water achter de koperwiek rotterdam

Plaats reactie
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

12-07-2010 04:28

ja mensen.

ik wou ook maar eens even wat ter info weten misschien dat ik het hier kwijt kan.
mijn discussie gaat namelijk over het water bij de koperwiek in rotterdam.
jullie kennen het vast wel en weten mij misschien ook wel te vertellen of dat water bekent staat onder de boilie gebruikers.
of het wel een ideale plek is en wat het gewicht na schatting zou kunnen zijn van deze prachtige kanjers die daar rond zwemmen.

ik ben daar 1 keer geweest om eens te kijken hoe dat er precies uit zag.
heb Karper genoeg zien zwemmen maar ik betwijfel mij eigen echt enorm of daar wel gevist word..

hebben jullie enig idee?

laat het mij gerust weten

gegroet
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

12-07-2010 19:58

Pascal, jij bedoelt het water achter de parkeerplaats van het het gemeentehuis?
Ik heb hier in het voorjaar eens staan observeren, toen al extreem veel planten/wiergroei.
Van een local gehoord dat er ook veel zeelt zit, zelf heb ik er (nog) niet gevist.
Volgens hem maak je wel kans als je tegen de flat aan vist.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

12-07-2010 21:00

ja klopt.
en inderdaad wel veel groen zowel op het water als onder.

maar wat ik wel weet is dat daar redelijk wat flinke kanjers rond zwemmen daarzo.
en ook fijn om te weten of daar ook goed gevangen word.

en weten jullie anders nog een andere plek in r'dam dat een stuk beter is om op karper te vissen met boilies?
zo ja? welke smaken?

groeten.
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

12-07-2010 21:35

Op basis wat ik in het voorjaar heb gezien lijkt het mij lastig om daar een open plek te vinden, zeker nu in de zomer zal het groen nog vele malen erger zijn.
Richting de flat die in het water staat lijkt het minder te worden, wie weet vindt je daar een leuk stekkie.
Misschien is het mogelijk om zelf een open plek te creëren.(bootje/hark),maar houdt er dan wel rekening mee dat je de vis door al dat groen moet zien te landen, met alle kans op verspelen of erger lijnbreuk.
Over gewichten kan ik je niet veel zeggen, heb er zelf nog nooit gevist.
Er zijn uiteraard genoeg andere watertjes in en rond Rotterdam, ligt eraan wat je precies zoekt, een stadsvijvertje of wat groter. Google maps/earth doet wonderen.
Het type aas is puur persoonlijk,en vergeet niet dat er nog veel meer soorten aas zijn dan boilies. Doe maar eens iets anders dan je medevissers en je kan voor een leuke verrassing komen te staan.
Mocht je meer vragen hebben...PB mij maar, wil je wel een beetje op weg helpen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

12-07-2010 23:49

ja goed en uiteraard ander water zal mij ook wel aanspreken.
maar ligt er natuurlijk aan wat ik er kan verwachten of ik daadwerkelijk op een leuke verassing kan wachten.
toch nog iets zodat ik m'n zomersessie door kan zetten mocht ik er in slagen om een mooie exemplaar op de kant te krijgen.

tuurlijk is het van belang dat ik wel met boilie blijf vissen maar achteraf gezien heb ik ook nog altijd een paar blikken mais bij me.
mocht het eventueel niet lukken met boilie.

maar ik heb er vol vertrouwen in dat ik er in zal slagen mocht je me meer advies willen geven over een andere stek waar ik zonder zorgen een mooie vis dr uit kan krijgen.
de maas doet mij niet echt wonderen omdat ik ook zelf niet echt weet wat voor water dat precies is. de meeste zeggen dat het brak / zoet water is.

maar ben toch liever iemand die met een gerust hart aan het water kan zitten en natuurlijk er op kan hopen dat het iets gaat worden.

groeten. pascal
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-07-2010 13:00

In Rotterdam kan je het beste Banaan nemen.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-07-2010 13:01

Ssssssssssst Ron! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-07-2010 13:16

@ Pascal,

karpervissers zijn niet zo happig om gewichten / bestanden / stekken vrij te geven aan onbekenden.. ( zelfs niet aan bekenden :roll: :D )

ik ben bang dat je het zelf uit zal moeten zoeken....

wat je het beste kan doen is het volgende :

praat veel met vissers in je omgeving.

kijk via google earth of een kaart naar voor jou eventueel leuke watertjes , maak een paar kleine voerplekjes en vis op elke plek een keer.

wie weet vind je het "goud"

Het aller belangrijkste !!!!!

en als je het hebt gevonden. VERTEL DIT AAN NIEMAND!

dan ben je goed bezig 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

13-07-2010 19:22

leuke opmerkingen.
ik ben niet algemeen bekend in rotterdam dus het is voor mij ook erg onbekend om te kijken waar ik precies kan gaan zitten.
maar ja zoals bij de koperwiek zoals ik al ver weet ik dat het nogal veel groen is daarzo.

dus ja de maas weet ik niet wat ik daar zou kunnen verwachten.
maar dat zal ik dan maar eens vragen aan de des betreffende sportvis zaak die er zit.


groetjes.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-07-2010 20:54

Het is natuurlijk gewoon niet slim om dit soort dingen zo ontzettend uitgebreid oop een board te planten. De meeste wateren waar ik ben begonnen was ik ook niet bekend en al doende kom je ook verder.

zonder zorgen een vissie verwachten??

Zonder een beetje geinvesteerde tijd en moeite bereik je dit meest niet tenzij je op een overbevolkte put gaat zitten. Je zegt dat je zelf er al mooie vissen hebt zien zwemmen. In plaats van op zo'n board te hangen had je ook al met drijvend spul aan de gang kunnen gaan als je ze toch zag? Kleine tip, en nog leuk ook!

Een handleiding en een vangstbevestiging is niet te krijgen, daarvoor moet je nou net eventjes wat teveel zelf doen.

pascal zwaan 25 schreef: wat het gewicht na schatting zou kunnen zijn van deze prachtige kanjers die daar rond zwemmen.


Als ze al prachtig zijn, en bovendien kanjers, wat zou het precieze gewicht dan nog uitmaken?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

26-07-2010 17:28

najah goed.
ik ben niet achter de koperwiek gaan vissen.
maar bij coolhaven net onder de brug op die stijger.

1 hele dag gezeten, maar geen enkele karper op de kant gehad.
volgende kans die zullen misschien wel beter gemaakt worden achter de ahoi.
aangezien ik met monstercrab boilies ga vissen zoals ik dit ook gedaan heb in coolhaven.

kijken of dat beter gaat.
nog wel vissers gezien die naast mij zaten maar die waren na circa +- 5 uur weer weg.
zaten ook op karper maar ook hun vingen dus niks.

groetjes
Plaats reactie