Meertje langs A9 ter hoogte van Spaarndam/Haarlemmerliede

Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

15-06-2010 22:47

Wie kom er hier uit de buurt?
Ik heb in het weiland langs de snelweg een leuk plasje zien liggen iemand hier ervaring mee?
Ben er vandaag wezen kijken alleen geen karper gespot.

Gr. Raymond
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

16-06-2010 07:09

Ik ben hier toevallig afgelopen maand ook wezen kijken.

Ook ik heb niks kunnen spotten in een half uur tijd dus of er karper zit weet ik ook niet.

Er wordt in ieder geval niet of heel erg weinig gevist aangezien er eigenlijk geen stekken zijn en je kan er in principe ook niet met de auto komen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-06-2010 11:13

Het is een vrij ondiep watertje met een paar aangrenzende sloten die tot aan de Haarlemmerliede bij de huizen loopt. Er zit mooie snoek, leuke zeelt, knappe ruisvoorn (de laatste twee mogen vangen) en ik heb wat slanke donkere schubs gezien, tot een pondje of 10 denk. Zullen in de volksmond wel "boerenkarper" genoemd worden.

Met een half uurtje spotten kom je er ook meest niet. Misschien eens heel vroeg in de ochtend in wat bomen gaan hangen? Dat je er niet met de auto kunt komen is toch niet erg? Een trolley, volladen en een kleine kilometer lopen is geen ramp als je lekker rustig kunt vissen. Anders moet je lekker op de Liede gaan vissen.

Gooi je fiets achterin en ga een paar dagen wat plekjes maken met wat mais of andere partikels, vis ze systematisch af met een penhengel en je bent waarschijnlijk al heel wat wijzer.

Very simple, very effective and more fun than waiting for answers at the Carpboard.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Chris Ronde
Berichten: 29
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: nieuw vennep

16-06-2010 12:34

Ben er heel vroeg in het voorjaar met mijn maatje en met de boot en dieptemeter erop geweest, wat een domper was het.
Heel het water overgeweest en het diepste punt op het water zelf is 70cm, bodem is zeer zeer modderig.
Weinig stekken om te bevissen inderdaad en de hardere platen (ja ze zijn er) zijn zeer moelijk te bereiken.
Toen wij er waren veel dode karper in het riet waar de wind opstond ook heel veel paling, ook hier heeft de vorst toegeslagen.
Grootste dode vis was net in de 20pond denk ik.
Zeer mooi water voor de pen met al die slooten eraan maar voor afstand visserij zou ik wat anders zoeken.

suc6 ermee
Beter a bad day fishing as a good day ad work
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

17-06-2010 10:38

Heb er gisteren wat gevoerd,als het voer weg is dan ga ik volgende week maar is een paar uurtjes zitten.

gr.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-06-2010 14:33

Kijk, dat is de instelling.. Voer is heus wel weg, zeelt kan aardig best doen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie