vissen in haarlemmeermeerse bos in hoofddorp

Plaats reactie
ron oostwoud
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-04-2010 14:24

22-04-2010 14:35

Hallo allemaal,
Ik wil weer wat sessies gaan doen in het haarlemmermeerse bos in Hoofddorp.
Heeft er iemand tips voor een goede vangst.
Wie weet wat voor boilies het daar goed doen bv.
En welke combis, bv snowman.
Ik hoor het graag.
thanks.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-04-2010 01:11

Niks werkt daar echt goed,gewoon een beetje proberen.Zit alleen wel een berg brasem,hoe er rekening mee.
Gebruikersavatar
koen van veen
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-09-2009 12:56

23-04-2010 16:27

Er zit inderdaad (helaas) erg veel brasem in het haarlemmermeerse bos. Om deze zo veel mogelijk uit te sluiten zou ik bij voorkeur niet met te klein aas gaan vissen en dus bijv een snowman presentatie gebruiken.
Kwa aas zou ik verschillende dingen proberen en geen 2 hengels hetzelfde vissen, kom je er snel genoeg achter wat wel en wat niet werkt.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-04-2010 06:28

ron oostwoud schreef:Hallo allemaal,
Ik wil weer wat sessies gaan doen in het haarlemmermeerse bos in Hoofddorp.
Heeft er iemand tips voor een goede vangst.
Wie weet wat voor boilies het daar goed doen bv.
En welke combis, bv snowman.
Ik hoor het graag.
thanks.


Onzeker?

Weer wat sessies? Dan heb je er al vaker gevist, kun je die "ervaringen" niet gebruiken? Geloof je in sprookjes? Zo ja, dan kan ik je vertellen dat er iets is wat overal en altijd een goede vangst oplevert! Ik verkoop het in porties van 5, prijs hangt af van de persoon die het wil kopen! :S:S

Kom op zeg, trial and errror. Iets wat het de ene keer wel doet kan de andere keer gewoon helemaal flut zijn. Ga lekker vissen ipv achter het board hangen en vind eens wat uit. Voorkauwen doen we bij baby's en oude mensen zonder tanden :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

26-04-2010 07:13

Verplaatst naar Vissen In Nederland
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

26-04-2010 13:17

ik zit er in de zomer ook vaak ,zou eens monstercrab van martin sb gebruiken daar vang er gemmideld 4 in een nacht daar met die boilies , heb ook andere geprobeerd maa deze geven het meest succes , deze boilie doet het op 90% van de wateren goed en je hebt geen snowman nodig daar hoor ,mijn ervaring daar is enkele boilie met btje bij voeren het beste , ik heb er trouwens al tig karper gevangen en pas 1 brasem dus valt wel mee hoeveel last je daar van hebt misschien gewoon juiste stek vinden daar is ook belangrijk heb op de ene plek wel eens 10 karpers in een nacht en op de ander 1 of 2 dus veel succes
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-04-2010 15:24

dennis joosten schreef:ik zit er in de zomer ook vaak ,zou eens monstercrab van martin sb gebruiken daar vang er gemmideld 4 in een nacht daar met die boilies , heb ook andere geprobeerd maa deze geven het meest succes , deze boilie doet het op 90% van de wateren goed en je hebt geen snowman nodig daar hoor ,mijn ervaring daar is enkele boilie met btje bij voeren het beste , ik heb er trouwens al tig karper gevangen en pas 1 brasem dus valt wel mee hoeveel last je daar van hebt misschien gewoon juiste stek vinden daar is ook belangrijk heb op de ene plek wel eens 10 karpers in een nacht en op de ander 1 of 2 dus veel succes


Jouw ervaringen staan dus weer haaks op die van mij. De bal waar ik het minste mee gevangen heb, maar ook het minst mee gevist heb is juist de MonsterCrab van SB. Zo zie je dat er dus geen zekerheden zijn, en dat het voor een ieder anders kan uitpakken.

Ieder zijn ding, en die vindt je best nog zelf...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

07-05-2010 23:00

Hallo,

Ik heb de afgelopen 7 jaar flink wat nachten daar gemaakt.
Waarvan laatste 2 jaar wat minder. Wil dit jaar echter weer wat meer mijn gezicht daar vertonen.

Ik kan je wel een aantal dingen over het water mee geven.
-Omdat het zo diep is ( tot 26m.) warmt het water niet snel op en daarom vang ik er meestal pas goed tussen juni en oct.
-Er zitten inderdaad dikke brasems dus ga niet met kleine bollen of particels vissen. Anderhalve bol op de hair werkt prima.
-Een simpele standaard onderlijn wil daar nog wel een wonderen verrichten.
-Zomers kan je ze op de strandjes tussen de benen van de zwemmers vandaan halen +/- 1m. diep. Als de boswachter je niet wegstuurt:P
-Uit ervaring kan ik je vertellen dat het water elk jaar veranderd t.o.v. zwemroutes en hangplaatsen van de karper maar ook het eet patroon, 3jaar geleden had ik de zwemroute van een groep redelijk in kaart waardoor ik precies wist waar en wanneer ze te vangen waren maar het jaar daarop was het weer totaal anders. Het ene jaar vang je meer overdag en het andere weer s'nachts.
-Als laatste er zitten hele mooie vissen, ik heb mijn pr daar gevangen toen op 36pond.

Wil je meer weten moet je maar een pb sturen.
Als je het leuk vind kunnen we samen wel eens een nachtje pakken
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-05-2010 19:15

raymond van ommeren schreef:Hallo,


-Omdat het zo diep is ( tot 26m.) warmt het water niet snel op en daarom vang ik er meestal pas goed tussen juni en oct.



Ik wil hier even een opmerking maken..

Wat je over het hoofd ziet is dat de beluchters voor een constante circulatie van water zorgen in zowel horizontale als verticale richting. De spronglaag heb ik ervaren als veel minder aanwezig (na veelvuldig meten vanuit m'n bootje) en er vindt door die beluchters dus ook vermenging van het water plaats waardoor het in mijn ogen juist wat sneller opwarmt dan de gemiddelde plas zonder beluchters (meten is weten). Het koude water wordt met de bubbeltjes mee opgestuwd van beneden en komt meer met zonlicht in aanraking dan een stilstaande plas. Heb hier aardig wat uurtjes met een thermometer en touw rondgedobberd in het verleden. En niet te vergeten de zuurstof die erdoor in het water terecht komt.

Dat er ook de reden van dat je ze er in de zomer ook echt gewoon overal kunt vangen. En dat je vroeg in het voorjaar niks of slecht vangt heeft waarschijnlijk meer met je aanpak te maken dan puur met de watertemperatuur ;) Ik zeg hierbij dan ook niet dat je niet kunt vissen, mijn ervaringen staan echter ook als een huis. De eerste vis van het jaar kun je vangen op 1 januari en de laatste van het jaar op 31 december. Mits er geen ijs ligt natuurlijk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie