eigen water?

Plaats reactie
Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

22-08-2010 18:26

Beste (karper)Vissers,

Ik lees net het artikel van Dennis de wilde, over het Engelse water Horton.
daar wordt alles geregistreerd en bijgehouden.

Het lijkt mij geweldig om zoiets voor elkaar te krijgen in Nederland(of is dit er al?)
Misschien een mogelijkheid om dit op te zetten samen met karperstudiegroep Nederland?
Maar op zo'n manier geregeld dat er mensen zijn die toezien op het volgen van de regels en elke visser een mooi inzicht kunnen geven in de stand van zaken op het betreffende water.
Ik ben op zoek naar mensen, die hierover willen gaan brainstormen, het liefst tijdens een mooie vistrip.
Hoe zouden we zoiets waar kunnen maken?
Wat hebben we ervoor nodig?(financieel gezien)
Hoe zouden we de financiën kunnen bewerkstelligen?
Welke wateren zouden hiervoor in aanmerking kunnen komen? (zelf denk ik aan de zandafgraving tussen Apeldoorn en Dieren, waar momenteel nog niet gevist mag worden.)
Ik ben benieuwd naar de meningen en het draagvlak onder karpervissers?

Ook opmerkingen, gedachten hoor ik hierover graag!

Ik wacht op jullie reactie,

Michiel
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

22-08-2010 23:30

Zoiets is min of meer nu aan de gang op een privé water in Brabant. Met wat vrienden houden we daar alle vangsten bij. Foto van twee kanten, datum, gewicht. Niet enorm gedetailleerd dus, maar erg interessant om te doen (vooral ook omdat er sinds 10 jaar geen uitzettingen meer zijn gedaan en de plas het grotendeels moet hebben van jongbroed).
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

23-08-2010 12:07

Michiel, het water dat jij noemt kun je waarschijnlijk vergeten. De KSN heeft al heel wat verwoede (en tevens vergeefse) pogingen gedaan om die plas open te stellen voor hengelaars.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Plaats reactie