Karpers in de Kralingseplas (Rotterdam)

Plaats reactie
Wouter van Zanten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-10-2007 22:52
Locatie: Rotterdam

07-08-2010 17:46

Geachte karperfanaten,

Na een lange tijd niet te hebben gevist wil ik weer gaan starten op mijn oude thuiswater, de Kralingseplas.

Nu hebben ze daar veel vis uitgehaald met name de Brasem. Is er iemand die weet of er ook Karpers uitgehaald zijn ? (Anders heeft het geen zin meer om er te gaan vissen).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wouter. (K@rpergek)
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

07-08-2010 20:11

Ze hadden beloofd de snoeken en karper terug te zetten. Ze hebben niet zo veel karper kunnen vangen. Er zwerven nog wat filmpjes van Rijnmond TV op het internet hierover.

Wil echter niets zeggen over het karperbestand op de plas. Ze waren altijd al moeilijk te vinden. Dus maar gewoon je stekken bouwen en zien wat je hakie vangt.

Meer info heb ik ook niet voor je.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Wouter van Zanten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-10-2007 22:52
Locatie: Rotterdam

07-08-2010 21:34

Dank voor de info, ik ga het gewoon proberen.
Ik heb in ieder geval een mooie stek (denk ik) een dieper stuk op de scheiding van de nieuwe zandplaat en de bestaande stenen.

de laatste keer dat ik er zat was het ook al niet echt gemakkelijk dus zal wel wat uren moeten maken, maar geluk is af te dwingen.

Wouter, (K@rpergek)
dave staal

08-08-2010 11:36

Hier een citaat uit, Evaluatie uitdunning visstand kralingse plas ,voorjaar 2010:


Het bestand aan karper dat op de plas aanwezig is ligt rond de 6kg per ha ,minder dan 1 karper/ha.

Veel succes ,
Plaats reactie