vakantie friesland aan het prinses margriet kanaal

Plaats reactie
iwan bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-01-2010 18:45

12-01-2010 18:51

hallo ik ga deze zomer op vakantie 2 weken aan het prinsesmargriet kanaal vlak bij het bergumermeer heeft er iemand al wel eens vakker karpergevist of heeft iemand wat informatie hoe ik daar moet vissen en wat dekarper vangste zijn


alvast bedankt
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-01-2010 21:55

Loop de camping eens rond.
Ga je er dan nog zitten, alles verankeren met ketting en staaldraad.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-01-2010 01:38

hallo iwan ik woon in leeuwarden en ik heb wel enkele tips maar zoals je begrijpt vist iedereen anders ik dus ook, ik stuur PB

groet jan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-01-2010 11:59

Je loopt in ieder geval tegen een paar problemen aan.
Je zult niemand vinden die je precies gaat vertellen hoe je daar moet vissen.

Het water is er 60 tot 80 meter breed en zwaar bevaren door beroeps- en kort onder de kant ook veel recreatievaart.
Vissen tegen eigen kant lijkt daarom voor de hand te liggen.

Er zijn in het PM Kanaal veel wedstrijden die geregistreerd zijn bij de federatie, dus zie niet raar op dat er een 100 tot 200 vissers komen.
Deze wedstrijden betekenen ook dat je moet verkassen als je op een uitgezette plaats terecht komt.
Als je blijft zitten betekend dat veel gezeik en vissers naast je.

Voordeel is de hoeveelheid voer die er dan in komt maar dan moet je wel tegen de overkant aan gaan vissen.
PM Kanaal is erg stekgevoelig is mij gebleken bij het witvissen met de feeder en stok.

Nachtvissen buiten de zomermaanden niet toegestaan controles daarop bij mijn weten niet tot nauwelijks.
Is volgens insiders een duidelijke reden voor overigens, waar je als vissend toerist ook degelijk rekening mee moet houden.

Zie dit als adviesje.

Er zit karper maar lastig om te vangen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Age Douma
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2007 19:34
Locatie: Earnewald
Contacteer:

13-01-2010 17:03

Douwe, lijkt mij dat er geen wedstrijden worden gehouden op het terrein van Camping Klein Zwitserland.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-01-2010 18:40

Nee dat lijkt mij ook niet, maar ligt die niet aan het Bergumermeer i.p.v het PM Kanaal?
Vissen is een hobby, geen religie!
Age Douma
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2007 19:34
Locatie: Earnewald
Contacteer:

13-01-2010 20:21

Het terrein van Klein Zwitserland ligt zowel aan het BM als het PM .
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

13-01-2010 20:42

Neem een bootje mee vaar naar de overkant van het kanaal, vervolgens op de kop van de pier aldaar en je hebt een mooie rustige stek. Vanaf de camping verwacht ik niet veel of je moet de zandstrandjes eens proberen.
Er is zeker vis te vangen maar verwacht er niet teveel van. Zoals Age ook al aangeeft je kunt zowel vanaf de camping het meer bevissen als het kanaal. Kanaal zelf is daar wel een maanlandschap onder water dus een dieptemeter is geen overbodige luxe.

Succes!

p.s. age had laatst een gemiste oproep had je mij geprobeerd te bellen?
Tight lines!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-01-2010 23:04

zoals ik dus al aangaf veel verschillende reacties toch zijn de opmerkingen wel wat gelijk aan mijn pb bericht naar jou toe,
idd het kan dat wedstrijd gedoe en zo maar ik heb hier zelf persoonlijk nooit last van gehad. anders maar woorden en conflict aangaan want tsjah het water is niet prive en is voor iedereen met vispas bevisbaar dus niks van aan trekken zou ik ook niet doen. zoals ik dus ook al zei en het klopt ook een dieptemetertje is geen overbodige luxe hierdoor kun je ook belangrijke gaten of plekken spots hoe je ze wil noemen dus vinden.

inderdaad hier zeggen ze het ook al de kantjes, herriner mijn mail ook wat de tweede en ook een goede optie is heeft mij altijd vis opgeleverd. verder blijf maar rustig info verzamelen wij karper vissers geven tenslotte ook niet zomaar onze geheimen prijs maar dat zul je snel genoeg merken ook hier op het board is en blijft dit een lastig onderdeel.

veel plezier wanneer je er heen gaat en ik wens je veel succes,

ik ga het zoeken in frankrijk,

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-01-2010 11:07

Jan het water is in pacht bij de federatie, de federatie geeft toestemming om op een bepaalde dag en bepaalde uren een bepaald stuk water te reserveren voor wedstrijden.
Op de site van de federatie kun je de wedstrijden nazien en waar ze worden gehouden.

Ik weet heel goed dat het lastig is om te eisen dat je de plek verlaat.
Als jij een plaats inneemt waarbij duidelijk is dat de plek is gereserveerd voor een wedstrijd, d.m.v. bordjes bv. kan de wedstrijdleiding eisen dat je de plek verlaat.
Verder kunnen zij (nog) niet veel doen.
De vraag is echter wil je een dergelijke confrontatie aan?
Alle wedstrijden in Friesland MOETEN worden aangevraagd en de wedstrijdleiding moet een brief kunnen overleggen dat de wedstrijd is toegekend.
Waarom zou je medevissers dwars gaan zitten ze zijn immers een paar uur later weer vertrokken en je hebt mooie voerplekken tot je beschikking.

Ik weet uit ervaring dat bij Rohel, Kootstertille en Blauwverlaat de meeste wedstrijden worden gevist en dan op de zaterdag.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 11:23

dat begrijp ik ook wel, maar zoals je dan dus ook weet dat ze dus zo als je zelf al aangeeft NOG niet tot die beschikking en jah ik zou best die confrontatie wel aan willen gaan ( op de normale vriendelijke manier ) anders doen we er ook aan mee haha. tsjah die voercompagnes die ze in het water mikken is op zich wel goed, meer dan de helft drijft toch naar het midden.
maar ik vis zelf niet op de plaatst die hier in deze topic was aangegeven heb alleen tips gegeven, ik heb eigenlijk nooit te maken met dat federatie wedstrjd gebeuren aan het kanaal. wel eens mee gemaakt op de wielen maar das ook totaal belachelijk. toen was nergens plek meer en de eerste fucking paar weken hoefde je daar ook niet gaan zitten met hun honderden kilo,s voer en boilies maar ach ieder zijn hobby zo ik de mijne ook.

ik wens jullie in ieder geval veel vissen toe in 2010, succes allemaal.

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

14-01-2010 11:42

mijn pa had daar een huisje gehuurd 2 jaaar op rij ..

In de zomer word je egtn helemaal wous van de plezierbootjes!

En wat witvis en snoekbaars betreft was het bijn hun zwaaar tegengevallen ./. maar ik ben benuwd wat de karper er doet 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-01-2010 12:14

Tomba nog minder, maar ik kan je ook garanderen dat de snoekbaars op het PM Kanaal echt wel te vangen is, maar ik zei al eerder het water is erg stekgevoelig ook door verschillen in de ondergrond en samenstelling.

Witvis kan je de ene dag je leefnet vol vangen en bij een wedstrijd is het dan naadje.
Vissen is een hobby, geen religie!
feike rekker
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-05-2007 22:04
Locatie: oudwoude

03-02-2010 15:36

ik vis zelf ook regelmatig op het pm,en meestal langs het kantje.
maar als ik me niet vergis is er op zaterdagnacht tot 5uur ofzo een vaar stop voor de grote vrachtschepen,heb ik wel eens gehoord.
misschien dat iemand hier dat kan bevestigen?
maar voor de rest zit er wel leuk wat vis dikste spiegel is 19 pond en mijn maat vong vorig jaar een schub van 36 pond op het pm,maar het meeste vang je vissen (95% schub) tussen de 10 en 20 pond.

groet feike
kanaalvissen is top
leander smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-01-2012 21:19

25-01-2012 23:12

heey iwan en ben je der nou twee weken geweest want ik ga deze zomer twee week naar park bergummermeer en heb een challet eaan princes margriet kanaal maar heb je der dikke karper uitgetrokken zo ja anders voeg me effe toe leandermarjanne@hotmail.com kan je mij tips geven voor daar grt leander
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-01-2012 08:07

Na zijn eerste posting heeft hij niet weer ingelogd dus verwacht niet dat je antwoord krijgt.
Resultaat zal dus naar verwachting niet goed geweest zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie