Castelijnse plas (emmeloord)

Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

13-08-2010 23:40

Ik ben van plan om binnen kort te gaan vissen op de bovengenoemde plas. Maar ik ben er nog nooit geweest dus ik vroeg me af of jullie er ietsje meer over weten...

Wordt er veel gevist? Heb je er een aparte vergunning voor nodig? En zit er leuke karper?

Mehmet
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2010 07:37

Staat niet in de Landelijke Lijst van Viswateren 2010-2012.M.i. moet je dus daarvoor een Vispas van HSV Het Poldervoorntje aanschaffen, kijk maar eens op de site van deze HSV.
Wat ik weet is dat je alleen maar aan de snelwegkant mag vissen en dat nachtvissen daar verboden is. Wat er aan vis zit moet je zelf maar uitvogelen voor zover je nu nog van plan bent om daar toch te gaan vissen.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

14-08-2010 11:39

Aart,
Dat is niet helemaal juist. De plas is te bevissen voor leden van verenigingen welke aangesloten zijn bij de HSFON, Friesland of Groningen-Drenthe.
Nachtvissen is ook toegestaan mits je in het bezit bent van een nachtvispas van HSFON.
Vissen mag alleen aan de kant van de A6 inderdaad. Voeren is niet toegestaan en boten zijn ook niet toegestaan.
Vang een mooie graskarper! :lol:
martijn boer

14-08-2010 11:51

Yildiz,

Gewoon lekker gaan vissen. Zijn al hele mooie vissen gevangen. Succes.
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

14-08-2010 13:05

Ik ben werkzaam bij de beherende organisatie (Stichting Flevo-Landschap) en zover ik weet mag er alleen gevist worden mits men in het bezit is van een vergunning van het poldervoorntje en mag er niet voorgevoerd worden, niet gevaren worden, en niet nacht gevist worden.
Daar komt nog bij dat er alleen aan de snelwegkant gezeten mag worden.

Ook raad ik je aan om daar niet teveel te bukken :wink: is en druk bezochte plek door de homoscene.

Verder kan ik vertellen dat je goed op de te vissen diepte moet letten, het is er erg diep plaatselijk voorral de snelwegkant is diep de overkant niet.

Zitten ook leuke verrassingen in en de vorm van vissen en dan bedoel ik geen karper.

succes
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

14-08-2010 13:08

Bedankt heren.

Naja ik heb de vispas groningen/drenthe/friesland tevens heb ik een nachtvispas dus dat moet wel goedkomen. Ga der binnen kort maar even heen nachtje doorbrengen. Alleen jammer dat je er dus niet met de boot op mag:( ziet der aardig groot uit namelijk.

Maar met mijn delkim karper ruiker en korda infrarood carp lokker moet het zeker lukken! 8)

Mehmet
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

14-08-2010 13:16

Naja ik bel maandag wel even met hsv poldervoorntje. Dan weten we zeker wat er wel en niet mag.

Laat het nog wel even weten wat er uit is gekomen.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

14-08-2010 13:47

Mehmet,

Als je eenvoudig je lijst van viswateren editie Groningen-Drenthe, Friesland en Oost Nederland openslaat op pagina 170 zie je dat je daar mag je vissen.

Je moet trouwens de nachtvispas hebben van Oost Nederland en niet die van Groningen-Drenthe. Als je in de lijst van Nachtviswateren kijkt, staat het water op pagina 16 en 17. Je mag er nachtvissen in de maanden juni, juli en augustus.

Dat telefoontje kun je dus achterwege laten. Als je er zelf ingekeken had, had je dit ook kunnen vinden. ;)
martijn boer

14-08-2010 14:54

Steur...., nou da's een verassing. Zitten ook leuke verassingen in de vorm van karper.

tim captein schreef:Ik ben werkzaam bij de beherende organisatie (Stichting Flevo-Landschap) en zover ik weet mag er alleen gevist worden mits men in het bezit is van een vergunning van het poldervoorntje en mag er niet voorgevoerd worden, niet gevaren worden, en niet nacht gevist worden.
Daar komt nog bij dat er alleen aan de snelwegkant gezeten mag worden.

Ook raad ik je aan om daar niet teveel te bukken :wink: is en druk bezochte plek door de homoscene.

Verder kan ik vertellen dat je goed op de te vissen diepte moet letten, het is er erg diep plaatselijk voorral de snelwegkant is diep de overkant niet.

Zitten ook leuke verrassingen in en de vorm van vissen en dan bedoel ik geen karper.

succes
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

14-08-2010 17:55

Voegt wel weer veel toe aan dit topic vind je ook niet martijn :-?
Laat mensen dat zelf ontdekken.

[quote="martijn boer"]Steur...., nou da's een verassing. Zitten ook leuke verassingen in de vorm van karper.
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

14-08-2010 19:17

en in het weekend zitten er heel veel duikers,daar kun je ook wel wat info aan vragen
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

14-08-2010 19:38

cor bruynes schreef:en in het weekend zitten er heel veel duikers,daar kun je ook wel wat info aan vragen


Top!

Als ik kijk naar nieuw plassen etc. kijk ik meestal ook op duik site's daar staat zoveel info over het onderwater landschap en wat er rond zwemt echt heel handig!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2010 10:21

Je hebt helemaal gelijk Matthijs...
martijn boer

15-08-2010 16:25

Heb jij die steuren er dan in gepleurd. Da's niet zo mooi, he :-?

[quote="tim captein"]Voegt wel weer veel toe aan dit topic vind je ook niet martijn :-?
Laat mensen dat zelf ontdekken.
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

15-08-2010 16:44

Nee Martijn ik heb de steuren daar absoluut niet uitgezet. Had ook niet moeten gebeuren is wel gebeurd, het enige wat ik daar doe is afval opruimen wat recreanten (dus ook vissers) daar achterlaten en dat is heel wat iedere maand, erg zonde. Verder een beetje onderhoud dus zagen snoeien maaien enz.

Ik wil niet gelijk alles over een water op het net zetten kan ook via pb.
Vind dat een iedere dat zelf mag gaan ontdekken kan namelijk wel eens druk worden als alles open en bloot gepost wordt.

Ik ben meer een lezer dan een poster hier en nu weet ik weer waarom.

Verder hoor ik graag wat er daar zoal gevangen wordt want ik ken het bestand niet alleen een paar vissen gezien. Misschien zien we wel het in het vangsten topic verschijnen, Succes.
martijn boer

15-08-2010 16:56

Goed, wat je doet aan onderhoud e.d. Het is ook niet mijn bedoeling om het zomaar op het net te zetten. Ben er zelf ook geen voorstander van......

Maar een medergroninger wil ik altijd wel wat informatie verschaffen, alleen krijg je er nooit wat voor terug, of men verneukt het voor je :wink:
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

15-08-2010 21:03

Ja wij groningers zijn wel sociaal 8)

Maja ik snap uberhaubt dat hele geheimzinnige gedoe niet. Kijk ik snap wel dat je niet hoeft te vragen naar hoe en waar en met wat je moet gaan vissen maar iedereen doet zo sneaky, is toch helemaal nergens voor nodig?

Martijn geeft gewoon netjes info! Dit waardeer ik heel erg net zoals de andere mannen die je gewoon netjes te woord staan. En dingen verklappen tjsa.... vindt het persoonlijk niet zo erg om het te weten maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die zelf liever op ondekkingstocht gaan.

Maar dit neemt niet weg dat ik toch ga vissen :x Bedankt voor alle info! en ik houdt jullie nog wel op de hoogte! (kan ff duren aangezien ik er pas over 2 week ga vissen)
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

15-08-2010 21:39

Ik wist niet dat jullie beide Groninger waren, verder is er niet veel om geheimzinnig over te doen.
Het is een prachtig water en een prachtig stukje natuur, ik als medewerker van een natuurbeheerende organisatie wil dat graag zo houden vandaar dat ik liever niet alles zo op het board plaats, aan de andere kant ben ik ook een fanatiek karpervisser en weet ik als geen ander dat het een prachtige plas is om te vissen (alleen jammer van die a6) kraakhelder water, mooie karper, steuren, prachtige omgeving en een leuk aantal dikke grasbakken.
Het is dat ik er vrij ver vandaan woon anders had ik er zelf ook wel regelmatig gezeten.

Mehmet, veel succes en ik hoop wat van je eventuele vangsten terug te zien hier 8)


Mehmet Yildiz schreef:Ja wij groningers zijn wel sociaal 8)

Maja ik snap uberhaubt dat hele geheimzinnige gedoe niet. Kijk ik snap wel dat je niet hoeft te vragen naar hoe en waar en met wat je moet gaan vissen maar iedereen doet zo sneaky, is toch helemaal nergens voor nodig?

Martijn geeft gewoon netjes info! Dit waardeer ik heel erg net zoals de andere mannen die je gewoon netjes te woord staan. En dingen verklappen tjsa.... vindt het persoonlijk niet zo erg om het te weten maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die zelf liever op ondekkingstocht gaan.

Maar dit neemt niet weg dat ik toch ga vissen :x Bedankt voor alle info! en ik houdt jullie nog wel op de hoogte! (kan ff duren aangezien ik er pas over 2 week ga vissen)
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

08-10-2010 17:02

ik hoorde dat je daar niet mag vissen waarom zou dat niet mogen:$:$
mensen die er hebben gevist zouden die antwoord willen geven op mijn vragen:D

-wat gevangen
-hoegroot


alvast bedankt;)
Laatst gewijzigd door Cor Hendriksen op 08-10-2010 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

08-10-2010 20:07

Je hebt dit topic toch gevonden :-? Hier kun je dus al wat info uithalen, verder zou je wat verder kunnen kijken dan je neus lang is.
Om dan nog maar niet te beginnen over je vraag over de vangsten, gewichten en welk aas, komop zeg wat denk je nu zelf :o

Succes met je visserij, ik hoop voor je dat er iemand langskomt die je helpt je rig te beaasen en hem daarnaa voor je op de goede plek legt en als het meezit trekt hij ook de vis die er dan eventueel aanzit er nog voor je uit zodat je er alleen nog maar even zelf mee op de foto hoeft gaan.
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

08-10-2010 20:25

ik wil alleen wat info over die stek hoor:O

oke aas is wel een beetje dom:P
maar dat andere mag ik toch wel weten of niet dan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-10-2010 20:28

lekker stukje humor zoals ik het ook graag plaats :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

08-10-2010 21:43

haha XD

maar ik vraag alleen wat voor vangsten mensen hebben gedaan(A)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-10-2010 07:47

Cor, ik heb hier een heel moo boekje van 52 pagina's 'Hengelvangstregistratie op de Cateleijnsplas' (2006 tot 2008, een uniek project).
Geschreven door Eeuwe Weening. Wellicht kun je nog aan een exemplaar komen via de HSV Het Poldervoorntje in Emmeloord (Eeuwe Weening is daar ook bestuurslid van).
Ik moet zeggen dat ik dit destijds in een adem uitgelezen heb.
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

10-10-2010 10:15

Casteleynsplas

Omschrijving viswater: nvt
Met uitzondering van / verboden te vissen in: nvt
Coördinaat (middelpunt viswater): Latitude: 52,74375 Longitude: 5,77325

Dit viswater behoort tot de volgende lijst(en) van viswater:
Landelijke lijst: nee, Federatieve lijst: ja, Kleine lijst: nee

Visrechthebbende: HSV ‘t Poldervoorntje te Emmeloord
Hengelsportfederatie: Oost Nederland
Let op: voor het zoeken van contactinformatie van federaties en verenigingen klik hier.

Regio: Noordoostpolder

Bijzondere voorwaarden:
Vissen vanuit een boot is niet toegestaan.
Voeren is verboden.
Viswedstrijden zijn niet toegestaan.
Max. 50 hengelaars per dag toegestaan.
Algemene voorwaarden:
In deze wateren mag worden gevist door de houder van een geldige VISpas, onder de algemene voorwaarden zoals vermeld in de Landelijke Lijst en de voorwaarden zoals vermeld bij de verschillende federaties.

Bij het vissen in deze wateren dient u de VISpas en de Landelijke & federatieve Lijst van Viswateren bij u te hebben.

Uitsluitend te bevissen door sportvissers aangesloten bij de hengelsportverenigingen die behoren tot de Sportvisserij Oost Nederland, de Federatie Groningen-Drenthe en de Federatie Friesland.



Duidelijk zat lijkt me!