Vissen in Enschede/Rutbeek

B van Rijn
Berichten: 14
Lid geworden op: 18-03-2011 13:42
Locatie: Enschede

19-06-2011 03:48

He Martin, nog niet druk bezig.
Ga aankomende week maar is aan het werk om volgende week eens te gaan vissen daar.
Heb momenteel helaas weinig tijd om te vissen :( .

Gr Bas
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

19-06-2011 22:16

vijvertje ernaast? ken ik jou?
Ït,s you and your rods , against them !!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

26-06-2011 13:24

Hej bas succes,

Van don. tot zat. nog 3 vissen weten te strikken, met een 23 pond half rijen in het bijzonder. Daarnaast nog een 24 schub en een 18 pond schub.

En nee je kent mij niet jeroen, heb wel is wat fotos van je bekeken ivm het rutbeek inderdaad. Ik mag hier graag vissen en was benieuwd wat je allemaal al gepakt had (aangezien je in mij ogen een van de meest ervaren met het rutbeek bent).

Overigens doelde ik op de zandafgraving waar je geloof ik vorige week zat. Tenzij er iemand in het vissen is die veel op je lijkt.
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

01-08-2011 12:07

Hallo Twentse karpervissers,

Ik ben sinds vorige week ook een nieuwe inwoner van Enschede. Rij zo nu en dan wel eens langs een vijver, maar heb totaal nog geen idee van de wateren die Enschede te bieden heeft. Zoals ik hier lees moet het veelbelovend zijn.

Mijn vraag is; Waar kan ik het best beginnen in Enschede, en bij welk water heb je welke kaart nodig?

Ik heb lange tijd op karper gevist, ben nu sinds 2 maand weer begonnen met de ver gaande hobby. Heb in het verleden al mijn karpers in de Achterhoek mogen vangen, hoop dat ik in Twente ook mooie vissen kan landen.

Alvast bedankt,
Thijs
The passion of the carp
TT Carpteam
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

01-08-2011 17:37

Voor het vissen In Enschede heb je een VIOS vergunning nodig.

http://www.vios1924.nl/site/index.php?o ... 3&Itemid=9

succes
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

02-08-2011 00:11

Hoi Thijs,

Laat ik beginnen met je welkom te heten in onze stad! Verwacht binnen de mogelijkheden, die VIOS je biedt in Enschede, geen topresultaten! Het zijn slechts stadsvijvers .. Smulders ... en dat is het. Het laatste water is mooi om te zitten, maar wordt in mijn ogen erg overbevist!. Dat ligt zeker niet aan de vissers, ook niet aan VIOS .Helaas heeft het bestuur van onze stad ( wethouders ed) geen enkel oog voor waterrecreatie.
Als ik kijk naar een stad als Zwolle ... buiten dat daar al veel viswater van nature aanwezig is, zie ik kantoorgebouwen omringd door water .. een bajes met viswater er om heen... pak de trein vanuit Zwolle richting Enschede en ga aan de linkerkant zitten ..... een redelijk vette sloot van kilometerslang.
Het beleid in Enschede is .. water verkoopt niet daar kun je niets op bouwen!.
Als je wilt gaan vissen .. pak een stadsvijver .. de Rutbeek. Maar verwacht geen toppers.....
Veel succes!

PF
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

02-08-2011 10:08

Over Smulders gesproken…
Ik heb er tussen 1985 en 2000 veel gevist maar de laatste jaren (bijna) niet meer. Het aantal bevisbare stekken is de laatste jaren alleen maar minder geworden door alle obstakels die er inmiddels in liggen.
Er is bijna geen stek meer te vinden waar je kunt drillen zonder gevaar dat de vis zich, in een boom of een ander obstakel, vastzwemt.
De vangsten vallen bij de meesten ook zwaar tegen en dat er toch nog zoveel gevist wordt zegt genoeg over de resterende wateren in Enschede…
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

02-08-2011 14:45

Bedankt Louis en Rinus voor jullie antwoord. :)

Ik lees veel over kleinere vangsten inderdaad, graag zou ik wel verder willen met een PR verbreken. Is het Twentekanaal moeilijk te bevissen? Hebben jullie hier ervaring op, en wat zijn de regels op het kanaal, nachtvissen toegestaan e.d.?

Groeten,
Thijs
The passion of the carp
TT Carpteam
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

02-08-2011 19:40

Heb hier enkele links voor je waar je het een en ander kunt vinden over het TK:

http://www.karper-forum-online.nl/index.php

http://www.carptracker.nl/Enschede.html

Op dit forum is ook een hoop info te vinden. Maak hiervoor gebruik van de zoekfunctie.

Nachtvissen mag het gehele jaar maar voor Enschede heb je sinds kort een nachtvisvergunning nodig (zie site VIOS) en voor het eerste stuk vanaf de IJssel gezien een nachtvispas van Oostnederland als ik me niet vergis. Voor de rest heb je alleen een vispas en de grote vergunning nodig.
Karperen op het TK is er de laatste jaren niet gemakkelijker op geworden mede door het krimpen van het bestand door allerlei oorzaken. Hoewel er soms goed gevangen wordt moeten de meesten een hoop uren maken voor een karper. Maar het mooie van het TK is dat niemand precies weet wat er zwemt en er altijd verassingen mogelijk zijn.

Suc6
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-08-2011 21:50

Als je specifieke vragen hebt over het TK kan je me een pbtje sturen, algemene info en tips heb ik vaak genoeg gepost en zijn wel te vinden met de zoekfunctie.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
ron berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-01-2012 23:56

30-01-2012 00:05

Hallo Op de rutbeek zit veel karper tussen de 12 en 17 pond.
Ik heb jarenlang de karper hier belaagd met veschillende technieken.
Honderden vissen gevangen en net voordat ik naar Frankrijk vertrok ( emigratie) ving ik een spiegel van 31 pond.
Ook zit er nog een spiegel van 28 pond en een schub van 32 pond.
Heb honderden vissen gevangen en behalve deze 3 vissen komt de rest niet boven de 25 pond uit.
Uiteraard zal er nog wel een verrassing huizen maar daar zal je heeel veel uren voor moeten maken!
Ik heb er wel veel plezier aan beleefd en verlies de broodkorst niet uit het oog !!

Ron
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

22-03-2012 12:39

Hoi,

Ik kwam 25 jaar geleden ook veel in Enschede en heb er zeer veel gevist.
Hoe zit het met de stadsvijver bij t'Weldink meen ik daar heb je 3 putten van het regenwater op zitten meen ik 2 in het begin en een links achter heb er zeer veel gevangen altijd.
Ook nog een klein stadsvijvertje met een eilandje meen ik daar zaten toen wel leuke vissen in.
En nog een kleine vol met lelies, daar kon je leuk met de pen vissen.
Rutbeek ben ik toen ook gevist en ben daar ook niet zware vissen tegen gekomen.

Gr

Eric