poldervaart schiedam

Plaats reactie
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

17-08-2010 21:17

Hallo, ik vis af en toe in de poldervaart in schiedam. en ik vang er eigenlijk nooit wat haha. goeie start voor de strijd met mijn vader -.- maar ik zou graag willen weten of jullie er wel wat vangen. en wat jullie dan anders doen? het gaat over de poldervaart 3. vlak bij het beatrix park. ik heb tot nu toe met knoflook boilies, pop up, combi rig, snowmen rig, tsjernobyl rig, me eigen onderlijn gevist maar nog geen enkele beet, me haken zijn wel gewoon vlijmscherp.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

18-08-2010 00:10

Jasper,
Zoek het niet in je rigs maar zoek eerst eens waar de karper zich op houd op de poldervaart.Als je ze gevonden heb kan je meestal met een standaard rig uit de voeten.
veel mensen twijfelen gauw aan hun rig denk ik persoonlijk maar ik vis eigenlijk al 20 jaar met nagenoeg de zelfde rig en die doet gewoon zijn werk op vaarten en kanalen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

18-08-2010 15:39

ok, maar hoe vind ik in hemelsnaam waar de karper zich verstopt haha? heb in iedergeval wel mijn brasem terein gevonden. en zag 2 dikke karpers springen maar die beten niet. ben er ook achter gekomen dat ik erg goed geworden ben met in werpen. steeds 30-40 cm vanaf de overkant. of precies naast een struik. vind het wel fijn. normaal gooide ik alles kwijt. en kan nu ook zonder moeite met de werppijp overweg.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-08-2010 16:46

Verplaatst naar Vissen In Nederland
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

25-10-2010 15:38

Beetje laat antwoord maar toch.

Je bent echt niet de enige die moeite heeft met de Viking.(poldervaart 3)
Je moet allereerst in je achterhoofd houden dat de plas helemaal doorloopt tot de fokkerstraat
dat is bij de gamma in de s'gravelandsepolder.
Dat is dus een behoolijk groot stuk water waar de vis zich in kan verplaatsen.
Ik weet zelf dat de vis zich overdags het liefst zich bevindt aan de goudkust.
vooral als het zonnetje schijnt.daar is het wat ondieper dus warmer en belangrijker,
daar zitten ze veel meer beschut door alle plompebladen.
De beste resultaten worden voor zover ik weet s'nachts beaald,maar het blijft lastig.
Eerts peilen en voeren om ze te lokken werkt voor mij altijd wel.
Wat ook altijd wel helpt is het volgende,
Pak op een mooie zomerdag eens de penhengel en struin het hele stuk eens af.
Hou alles goed in de gaten.zo leer je uituindelijk wel waar de vis zicht ophoudt en hoe of wat.
Succes.
groeten nico
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

30-10-2010 21:41

Wat misschien ook een idee is om een keertje in een bootje met een prikstok aan de gang te gaan.

Zoek de kuilen, talludjes, diepere stukken, harde platen in de bodem en andere bijzonderheden als obstakels onder water etc.

Ga dan eens om de dag voorvoeren. Dus bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag en dan de zondag gaan vissen.

Ik zelf zou zoeken naar een stuk waar een iets dieper stuk is en dan met één hengels op het talludje (aflopende stuk van ondiep naar diep) gaan liggen. Het mooiste zou zijn om dan op die stek ook een plek te hebben waar een stuk harde bodem is voor een obstakel (bijvoorbeeld een rietkraag, brugpijler) en dan de andere hengel op dit stuk harde bodem.

Ik ken de poldervaart alleen van er langs rijden etc en heb er nooit gevist, maar boven uitgelegde stekkeuzes hebben mij op kanalen/rivieren al wel vis opgeleverd. Ook op meren werkt dit uiteraard geweldig, doe niet anders op meren. Ben zelf meer een visser op meren dan op kanalen.


Succes!

Robert
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

04-11-2010 00:10

instant veel gevangen daar. strak tegen de kantjes altijd goed, strak tegen de pompen. gewoon een standaard soepele onderlijn met een popupje of snowmannetje werkt altijd. en inderdaad, ieder stuk poldervaart is anders. je moet weten waar de vis zich ophoud. maar in prencipe zijn die plekken wel algemeen bekend
Plaats reactie