vissen op het kanaal

Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

17-02-2010 18:11

Dave Roemeling schreef:Michel, wat is jou ervaring met voeren op het A-R kanaal? Heb zelf nog de meeste vissen gevangen als er niet gevoerd was :-? . Ik heb het grootste deel altijd onder het kantje gevist maar inmiddels ook tegen de vaargeul gevangen. De dieptes zullen hetzelfde zijn als bij jou van 4m direct onder de kant tot 5,5 middenin. Wat vangsten betreft blijft het altijd vaag soms meerdere vissen in een nacht (of dag) en dan weer zomaar 10 keer niks. Maarja het blijven mooie kanaalvissen :wink:


Ik voer altijd 2 tot 3 dagen
Gewoonweg temoeilijk te zeggen kanaal kan je geen touw aan vast knopen.
Op mijn plek waar al jaren bollen in gestampt worden durf ik wel instand zonder vooraf voeren.
Maar blijven de vangsten ook niet te peilen.

Op een bv nieuwe stek durf ik dit niet aan maar misschien is dit wel gewoon een gevoels kwestie hoor heel zelden vis ik dus instand op het kanaal.
Gaan ook weer de nodige uurtjes inzitten om dit uit te zoeken.
En mijn uurtjes zijn al schaars :wink:

al met al of voorvoeren echt help durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-02-2010 18:25

Vissen op een kanaal zwemmen naar mijn ervaring in groepen! Als ik ga voorvoeren denk ik bij mezelf waarom? Kan ook instant vissen,de vis trekt er toch wel weer langs,vis vast houden op een kanaal stek heeft ook vrij weinig zin in mijn inzien,je zal wel eens een karper hebben dat als je ingooid dat je direct een vis vangt maarjah vaak is dat er maar 1 en moet ik wachten tot in het donker tot de groep weer terug trekt naar hun 'veilige' zone,en dan hoor je ze rollend en springend aankomen van rechts,en voor je het weet zitten ze al weer links van je. Soms kom ik per toeval uit op een plek wat voor de vis een 'veilige' zone is,en vang ik er een behoorlijk aantal. En 2 dagen later is het weer een stek als al de andere stekken 'hopen op de goeie onderschepping' Maar voorvoeren tja ik weet niet.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 18-02-2010 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dave Roemeling
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2004 22:26
Locatie: Houten

17-02-2010 22:12

Het blijft zeker een appart water Michel maar dat maakt het ook altijd wel leuk. Ik ben er ook echt nog niet uit wat voeren betreft, maar denk net als Leen dat het ook meestal vissen zijn die langs trekken en nooit echt lang blijven hangen. Heb ook gevangen op een single hookbait wat verder uit de kant maar heb ook te weinig tijd om alles echt goed uit te zoeken en vang er ook gewoon te weinig vissen voor :P . Je zal hier ook niet snel karpers kunnen zien, als het water al een keer rustig is zie je wel is vis rollen maar vaak is dit ook grote winde.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

20-02-2010 19:49

Hier is het tog wel lastig om veel (grote) vis op de stek te kunnen houden ... zitten best veel vissers hier(voornamelijk witvissers) dus blijft kl*te
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!