Kanaal Lelystad

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 11:01

Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum.

Heb zo mijn vraag weet iemand in Lelystad nog een goeie plek in het kanaal?
Ik zelf vis meestal op kleinere plassen "Zwarte water" mocht dit iemand wat zeggen?
Ik ben benieuwd...

Greetz

Rick Voorendt :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-07-2010 12:20

Knappe vent die een plek vind op de lage vaart waar je geen karper vangt. Ga gewoon ergens zitten wat er carpy uitziet, vis een hengel onder de eigen kant en eentje naar de overkant en je bent al behoorlijk op weg..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 12:46

Zou je aanraden om van te voren nog te voeren?

Mischien beetje gekke vraag maar hebben jullie nog een aanrader voor een soort boilie ?

Sven van Anrooy schreef:Knappe vent die een plek vind op de lage vaart waar je geen karper vangt. Ga gewoon ergens zitten wat er carpy uitziet, vis een hengel onder de eigen kant en eentje naar de overkant en je bent al behoorlijk op weg..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-07-2010 14:59

Een ronde :D

Maakt niet zoveel uit denk ik, en voorvoeren kan al helemaal geen kwaad. Tijgernootjes en pinda's zou ook heel goed kunnen, maar dan kun je van tijd tot tijd wel eens last krijgen van windes en platten.

Gewoon proberen, vang je niks ga je iets veranderen aan je "tactiek" en blijf je doorgaan tot het je wel lukt. Maakt het uiteindelijke resultaat wel meer van "jezelf". Wat heb je eraan als ik je ga zeggen waar precies, met wat precies en hoe laat precies je ergens moet gaan zitten? Wordt je niks wijzer van ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 15:29

Tip en Tricks zijn altijd mooi meegenomen zo heb ik wel eens gehoord over een dakpan die wordt ingesmeert met honing en dan ingevroren en dan op je spot zo dat er een geur vrij komt.

hehe :P

Sven van Anrooy schreef:Een ronde :D

Maakt niet zoveel uit denk ik, en voorvoeren kan al helemaal geen kwaad. Tijgernootjes en pinda's zou ook heel goed kunnen, maar dan kun je van tijd tot tijd wel eens last krijgen van windes en platten.

Gewoon proberen, vang je niks ga je iets veranderen aan je "tactiek" en blijf je doorgaan tot het je wel lukt. Maakt het uiteindelijke resultaat wel meer van "jezelf". Wat heb je eraan als ik je ga zeggen waar precies, met wat precies en hoe laat precies je ergens moet gaan zitten? Wordt je niks wijzer van ;)
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-07-2010 16:55

Heel veel voorvoeren met particles en boilies.

Deden wij ook altijd en brasem viel op zich nog wel mee.. Af en toe wel een gekkehuis, maar moet je er voor over hebben wil je echt knallen.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 18:22

Dank u, zal ik zeker onthouden! :D weet je nog precies waar je aan het kanaal zat?

Jan Willem Hilverts schreef:Heel veel voorvoeren met particles en boilies.

Deden wij ook altijd en brasem viel op zich nog wel mee.. Af en toe wel een gekkehuis, maar moet je er voor over hebben wil je echt knallen.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 18:28

Bedoel je overkant langs de kant? :roll:

Lelystad heb je vrij veel kanaal hehehe... Alleen je moet die plekjes net weten ik kwam als kleine jongen
op vele plekken, zal je wijze advies zeker onthouden. ;)

Heb jij verder nog in het zuigerplasbos in Lelystad geprobeerd?

Sven van Anrooy schreef:Knappe vent die een plek vind op de lage vaart waar je geen karper vangt. Ga gewoon ergens zitten wat er carpy uitziet, vis een hengel onder de eigen kant en eentje naar de overkant en je bent al behoorlijk op weg..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-07-2010 06:41

ZUigerplas viste ik jaren geleden al, mijn oma woonde tot een 10 jaar geleden in Lelystad, heb veel in dat bos gevist maar destijds alleen maar met de korst en de pen. Zoals in alle wateren in Lelystad, ken elk fietspad wel dromen. Altijd leuk gevist, totdat de rodpodboys de overhand namen, de eerste voerboten kwamen en je zelfs tegenover die gasten aan de andere kant van het water al "op hun stekkie" zat..

Zoals ik al zei, het maakt echt geen drol uit waar je op het kanaal gaat zitten, zo lang het maar een plek is die logischerwijs een beetje "carpy" is. Splitsingen, overhangende bosjes, bruggen, kommen, havens - eigenlijk een beetje de basiskennis van een karpervissert.

Tuurlijk gaat het niet altijd goed, maar dat is vissen. Anders had het wel vangen geheten. En dat kan het op die kanalen echt soms zijn. Zoek maar eens naar die film van Brandré Fakkelmans op "een" kanaal. Is ook in de Flevopolder. Als je het een keer treft dan kun je er heel wat vangen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 07:52

Hey, Top man ! bedankt voor je advies ik ga zeker even chekken! Dronten brug schijn je ook een kanaal te hebben ook even kijken. :D
Ik ben net weer begonnen met vissen, ik zelf heb altijd als kleine jongen gevist.
Het bevalt me ontzettend goed en met deze forum erbij en jullie advies TOP!

Sven van Anrooy schreef:ZUigerplas viste ik jaren geleden al, mijn oma woonde tot een 10 jaar geleden in Lelystad, heb veel in dat bos gevist maar destijds alleen maar met de korst en de pen. Zoals in alle wateren in Lelystad, ken elk fietspad wel dromen. Altijd leuk gevist, totdat de rodpodboys de overhand namen, de eerste voerboten kwamen en je zelfs tegenover die gasten aan de andere kant van het water al "op hun stekkie" zat..

Zoals ik al zei, het maakt echt geen drol uit waar je op het kanaal gaat zitten, zo lang het maar een plek is die logischerwijs een beetje "carpy" is. Splitsingen, overhangende bosjes, bruggen, kommen, havens - eigenlijk een beetje de basiskennis van een karpervissert.

Tuurlijk gaat het niet altijd goed, maar dat is vissen. Anders had het wel vangen geheten. En dat kan het op die kanalen echt soms zijn. Zoek maar eens naar die film van Brandré Fakkelmans op "een" kanaal. Is ook in de Flevopolder. Als je het een keer treft dan kun je er heel wat vangen.
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

20-07-2010 10:19

Ga op een brug staan mik er 20kg mais in en je kan knallen! :lol:
Gr Ian.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 10:21

Haha, bedankt voor je tip maar dit zou toch gedoseert moeten worden?

ian luschen schreef:Ga op een brug staan mik er 20kg mais in en je kan knallen! :lol:
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

20-07-2010 14:49

Kanaalkarpers lusten wel wat, en als de stek leeg is trekken ze door.
Gr Ian.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 16:22

Je zou constant die stek natuurlijk bij moeten voeren dan wordt het dan niet een gewoonte voor de karpers dat hen op 1 plek terug blijven komen wanneer je constant blijft voeren?
ian luschen schreef:Kanaalkarpers lusten wel wat, en als de stek leeg is trekken ze door.
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

20-07-2010 16:30

ian luschen schreef:Kanaalkarpers lusten wel wat, en als de stek leeg is trekken ze door.
Gr Ian.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-07-2010 16:48

En als je structureel ELKE dag rond hetzelfde tijdstip voert, weet de vis... Hier is altijd wat te vreten en komen ze dus altijd terug.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

20-07-2010 17:03

Daarom, voer op= vis weg.
Dus als je blijft voeren blijft de vis op je stek.
Gr Ian.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

21-07-2010 09:04

Oke die vissen lusten er dan wel pap van met zoveel kg mais :D

Hebben verder ook nog mensen ervaring met tijgernoten?
Werkt dit ook goed op kanaal of zou ik dit gewoon moeten uit proberen?
Ik wil zelf ook de White chocolate boilie of de knoflook boilie uitproberen zou iemand hier andwoord op kunnen geven welke ik dan zou moeten nemen?
Zou ik dit ook gewoon uit moeten proberen?

Greets! :lol:
ian luschen schreef:Daarom, voer op= vis weg.
Dus als je blijft voeren blijft de vis op je stek.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-07-2010 09:26

Alles proberen, blijven proberen...

In plaats van hier rondhangen had je al 3 kanaalkarpers kunnen vangen door gewoon te proberen. Lukt het niet dan ga je denken waarom niet.. En probeer je hetzelfde de volgende keer, of iets anders.

Een advies:
Ga vissen.....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

21-07-2010 10:39

Bedankt voor de tips Sven!
Ik ben verder vrij veel in de avond actief met vissen.
Plus hoor graag ook de ervaringen van andere mensen.

Rick

Sven van Anrooy schreef:Alles proberen, blijven proberen...

In plaats van hier rondhangen had je al 3 kanaalkarpers kunnen vangen door gewoon te proberen. Lukt het niet dan ga je denken waarom niet.. En probeer je hetzelfde de volgende keer, of iets anders.

Een advies:
Ga vissen.....
Plaats reactie