Water nabij Aerdenhout (Bloemendaal)?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

18-03-2003 12:53

Hey,

ik ben ooit met mijn ouders wezen wandelen in de buurt van Bloemendaal, om precies te zijn in AerdenHout.
Nu liepen we door een klein bos/park achtig iets. Daar kwamen we een soort kleine vesting, kasteeltje, ruïne achtig iets tegen gelegen aan een redelijke vijver. Wat de bebouwing precies was weet ik niet, maar het was een soort muur van oud-steen met trappen omlaag naar een soort stenen plateau aan de vijver.
Hier zag ik toen 2 hele mooie schubs aan de oppervlakte bezig. We hadden brood bij ons en vis-gek als ik ben heb ik me ouders maar gezegd dat ik al het brood op-eis en dat ze me daar maar even achter moesten laten.
Zo gezegd zo gedaan, over een uur zouden ze me weer komen 'ophalen', zij liepen intussen gewoon de route af.
Ik gooide wat brood in het water en jawel hoor, de karpers ging azen. Al snel kwamen er een andere karper kijken. Deze was ietsje kleiner dan de andre 2 toch wel forse karpers. Prachtig gezicht, aangezien ze ook heel dichtbij kwamen. Tot 1 meter voor de kant zwommen ze heel rustig aan de oppervlakte tussen de lelies door.

Dit was toen een geweldige belevenis voor mij, die sterk heeft bijgedragen aan mijn karper-gekte.

Nu wil ik graag dit water eens alleen opzoeken omdat me vader me niet wil brengen :smile:. Maar ik weet de naam totaal niet meer van dat bos/park. Weet iemand welk bos/park ik bedoel en de naam ervan en of je er mag vissen?

Als je wat weet laat het me dan desnoods maar weten via een privébericht.

Alvast heel erg bedankt,
MVG,
Marvin.
Plaats reactie