De vecht, omgeving Ommen

Sander Wagenaars
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-07-2010 17:45

30-07-2010 18:14

Hallo,

Ik zou graag willen weten wat voor bekken de karpers daar hebben omdat ik graag met een longshank haak zou willen vissen.Met zachte bekken lkijkt me dit geen goede optie. Verder willen we een particlemix gebruiken. is dit een goede optie?

Gr

Catchcarpteam
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-07-2010 14:05

Er zwemt een prima witvisbestand daar, dus die particles zou ik lekker thuislaten. Tenzij je het leuk vind om slapeloze nachten te hebben van de brasems en windes natuurlijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Eelke van der Zwaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-09-2009 15:07

11-08-2011 00:36

Beetje oud topic dit, maar wil er toch nog op reageren.

Ik vis al enkele jaren op karper in de vecht als ik daar op vakantie ben. Ik vis dan vanaf camping De Roos, maar heb daar nog nooit een karper gevangen. Wel vang ik daar veel roofblei (60-80cm) en mooie snoekbaarsen (70cm+), maar nooit karper. Dit jaar echter heb ik eens verder gekeken en een beetje de vecht afgezocht naar mooie stekken en heb een erg mooie plek gevonden waar erg veel karpers aan de oppervlakte zwommen (zeker een stuk of 20) en er zaten echt grote bakken tussen. Helaas was dat aan het eind van mijn vakantie en heb ik er slechts eentje kunnen vangen met een drijvende korst (daarna sloeg het weer om en was er slechts regen en wind), maar die was dan ook 34 pond en dat was nog lang niet de grootste die daar zwom. Tip: De Vecht heeft ook meerdere doodlopende armen!
emiel schlepers
Berichten: 21
Lid geworden op: 23-05-2012 17:08

19-06-2012 17:37

beetje oude topic, maar wij zaten er afgelopen weekend. en hebben met 3 vissers 2 karpers gevangen. 2 nachten gezeten, en na een kleine 12 uur de eerste en een uur later de 2de, daarna ruim 30 uur geen tik gehad. en toen nog een roofblei van tussen de 60 en 70 cm. er is voldoende gevoerd maar ik had het idee, dat je geluk moet heben of er wat langs komt! maar mooi zitten kun je er zeker
Blup