Fort voordorp (dode karpers)

Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

13-02-2010 15:15

Betaal ik me vergunning voor en dan een vrijwiliger het werk laten doen.
Heeft de auhv nu natuurlijk geen tijd voor al die wakken in het ijs maken kost natuurlijk veel tijd.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

13-02-2010 16:57

Ach, de AUHV pacht maar 3000 hectare water! Dus gewoon elke dag even alle wateren af om de wakken weer open te maken! :lol:
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

13-02-2010 17:06

Als jullie niet alles in kas en op deposito zouden houden, zou dat kunnen ja :evil:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

13-02-2010 17:33

prioriteit ondiep water zijn niet alle 3000 hectare!

Ik durf te denken dat AUHV geen moeite gedaan heeft deze winter aan deze waters.
En dat zijn er genoeg want ze zijn niet voor niks heel utrecht aan het bageren.

Daar zouden zeker genoeg vrijwiligers zich voor aangemeld hebben.
aangezien AUHV geen personeel in dienst heeft maar gebruik maakt van vrijwilligers.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
dennis lindaart
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-10-2009 12:05
Locatie: utrecht

13-02-2010 19:01

voor zo groote club als de auhv mag er veel meer gedaan worden vindt ik :P
Niels van hunnik
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-02-2010 14:57
Locatie: houten

13-02-2010 19:52

Maak aub zo snel mogelijk allemaal gaten erin, voor die beesten.!!!
heerlijk een dag zon zee en strand + een kont vol zand!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

13-02-2010 21:07

Allemaal heel grote woorden voor mensen die nog nooit vrijwilligerswerk voor de AUHV hebben verricht. Overigens heeft een visvereniging geen invloed op baggerschema's (en ander onderhoud) aan het water, dat zijn de eigenaren van de wateren (veelal gemeentes en waterschappen).
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

13-02-2010 22:42

Allemaal heel grote woorden voor mensen die nog nooit vrijwilligerswerk voor de AUHV hebben verricht.


Wat heeft dat er nou mee temaken.
Mag je pas een mening geven als je vrijwiligers werk doet ofzo beetje onzin vind je niet.


Overigens heeft een visvereniging geen invloed op baggerschema's (en ander onderhoud) aan het water, dat zijn de eigenaren van de wateren (veelal gemeentes en waterschappen).


Daar gaat het dus niet over dat auhv geen invloed heeft op baggerwerk.
Met de info weten ze toch ook dat het water ondiep verontreinigt is en vis overleving in deze winter bijna nihil is.

AUHV zoekt vijwiligers om wakken te onderhouden in deze winter zodat de vissen deze winter een hoger overlevings kans hebben had zomaar op de site kunnen staan.
Of praat ik nu totaal onzin en is het gewoon werk wat wij zelf moeten doen als vissers?
en met containers vol vis naar instanties afstruimen naar hulp.

Je mag toch verwachten dat bij de auhv ook visliefhebbers zijn.

Maargoed het zal blijken als de dooi inslaat wat de schade is.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-02-2010 10:06

Ze (AUHV) zullen het nooit hardop zeggen maar er word al jaren een "ontmoedigingsbeleid" gevoerd mbt het fort.

Ooit was 't een prestige object (invalidesteigers, uitzettingen o.a forel en de hele mikmak). Steigers vergen onderhoud. Dat was al te veel gevraagd.
Op de ingezakte/vergane restanten hebben ze toen nog wel bordjes gehangen: levensgevaarlijk, NIET betreden.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

17-02-2010 20:00

Ik heb jaren mezelf ingezet als controleur samen met de helaas te vroeg overleden heer Frans Lancee . OP een gegeven moment werd mijn benzine declaratie van een paar gulden gemaakt met mijn ouwe trouwe puch maxi in twijfel getrokken. Dus per direct gestopt met mijn vrijwilligerswerk. Ik vind persoonlijk ook dat een grote vereniging als de AUHV is erg weinig aan hun wateren doen.

MVG Bouke
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

24-02-2010 14:42

Ik ben net even geweest op fort voordorp en het klopt, Het ijs is nu nog niet weg maar nu kan je duidelijk zien dat er echt heel erg veel karpers dood en vast in het ijs liggen,En dan ben ik alleen maar voor aan geweest heel erg jammer ze zijn al flink aan het rotten daar. Ook kan ik vertellen dat in De Bilt op de rand weg karpers dood liggen het bestand is daar voor zo ver ik weet +- 10 karpers en ik heb er 9 geteld ook die witte goudkarper lig daar dood.

Gr Simon
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

25-02-2010 16:13

diep triest :-?
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-02-2010 16:32

En waarschijnlijk is ieder afgesloten water er zo aan toe. Kwam vd week langs een water in Akersloot daar werd een vrachtwagen VOL dooie vis afgevoerd......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

25-02-2010 18:00

Ik ben vandaag op een aantal wateren geweest en wezen kijken.

kooikersplas niet 1 dooie

plas van balk niks

biezenvelden niks

wijkwatertjes omgevig vleuten/de meern ook niks

wijkwatertjes omgeving houten ook helemaal niks

Aleen jammer van voordorp :(
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

25-02-2010 22:10

Dat is heel mooi om te horen Sander.Alleen niet te vroeg gaan feest vieren nog. Er kan nog een en ander na boven komen natuurlijk. Hier in de omgeving is het een ramp vooral bij water van nog geen meter diep,

Gr
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-02-2010 13:01

ben vanmiddag ook even langs de forten geweest voordorp is een drama stuk of 50 dode schubs gezien en 1 spiegeltje wel vreemd trouwens maar allemaal de wat kleinere karpers zijn dood tot 10 kilo!!
fort blauwkapel ook geen dode vis gezien en op ruighoek ook niks dood alleen voordorp eingelijk!!

gr bastiaan
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

26-02-2010 18:49

Hier in een watertje helaas 2 dooie brasems gezien.

Aleen niet door de vorst door 2 verdomde aalscholvers :evil: stomme beesten :evil:


visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Wim Huisen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-02-2010 17:15

27-02-2010 17:47

Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum, maar wel een ouwe rot vwb karpervissen, en tevens visstandbeheerder van de AUHV.
Helaas was (hoop ik) dit een erg slechte winter voor de visstand en is er op sommige plaatsen karper dood gegaan. De oorzaak is een bekend verschijnsel, ijsvorming en daar bovenop sneeuw, daglicht kan niet doordringen in het water, algen (waterplanten sterven meestal af in de winter) kunnen geen zuurstof aanmaken want de assimilatie stopt. Komt daarbij dat de blubberlaag op Voordorp behoorlijk dik is en de daarin levende bacteriën gebruiken ook zuurstof, gevolg is een enorm zuurstof tekort. Wakken slaan heeft in dit geval geen enkele zin, het gevolg daarvan is dat alle vis naar deze plekken trekt, daar de nog aanwezige zuurstof aan het water ontrekken in een veel hoger tempo dan dat ze dit verspreid zouden doen en massaal in zo'n wak dood gaan. Het enige wat je zou kunnen doen is het ijs vrij maken van sneeuw zodat de assimilatie weer op gang komt.
In wateren waar de baggerlaag inmiddels is weg gehaald komt deze vissterfte nauwelijks voor.
Om de AUHV hier de schuld van te geven is natuurlijk erg gemakkelijk, maar de AUHV heeft vwb het onderhoud helemaal niets in te brengen, zelfs het maaien van riet, gras en struiken mag niet worden gedaan door de vrijwilligers van de AUHV, (ook bestuursleden zijn vrijwilliger).
En dan moet mij even een klein dingetje van het hart, een antwoord op het verhaal van Bouke.
Ik was toen penningmeester van de AUHV en betaalde declaraties van vrijwilligers uit, als ze een klein beetje geloofwaardig waren. Bouke kwam met een declaratie van 600 km en hij had tijdens al zijn controles 1 vergunning verkocht, aan zijn buurman. Gezien het feit dat controleurs gemiddeld per controlerit 2 a 3 vergunningen verkochten kwam deze declaratie bij mij een beetje vreemd over, want we praten hier over geld dat van de leden is en niet van de penningmeester, enige voorzichtigheid is dus op zijn plaats dacht ik zo. Dit moest mij even van het hart, halve waarheden en halve leugens vertellen is erg dom en je kan er op rekenenen dat als je een dergelijke bal kaatst, je hem wel terug krijgt.

Have fun
Wim
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

27-02-2010 18:24

Nou ken ik Bouke goed genoeg om zijn opmerking serieuzer te nemen dan dit geneuzel. Om je te verschuilen achter de veranderde regels (sinds die muppet er huurt?) t.a.v dat fort terwijl je er al 35 jaar niet naar omkijkt is regeren met oogkleppen voor. Ik zeg lekker zo doorgaan..... Al een nieuw project op 't oog om naar de klote te helpen?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

27-02-2010 18:29

Tuurlijk Wim je lult maar een eind in de ruimte , ik deed mijn controles met de Heer Lancee , dezelfde routes , maar zijn declaratie , gelijk aan de mijne werd niet in twijfel getrokken ? Maar het is best zo , sommige bestuursleden van de grote AUHV zijn het niet waard om veel woorden en of tijd aan te besteden. Amen
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

28-02-2010 10:58

hallo allemaal,

ik onthoud me van het declaratie verhaal al vind ik het verhaal van bouke wel geloofwaardig maar dat ter zijde..

jullie verschuilen je elke keer achter we mogen niks doen en het is allemaal op vrijwillige basis maar vervolgens ligt fort voordorp helemaal vol met dode vis en ik weet zeker dat er nog niemand van de auhv is wezen kijken van hoe of wat er nou precies is aan schade en wat er nu gaat gebeuren...
er hangt rond het fort een lucht dat is niet normaal niet te houden mischien even iemand langs sturen en aandringen bij de de des betreffende instanties dat er wat actie ondernomen wordt om het water zo snel mogelijk weer in goede conditie,s te brengen!!!

gr bastiaan
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

28-02-2010 14:32

Douwe Bijlsma schreef:Wat een onzin.


Onzin he, Je ben dr zeker een van de utrechtse, :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-02-2010 15:55

Nope maar blijft onzin dat het ene dier meer waard is dan de ander.

Bouke komt bij ongeloofwaardig over dat een penningmeester aan de verkoop van vergunningen kan zien dat de kilometerdeclaratie niet klopt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-02-2010 16:35

't Geeft maar weer eens aan wat AUHV belangrijk vind: vergunningen verkopen..... Eigenlijk zoeken ze COLPORTEURS ipv CONTROLEURS....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Wim Huisen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-02-2010 17:15

28-02-2010 20:37

B. van Thiel schreef:Tuurlijk Wim je lult maar een eind in de ruimte , ik deed mijn controles met de Heer Lancee , dezelfde routes , maar zijn declaratie , gelijk aan de mijne werd niet in twijfel getrokken ? Maar het is best zo , sommige bestuursleden van de grote AUHV zijn het niet waard om veel woorden en of tijd aan te besteden. Amen



1 gefustreerde ex controleur van de AUHV ook niet.

Have fun
Wim