jagersplas

Plaats reactie
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

23-02-2010 15:58

Ik ben matthijs en vis nu 1 jaar op karper.
Wil nu ook weer gaan vissen maar waar vint je de karpers.
Hier op of in de jagersplas(zaandam) zie ik nu en zomers ook nooit een karpers zwemmen.
Waar moet ik dan gaan zitten?????
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-02-2010 16:21

je hoeft ze niet per se te zien , dan nog kunnen ze er zitten.

vooral op groter water is geduld het belangrijkst..

anders zou ik eerst een tijdje op polderwatertjes gaan vissen,net een meter uit de kant / 2 daagjes beetje voeren.

of anders google earth eens raadplegen.

doorzetten, en niks vangen , daarna ga je vangen!

succes!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

23-02-2010 16:35

he michel, hoe weet je dan waar je moet voeren? en heeft dat nu ook al zin, als er geen ijs ligt?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-02-2010 16:58

Hoi Matthijs,

opzich heeft het meer zin indien het water wat warmer is,dan gaan ze ook meer eten.boven de 10 graden heeft voeren soms wel zin.

nu zou je het beste ergens kunnen gaan zitten zonder te voeren. op bijv windstille plekken, bij bruggen, of duikers ( die ronde dingen die onder de weg doorlopen) of bij peilers/palen.(alleen kan ik dit ten sterkste afraden , want dit is niet makkelijk vissen)

het is nu meer op goed geluk :D

wat betreft de polder, maar ook voor andere wateren heb je goed kans een vis te vangen door ongv. een meter uit de kant 2 dagen een beetje voer te strooien ( 2 handen per stek,per keer of zo)

er ligt meer voer langs de kanten vaak , en de karper zoekt waar ze voer kunnen verwachten. het beste is de plek waar het van ondiep, dieper wordt...

door bijv. 2 dagen voor je gaat vissen een beetje voer klaar te leggen, heb je meer kans een vis te vangen. en als je mazzel hebt liggen ze op je te wachten zodra je aankomt.

als je bijv een vaste plek voor jezelf neemt bij een polder watertje en daar regelmatig wat voert ( 2 handen bollen per keer) dan kan je zelf een plekje creeren voor de karpers om te eten.als dit na een keer of 4 a 5 keer vissen niets oplevert, dan een ander plekje proberen. tot je bij een plek komt wat zn vruchten afwerpt.

dit kan je ook nog sneller doen, door 2 voerplekjes aan te maken, en ze om de beurt te bevissen.
zo kom je er redelijk snel achter of het een vruchtbare stek is.

met google earth kan je wateren in je buurt bekijken, en je kan zelfs zien waar het diep en ondiep is.meeste wateren in nederland zit karper op. alleen is het ene watertje wat moeilijker als de ander. wil je vangen en veel leren van karperen dan kan ik je aanraden eerst de wat makkelijkere wateren aan te pakken.

denk dan aan polder water of een parkwatertje /stadswatertje

ook is er op dit forum een beginnershoek , waar veeeeeeeeel informatie voor je staat,dit kan je zeker op weg helpen
succes
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

23-02-2010 17:04

dank je wel michel, ik ga het proberen bij een parkmeertje hier in de buurt
Dan heb ik nog een vraagje, ik woon aan het water kan ik daar nu ook met kaas gaan lokken, ik werk met kaas.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-02-2010 17:08

matthijs buringa schreef:dank je wel michel, ik ga het proberen bij een parkmeertje hier in de buurt
Dan heb ik nog een vraagje, ik woon aan het water kan ik daar nu ook met kaas gaan lokken, ik werk met kaas.



:lol:

kaas is een nostalgisch aasje.... niks mis mee...

alleen zou ik niet veel voeren op het moment,het gaat bij voeren niet om aantal maar meer om het feit dat er altijd wel iets ligt.

dus het is beter elke dag 1 blokje kaas te voeren dan om de week 1kg.

dus ik zou zeggen doe er elke dag 3 of 6 blokjes in van een vierkante cm en probeer pas na 2 weken een keer met zo een blokje op de hair te vissen.

op wateren waar heel veel gevist wordt met boilies zou het zelfs een wonderaasje kunnen zijn :wink:

maar voer vooral niet te veel, anders vang je zeker niks ( op dit moment)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

23-02-2010 17:12

ok, bedankt michel
Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

23-02-2010 18:58

Hallo,

Het kan ook zo zijn dat als je zegmaar 1 meter onder je eigen kant niks vangt op een polderplasje/polderkanaal, dat je het aas ook een een meter van de andere kant het eens moet proberen.
daar is het vaak een stuk rustiger als je met zijn tweeën vist ( ik weet niet of dat in jou geval is ), maar alsnog kan het een stuk rustiger zijn.
ook kan het daar iets dieper zijn bijvoorbeeld, en vooral nu liggen de vissen in diepe gedeeltes.
voer absoluut niet te veel, dat is de fout die de meeeste mensen maken, bakken met voer er in gooien.
inderdaad wat michel zegt, op een polderplasje 2 handjes voer, zoals gebroken boilies op dit moment, gemixt met wat zoete mais uit blik, beginnen met vissen hoeft niet veel te kosten als je eenmaal verslaafd bent word het alsmaar duurder met dat mooie materiaal wat je allemaal ziet, en dat kunnen de meeste mensen hier wel vertellen denk ik haha :D

Dennis.
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

24-02-2010 16:03

Hoi Dennis,
Bedankt voor de tip, als het ijs weg is ga ik het gelijk proberen.
Moet ik nu met een dobber vissen of met lood plat op de bodem?
En hoe veel voer plekjes moet/kan je maken?

groetjes Matthijs.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

24-02-2010 16:51

Mattijs ik begrijp dat je uit de zaanstreek komt.
Wat ik weet van die streek is dat er vaak rietkragen zijn langs de weteringen.
Als je een mooie kraag kan vinden waar het riet redelijk open is zodat de vis er makkelijk in kan zwemmen dan zit je geheid goed.

Heel vaak ligt karper juist nu tussen deze rietstengels.
En wat Michel al aangaf duikertjes en of bruggen.
Let alleen wel op dat je bekent bent met obstakels en bij behorende visserij {veiligheid.. Kijk anders gelijk even naar het artikel van Martin Post bovenaan de pagina!!.}
Het zou zonde zijn als je beet krijgt en deze door verkeerde aanpak verspeelt!.

BTW Kaas is lekker 8)
En vooral geschikt om met het pennetje te bevissen.

Kaas op de hair met loodsysteem, Gebruik een rietje welke je door het blokje kaas steekt en trek daar je hair doorheen, zo scheurt de kaas minder snel bij het werpen :wink:
jan smit
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-02-2010 14:34

25-02-2010 14:09

ik zou als ik jou was op de strandjes proberen waar altijd gezwommen wordt vooral in het voorjaar dan zoeken ze met mooi weer de ondiepe stekken op te zonnen of op te warmen als je de nieuwe brug over gaat bij zaan sport dan rechts af voor de tweede brug links en aan het eind links van de kleine brug is een mooie stek.
succes
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

26-02-2010 15:21

Hoi jan,
Vis je dan richting het strand?
Kan ik het daar nu ook al proberen???
Zo ja met wat?
In ieder geval bedankt
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-03-2010 09:37

Verplaatst naar Vissen in Nederland
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

09-03-2010 18:43

De Jagersplas is dicht bij mijn woonplaats. Tenminste, als je met de auto zou gaan. Ik heb slechts een keer daar gevist met Jan Mobach. Destijds was hij nog lid van de KSN.
Twintig jaar geleden gingen we op de fiets daar naar toe. Ik was het niet gewend om zo'n afstand te gaan fietsen. Dus ik kwam afgepeigerd daar aan. Jan ving een vloermat(brasem) en ik ving...............niks. Als ik in de trein zit richting A'dam dan zie ik wel eens een karpervisser of zelfs meerdere karpervissers aan die plas. Het staat ook bekend als een goede roofvisstek.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Plaats reactie