zitten. Het stuk kanaal achter de deka markt aan de vlijtseweg is ook een goeie stek, wel gevist maar nooit zelf wat gevangen, me oom heeft wel meerdere gevangen daar.. Hoop dat ik je heb geholpen succes!!
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

19-10-2010 14:21

hoi Tom,

In het vijvertje aan de rijnveste kun je ook wel een visje vangen, leuk met de pen vooral.
Verder is dat vissen in het sprengenpark iets wat je eigenlijk niet meer zou moeten doen, ik woon daar vlakbij en als ik zie hoe die vissen er daar uitzien, das echt heel ernstig, alle bekken zijn misvormd en er is daar volgens mij niemand die normaal met de vis omgaat, echt een schande. Verder zie ik daar ook vaak mensen zitten met een rodpod, piepers, karperhengels enz. daar moet je echt niet tussen willen zitten als zelfrespecterende visser. als je toch nog een keer daar gaat zitten dan kun je het beste gewoon met een licht hengeltje en de pen aan de slag gaan, dun snoertje, klein haakje met een maiskorrel en klaar. Ook voeren moet je echt niet veel doen, ik heb een keer iemand gezien die daar handen vol met boilies ingooide, terwijl die vijver zo klein is dat je met wind mee naar de overkant kunt pissen! Al met al hoop ik dat ik je een beetje heb kunnen overtuigen om daar niet meer te gaan vissen, ga liever op de wat minder drukke vijvertjes vissen, misschien is de wenumse watermolen wel wat? is ook niet altijd erg rustig, maar wel lekker zitten en leuke vis daar, let wel op dat je daar de vergunning van wwnna nodig hebt, kost geloof ik €7,50.

Groetjes kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Plaats reactie