lettelberte plas en sassenhein

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

27-01-2010 20:25

ik vis nog niet zo lang op karper en ik ben van plan om bij sassenhein en de lettelberter plas ik wou graag weten moet je er 's avonds zitten of 's ochtends enzovoort dat is eigenlijk het enige wat ik wou weten extra info is natuurlijk altijd welkom


groet jelmer :D
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

27-01-2010 20:55

maakt in principe niet uit wanneer je er zit
heb op allebei de plassen vis gevangen op verschillende tijdstippen
zou alleen als je net begint met karpervissen even wachten met lettelbert
omdat het daar een stuk moeilijker vissen is als je net begint
maar dat moet je zelf maar bekijken
gewoon je eigen ding doen dan is er op sassenhein zeker wel een leuk visje te vangen

mvg james
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-01-2010 17:46

verplaatst naar vissen in nederland
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

29-01-2010 21:12

he bedankt voor de tip ben wel al 1 keer geweest maar ving niks bij lettelberte plas niks gevangen sassenhein moet je daar ver gooien om dichtbij groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2010 10:25

Ver òf dichtbij? Meestal vist men met twee hengels dus waarom niet ver èn dichtbij?

Ik kan je een tip geven. Ga eens peilen. En trek je conclusies van je bevindingen. Zoek diepteverlopen, platen, uitlopers, maar ook kuilen, een net wat minder steil talud tussen alleen maar steile stukken. Harde bodem tegen zachte bodem, zand, grind, klei. Het hangt ook een beetje van de tijd van het jaar af denk ik. Ik ken beide wateren niet eens, maar de benadering die ik zou toepassen is toch voor vrijwel ieder water hetzelfde.

- Peilen. Met een hengel, een boot of snorkelend (deze laatste is mijns inziens toch de topper)
- Paar korte sessies vissen op verschillende stekken en verschillende tijdstippen. Dit in functie van de zonnestand, zal zeker proberen de kanten uit te kiezen waar op dat moment van de dag de vis zwemt. Zo kom je sneller achter bepaalde dingen dan dat je louter elke keer op dezelfde tijd op dezelfde stek gaat zitten. Later kan dit wel, als je eenmaal weet dat het nut heeft.
- Rondjes lopen, observeren. En dan niet op klaarlichte dag, maar de eerste uren vanaf dat het nog donker is. Dan zie je pas veel. Wat je normaal mist omdat je ligt te ronken op je stretcher met je deur half dicht (voorbeeldje). Neem tijdens die rondjes ook gerust wat aas mee in een zakje. Mocht je vissen tegenkomen kun je bijvoorbeeld wat gebroken of gemalen deltjes van je aas rond de vissen deponeren en kijken wat ze met het gegeven signaal doen.
- Vervolgens gewoon je bevindingen toepassen in datgene waar het om gaat. Vissen. Daar kun je van leren.

In de toekomst zul je dan steeds sneller de puzzel kunnen oplossen, je vragen zelf beantwoorden en voldoening halen uit het feit dat je het zelf opgelost hebt. Tuurlijk kan iemand je wel vertellen dat je net bij die ene bom moet gaan zitten en bij die andere niet, maar wordt je daar dan wijzer van?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

30-01-2010 10:44

je hebt gelijk moet ik zelf ook maar even doen heb ook in de zomer al gekeken gevoerd op een paar stekken (ving niks) maar bedankt voor de rest van de tips


groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

30-01-2010 11:50

hebben jullie nog tips over boillies enz. wat moet ik gebruiken ?? :D

groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

30-01-2010 12:45

jelmer de winter schreef:je hebt gelijk moet ik zelf ook maar even doen heb ook in de zomer al gekeken gevoerd op een paar stekken (ving niks) maar bedankt voor de rest van de tips


groet jelmer



Jelmer peil maar eens en je komt hele interesante plekken tegen op lettelbert, dat gaat het vershil maken daar.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2010 12:50

jelmer de winter schreef:hebben jullie nog tips over boillies enz. wat moet ik gebruiken ?? :D

groet jelmer


Vertrouwen. Stick with it. Ik zou persoonlijk nooit veel van aas verwisselen. Zoals ik aanhaalde, je unt kleine beetjes aas tijdens observeerrondes meenenem. Mocht je vis tegenkomen kun je door het verkruimeld in de buurt van die vissen te droppen kijken of en hoe ze erop reageren.

Het is allemaal zo persoonlijk. Als je eenmaal aan de slag gaat en serieus doorzet dan is elk aasje goed te maken. Volharding en doorzettingsvermogen. Twijfel is je grootste vijand. Altijd en overal..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

30-01-2010 22:21

jullie hebben wel gelijk maar hoe wil je peilen heb geen boot ja oke een kano kan ik en mijn pa niet echt goed meenemen voor het geval dat jullie vragen gaan stellen ben pas 13 (sorry dat ik dat niet eerder verteld heb) :oops: :P dus een boot heb ik niet en in werpen en inhalen is ook niet bevorderend voor de vangst met dat mogelijke andere vissers sagerijnig worden dus iemand iedeeën ? (snorkelen wil niet als het water niet erg warm is) geen krietiek hoor is gewoon een vraag willen jullie nog wel tips geven ??


groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-02-2010 10:33

Had al een beetje begrepen dat je niet zou oud was...

Nog even wat in begrijpelijke taal wat binnen jouw mogelijkheden valt:

Peilen doe met een hengel ook meest op tijden dat het niet zo druk is. Vooral niet tijdens het vissen, zoals je zelf al aangaf verstoort dat meer dan dat het oplevert.

Misschien wat simpele tips om toch snel iets te weten te komen:

- Vanaf het moment dat je lood het water raakt tot het neerslaat op de bodem betekent in de meeste gevallen: aantal seconden is diepte in meters, mits je het lood aan een licht op spanning gehouden lijn laat afzinken. KAn een half metertje schelen, PVA-zakjes laten het wat langzamer zinken ;) Zou ik niet te zaar aan tillen.
- Voel je dan een TOK, dan ligt het op redelijk harde tot harde bodem
- Voel je dat niet moet je moeite doen om het los te krijgen dan is de bodem waarschijnlijk behorlijk zacht.

Daar tussenin heb je nog veel andere mogelijkeden, je zult zien dat je daar steeds handiger in wordt. Goed onthouden en opschrijven, want als je een aanbeet krijgt kun je makkelijker dingen ontdekken en patronen vinden.

Onderschat ook de oevers niet, en dan met name de drukbeviste kanten ;) Hoe vaak staan mensen daar wel niet te zwiepen dat het ze vergaat? Loop eens een hengel een meter of 20 naar links of recht uit en voer niks bij. Oude boilies of ander aas dat de mensen van de hair af halen wordt meestal achteloos vlak voor de kant in het water gegooid. Jaar in jaar uit. En dat hebbeb die geschubde rakkers ook in de gaten hoor.. ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

01-02-2010 20:05

heey allemaal


heel erg bedankt, heb er vast in de lente/zomer wat aan zal er zeker aan denken.
als ik (misschien) nog een mooie vis vang op lettelberte plas dan meld ik het extra tips zijn natuurlijk altijd nog welkom.

groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

20-02-2010 21:51

weet iemand of er bij sassenhein ook zaken zijn waar je tijdens het vissen even wat te eten kan halen
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

20-02-2010 23:08

en mag je bij lettelbert ook nachtvissen ??????
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

17-09-2010 22:23

weet iemand of je bij lettelbert vrij mag nachtvissen ?
want ik hoorde iets over gepacht water
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

17-09-2010 22:38

Lettelbert mag je niet nachtvissen, als je het bord had gelezen bij de ingang had je dit ook kunnen weten en het staat in "de bijbel" (moet toegeven dat ik daar ook niet echt veel in kijk )

Nou ik dit zo opschrijf bedenk ik me ineens dat ik dat niet eens zeker weet. Op het bord staat dat je er niet mag kamperen, maar is een plu dan kamperen? En ik keek net het boekje er op na en kan daar zo 1,2,3 niet vinden dat je er niet mag nachtvissen hmm :-?

Naja misschien dat iemand anders het weet...


En sassenhein daar mag het wel, moet je wel een vergunning halen bij de vereniging.
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

18-09-2010 02:23

daarom en de laatste keer dat ik er was zaten er allemaal mensen met tenten en geen bord gezien verder
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

18-09-2010 13:42

Naja het bord staat voor je neus als he aan komt rijden naar het strandje toe dus das niet te missen. En dat er mensen toch met hun tentjes zitten tjsa misschien mag het wel en misschien niet ik weet neit
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

20-09-2010 00:23

misschien wordt het gedoogd ik ga toch maar eens vragen bij titus blom (ken je vast wel) :wink:
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Plaats reactie