toolenburgerplas hoofddorp

rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

23-01-2010 17:40

wie zou mij iets kunnen vertellen over dit water wil er namelijk in maart gaan beginnen met peilen en voeren hoop op mooie reacties over wat er zoal zwemt groetjes
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Jeroen Schwegler
Berichten: 18
Lid geworden op: 16-01-2010 14:21
Locatie: Amsterdam

24-01-2010 13:46

Ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Weet alleen dat er vroeger door iemand 10 kleine meervalletjes zijn uitgezet.(10 jaar geleden)
Heb wel op verschillende duikfora gelezen dat er veel gedoken wordt.
OP de plas liggen daarom ook een paar "obstakels" zoals een auto en een bushok.
Over het bestand weet ik weinig, alleen dat er veel baars en grote snoek zwemt...


Gr,

Jeroen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2010 14:38

Waarom wil je dat weten? Direct vragen naar een visbestand op een groot openbaar forum is net echt de meest charmante manier om je tussen de mensen te mengen. Ga lekker zitten vissen, ga peilen, ga voeren. Vissen wordt steeds meer onmogelijk gemaakt, restaurants, andere watersporters. Zeker in het seizoen een kwelling. Straks nog barbeque-schepen erbij. Leuk. Misschien wel helemaal een visverbod vanwege alle strubbelingen die je nu al af en toe hebt. LAnge ondieptes in combinatie met surfers is nooit leuk...

Maar ga niet op een openlijk bord vragen wat er zit joh. Is dat echt de reden waarom je naar een plas wilt waarover nog zo weinig bekend is? Ik heb je nooit bij me gehad vorig jaar met dit soort vragen terwijl dat toch meer de manier is ipv vanachter een scherm ;).

Als je toch al weet dat je er wilt gaan voeren, vissen en peilen enzo, waarom wil je dan nog meer weten? Zou je dan ineens van gedachten veranderen?

Succes!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

24-01-2010 15:43

Ik weet dat we er in 2003 een hoeveelheid graskarper in hebben uitgezet via de HvH. Deze graskarper was weggevangen uit het haarlemmermeerse bos om ruimte te maken voor een kweekproject van spiegelkarpertjes.
Helaas zijn die spiegelkarpertjes allemaal maar het grote meer gevlucht via een niet afgesloten duiker.

Ik zou zeggen ga er is kijken naar een geschikte stek maak een voerplek en ga is vissen. Er zal gerust wel karper zitten want ik meen dat we een jaar of wat geleden er nog is een karperwedstrijd hebben gehouden.
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

24-01-2010 15:52

Je gaat toch al peilen en voeren laat het dan ook een verassing zijn wat je vangt.

De hedendaagse karpervisser valt liever met zijn neus in de boter en vraagt liever naar de bekende weg.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-01-2010 16:14

Ik weet wel dat er gestolen vis rond zwemd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2010 16:54

Ik kan je ook de dader nog wel verklappen, maar zo slecht ben ik niet. Denk je dat die meervallen er zo ingelopen zijn? Dan moet je wel heel naief zijn. Een groot gedeelte van de vis komt uit een vijver waar een baggerproject uit de klauwen was gelopen. En de heren waren zo slim om deze vissen in de plas-in-wording te gooien. Een goede daad. Verder heeft het met de tochten erachter in verbinding gestaan en ook daardoor is een flink aantal schubkarpertjes de plas opgekomen.

Over die graskarpers:
Die zijn nooit in de plas zelf gezet maar in het vijvertje bij de flats met het eilandje. Helaas zijn er van de zomer een flink aantal gestorven door nog onbekende oorzaak. Dus niet in de plas zelf.

Over de spiegels in het haarlemmermeerse bos kan ik ook wel wat vertellen:
Dat gelul over het ontsnappen naar de grote plas is de grootste bullshit die er is. Waar is er een plaats dan dat ze van de vijvers naar de plas kunnen zwemmen? Wijs mij hem! Verder is het zeer frappant, dat nadat ineens een zwik jonge spiegels opdoken de twee jaren erna een groot gedeelte van de vis is gestorven. Tijdens het voorjaar nog wel. Lachen man, die spiegels! Voordeel van de sterfte is dat het gemiddelde gewicht van de vissen daar nu wel lekker in de rijs is. Toch knaagt het aan me dat er altijd mensen zijn die aan visbestanden moeten willen sleutelen maar te naief zijn om naar vissers zelf te luisteren.

En bij de HvH lopen er wel een paar...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

25-01-2010 19:33

voor al die zielige mensen die toch niks willen zeggen ga dan van een forum af sukkels wat doe je hier als je niks wil delen stakkers,
want ik vroeg enkel wat er zoal zwom meer niet.
maar ja er zijn altijd mensen die doen alsof ze het vissen zelf uitgevonden hebben. maar gelukkig ook wel leuke mensen hier behalve downsyndroompjes
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Robert Lamboo

25-01-2010 22:45

Ik denk eerlijk gezegd dat er meer "delers" op dit board zijn dan "vragers", Rutger. Na wat jaartjes hier rondgehangen te hebben is mij dat wel inmiddels duidelijk.

Alleen worden die delers wel eens moe van mensen die van allmighty internet verwachten alles in hun schoot geworpen te krijgen :wink:

Dus blijf vooral hopen, hier zal je met die attitude namelijk niks ontvangen.

Ja, een cumshot in je gezicht misschien.
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

26-01-2010 14:44

de vraag was alleen wat er zoal voor vis zwom
dat ook al een probleem
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
pim spaargaren
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 17:57
Locatie: hillegom

26-01-2010 17:04

Hey Rutger,

Je kan wel leuk vragen aan iedereen wat er WEL of dan wel niet op een plas zwemt, maar je moet niet gelijk denken dat je alles zomaar krijg aangereikt. Het is toch een bepaalde charme bij het vissen, om niet precies te weten wat er zwemt. Dit geeft dan alleen maar meer voldoening en plezier in het vissen wanneer je er plotsklap een leuke vis op de kant trekt. Of heb ik het verkeerd??????

Je moet ook niet denken dat iedereen zomaar ff aan jou gaat vertellen wat er op zo'n plas zit. Sommige zijn er al aantal jaren bezig met vissen, en gaan dan aan iedereen vertellen wat er zwemt zodat er misschien wel een heuse loop van vissers en PEPPIES naar het water komt. Alle informatie die je meekrijgt van vissers is meegenomen, maar het leukst is natuurlijk om dingen zelf uit te vinden. Of moet je alles eerst voorgekauwd krijgen om je vis te kunnen vangen.

Het gene wat ik weet van het water dat er karper zwemt, ga er dan gewoon naar toe, lekker op onderzoek uit en zoek naar mogelijkheden. Ook dit is het charme van het vissen wat na mijn mening ook LEUK is. Des te groter de voldoening wanneer je vangt toch?

En als je dan toch zo nodig op een water wil vissen waar grote vissen zwemmen ga dan lekker naar de sloterplas. Grote vissen in overvloed. Maar ga niet verwachten dat iedereen ff het bestand van "zijn" thuiswatertje ff aan janalleman op internet gaat zetten.

Wens je het allebeste met het uitzoeken wat er in dat water schuil houdt.


tight lines.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-01-2010 11:42

Beter dan Pim kan ik het niet verwoorden. De hele charme van het vissen verdwijnt gewoon, onzekerheden wil men niet meer aan beginnen. Na een aantal jaren daar vissen kom je er heus wel achter wat er zwemt, ben je niet bereid die tijd en moeite te investeren dan moet je aansluiten op de gekende wateren.

En spotten met het Syndroom van Down? Dan weet ik al wat voor een persoon ik in jou moet zien. Verschuil je lekker achter monitor, je had ook al drie rondjes om een plas kunnen lopen. Misschien zie je dan eens wat..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
martijn boer

27-01-2010 15:57

Zitten een paar hele mooie 20+ kg vissen. :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-01-2010 17:38

Uitlokkertje?!?!...

Baseer jij je "weten" op "van horen zeggen"?.. Dan ken ik er ook nog wel een paar. Dat het water potentie heeft is true, maar je kan ook doordraaien...
Laatst gewijzigd door Sven van Anrooy op 27-01-2010 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gerrit Hees

27-01-2010 17:44

Valt me op dat de topicstarter bijna alleen maar informatie over wateren vraagt..
martijn boer

27-01-2010 17:58

En dat bedoel ik gvd. Dat klakkeloos plaatsen van namen en locaties kan allemaal wel, maar o wee als iemand met kg-en begint te smijten.

Nog even en alles is idd bekend hier in NL.

P.s. het was maar een testje :wink:
pim spaargaren
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 17:57
Locatie: hillegom

27-01-2010 18:38

precies! laat hem een beetje werken voor zijn vis..... :P

Als het er zit haha......
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

27-01-2010 19:43

Toch wel zielig als je last heb v/h sydroom van 20+.......................
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

27-01-2010 20:10

Jah kijk uit hoor straks ga je er nog zo uitzien :lol: :lol: http://www.youtube.com/watch?v=O_2WQELX3Ic
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Robert Lamboo

28-01-2010 02:06

Eigenlijk het zelfde als een anorexia-patiënt die bang is om aan te komen en "te dik" te zijn.

De kilo's bestaan namelijk niet echt, die zitten tussen de oren.

Pas als iemand zegt dat hij of zij dik is, word het echt.

En internet is een van de factoren die zoiets aanslingerd.

Het geloven van pixeltjes die letters en cijfers voorstellen, maar in werkelijkheid geen fuck betekenen.
K. van den Herik

28-01-2010 08:04

voorbeelden uit het verleden tellen niet, maar ze hebben wel aangetoond, dat hoe harder er geroepen wordt dat iets ( dikke vissen in deze) niet waar is, dat vaak niet de waarheid is.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-01-2010 15:48

Tuurlijk zitten er wel beesten die de moeite waard zijn. Maar waar niet, en dan bedoel ik niet de moeite waard in gewichten maar in godsgruwelijke schoonheden. Zoals de ontzettend mooie spiegel die ik op Betsy's water wist te vangen de eerste keer dat ik er was.

Niemand roept graag dat er grote vissen op zijn water zitten, maar dan nog "wat is groot tegenwoordig"? Ik zou liever zeggen "groots" in de term van vangbaarheid, schoonheid of kracht. Daar hecht ik veel meer waarde aan.

Voor diegenen die er toch gaan vissen:

Verplicht jezelf te allen tijde een waadpak bij te hebben dat je tijdens de run en voor het heffen van de stok aanflipt. Dit om de vis te beschermen tegen lijnbreuk door het eerste steile talud. Ben je hiertoe niet bereid, adviseer ik je toch echt een ander water op te zoeken. Je krijgt ze domweg gewoon niet naar de kant in de meeste gevallen, je moet ze halen door zowel het wier als de klei op de taluds waar je lijn in blijft kleven.

Een tip waar je echt wat aan hebt ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

28-01-2010 19:21

nou nog een keer voor de duidelijk heid het gaat me niet om gewichten stekken en dergelijke het gaat me er om wat er voor vis zwemt
dat er karper zwemt weet ik
ik vraag gewoon wat erzoal zwemt aan witvis en roovis of iemand dat weet
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

28-01-2010 21:02

Haha, dit kan wel eens een flinke cumshot worden.

Toch Robbert ??
:D :D
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-01-2010 07:25

rutger hinrichs schreef:ik vraag gewoon wat erzoal zwemt aan witvis en roovis of iemand dat weet


dus als ik je vraag goed begrijp wil je weten wat voor vissen er zwemmen?

waarschijnlijk zwemt er van alles wat. witvis, karper, roofvis en enkele meervallen.

je geeft ook aan dat het je niet om de stekken, gewichten en dergelijke gaat.

dan moet dit antwoord genoeg zijn lijkt mij......