vissen op het kanaal

baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

05-01-2010 21:22

hoe vang je snel grotere vissen op het kanaal wie heeft daar een mening over heb zelf al heel veel vis gevangen
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

05-01-2010 22:32

Als je je nu eerst eens een beetje voorstelt en zegt waar je vist, in welk kanaal. Wanneer ( temp ) , hoe diep, welk systeem en waarmee.................

Dan krijg je wellicht een aantwoord.

Wat jij zo even vraagt, wil iedereen weten. Daar kun je veel verschillende antwoorden op krijgen, maar niemand geeft zijn geheimen gelijk prijs aan een vreemdeling op dit forum.
Neem je zooi zelf mee!!
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

05-01-2010 22:57

Mischien is het verstandig om eerst even de 'zoekfunctie' te gebruiken? Ik denk dat er al genoeg geschreven is over het begrip 'kanaalvissen'.
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

05-01-2010 23:01

oke ben nieuw alvast bedank voor een nomaal antwoord
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

06-01-2010 19:08

Sorry hoor, dan snap ik het even niet. Jij wilt weten hoe je snel grote vissen kunt vangen, terwijl je al heel veel vis gevangen hebt.

Dan ben ik wel eens benieuwd wat je gevangen hebt en hoe je ervaringen zijn. Vang je dan alleen maar kleintjes?

Iedereen wil snel grote vissen vangen. Het liefst 3 40-gers per uur. Volgens mij weet niemand dat precies, dat hangt van zo veel factoren af ( waar ik overigens gewoon naar vraag ). Als dat wel bekend was, dan lagen er niet duizenden smaakjes boilies in de winkel.

Als jij gewoon meer info geeft, krijg je echt wel antwoord. Maar denk niet dat er veel forummers zijn die gelijk alle info geven aan iemand die net 2 berichten heeft geplaatst ( niet dat het aantal belangrijk is, maar wel je activiteit en eigen inbreng ).

Succes.
Neem je zooi zelf mee!!
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

06-01-2010 21:41

ja ik vang aleen maar kleinjes. maar soms zit er een dikke tussen ik ga dit jaar proberen. om en ik ben er van overtuigd dat het te doen is om in 1 sesie in plaats van 7 vissen te vangen van 12 pond. teminste 1 of 2 twintigers te vangen die grotere komen vanzelf wel. maar er moet een manier zijn om die kleinjes te omzeilen ga dit jaar wat grotere bollen vissen. viste eerst met 18 mil nu 24 mil. bij ons op het kanaal hebben de kleintjes de overhand er moet een manier zijn om dat om te draaien veel mensen zijn blij dat ze vis vangen .dat is ook zo maar er moet een uitdaging zijn toch.mischien meer in de vaargeul vissen daar krijg ik geen beet mischien liggen ze daar wel rustig te wachten tot de groep kleine vissen weg zijn :)
K. van den Herik

07-01-2010 06:29

wekker en een hamer,

Komt er een vis op de wekker kijken, geef je een narcoseklapje...

gegarandeerd alleen grote vissen.


Kleintjes kunnen geen klok kijken.

Serieus?

Als je dit probleem kraakt, ben je op zijn minst 10 minuten wereldberoemd.
aron thielen
Berichten: 69
Lid geworden op: 21-12-2009 14:39

07-01-2010 11:36

geluk hebben kzit met hetzelfde probleem :wink:
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

07-01-2010 13:20

Is wel heel veel om 7 vissen op 1 nacht te pakken. Ben blij met 1 vis van 12 pond op een kanaal. Genoeg geblankt op kanalen.

Kan het liggen dat het kanaal waar jij vist vol zit met kleinere karper en daardoor overbezet is waardoor de karper geen kans heeft om door te groeien en het stuk dat je vist gewoon geen potentie heeft om grotere vis op te leveren? Als je groter wil vangen zou ik dunnerbezet water zoeken. Ikzelf zou gelukkig zijn met zo'n water in de buurt waar je per nacht 7 vissen kan vangen. Is hier in de buurt uitermate uitzonderlijk en heb het de laatste jaren niet gehoord. Kan misschien weleens een keer voorkomen in je leven maar het is meer regel om te blanken.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

07-01-2010 17:18

ik vang ook wel grote vissen hoor dus ze zwemmen er wel maar je moet door de kleintjes heen vissen ook niet erg maar dat naar 2 zeizoenen wil ik mijn uitdaging verleggen het is gewoon mooi vissen en ik dacht mischien denk iemand anders er ook zo over de grote vissen moeten eerder te berijken zijn maar hoe ik vind het interesant om dit onderwerp met andere te delen maar als die moeilijk vis vangen moet je al gelukig zijn met die 1ne vis en er zeker van genieten dat is het alle belangrijks :D
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-01-2010 18:00

Ik denk dat steintje wel eens gelijk kan hebben
24mm boilie,s gaan ook niet werken en zal nog steeds 12 ponders vangen.
meschien gewoon een kilo zak boilie,s aan je hair hangen. :lol:
pascal pol
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-01-2010 13:55
Locatie: hoogeveen

07-01-2010 18:50

ik denk zelf ook dat steintje wel eens gelijk kan hebben.
het is best mogenlijk dat er een paar karpers boven de 20 pond tussen zitten, maar dat door de vele vis de karper niet de kans krijgt om te groeien probeer toch eens een andere stek leg een mooie voerstek aan want 7 karpers op een nacht is heel veel voor kanaal.
ik ben zekf al dik tevreden met 1 karper op een nacht

gr pascal
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

07-01-2010 19:26

laatste tijd veel mensen met 1 a 10 post en daarna zie je ze nooit weer?
ik heb zelf nog nooit een grote vis gevangen,en zit er niet mee.
vraag ook niet HOE VANG JE GROTE VIS?,ik ben blij met elke vis die op de komt.:)

dit seizoen op een water beginnen,en zoveel mogelijk leren en plezier hebben dat is het belangrijkste in mijn ogen :)
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

07-01-2010 23:24

ik heb al in de gaten dat deze forem niks voor mij is de groeten
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

07-01-2010 23:25

Ik zou een andere stek zoeken op het kanaal en je ogen open houden.

Ik heb dat probleem ook gehad en verkaste een paar honderd meter
en ja hoor hangen die dikke bakken.

Vele gaan langs de waterkant zitten in hun tentje en doen een dutje en
letten niet op wat er afspeeld op het water.

Blijven zitten en niets ondernemen kom je niet ver.

En zoek eens via Google ( vissen op het kanaal ).
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-01-2010 23:42

hmmmm ik wil best wel elke avond meerdere malen van me stretcher komen om die kleintjes te landen hoor, karper is karper vis is vis en waar tenslotte die kleine zijn komen die grote ook wel langs maar jah dan is het de kunst om dan ook die aan je haakje te rijgen maar jah die grotere zijn vaak ook net even iets slimmer en bij ringste geringste vertrekken die bakken al snel bij je voerstek vandaan wanneer ze voelen dat er iets niet pluis is, naar mijn weten en ervaring toe dan. ( onderwatercamera van collega observatie gedaan ) kan vaak al aan van alles liggen zie zo ook de mooie onderwaterbeelden van korda leuke film dvd,s. verder gewoon blijven proberen blijven aanhouden en wat hier boven staat blijven observeren.

ik heb zelf zwaar adhd slaap heb ik bijna niet nodig, maar voor ik ga vissen ga ik eerst vis activiteit proberen op te speuren vind ik dit niet, dan proberen naar eigen keuze en ervaring ergens gaan zitten en dan in de ochtend zo vroeg mogelijk uit de veren en lekker ochtend wandeling maken om te kijken of je azende of visactiviteit kan vinden. vaak brengt in de hele vroege ochtend zeker wel visactiviteit en leven in het water op.

dit is mijn eigen mening mijn ervaring en iedereen zal er anders op terug kijken of over denken, dus gewoon proberen en tips wat je nu doet blijven verzamelen.

goede visvangsten jongens en meisjes in 2010.

mvg; jan de jager :lol:

( ps: visgeheimen worden niet zo snel bloot gegeven de onze dus ook niet sorry ).
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-01-2010 19:08

Hahaha wat een vent zeg!! dacht het even makkelijk te krijgen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

08-01-2010 19:39

Na veel keer reactie,s gezien te hebben in forums over vis lokaliseren. vraag ik me toch af hoe je op een kanaal karper activiteit kan waarnemen.

Ik zelf vis regelmatig op het zwaar bevaren en ruige Adam rijn kanaal.
Als je daar een karper ziet is heel bijzonder.

hoe wil je hier vis lokaliseren?
Op een putje snap ik het wel maar op het kanaal??

Afbeelding
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

08-01-2010 21:01

Goeievraag ben er ook wel benieuwd naar :O
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-01-2010 21:22

Ik denk dat het bijna niet waar te nemen is altans op de gedeelte zoals die op de foto aangegeven word.
Denk enkelt dat je op zoek kunt gaan naar moeie spots en daar de boel in kaart te nemen en gewoon te proberen.
Of zoeken met een fish finder met een voerboot is meschien een optie.
Groetje,s
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

08-01-2010 22:02

Ging me niet echt om hoe ik het moet doen.

Maar er word vaak (gezegt) op een kanaal topic om je vissen te spotten zonder enig kennis op wat voor kanaal men zit.

Zo ook te nemen hoeveelheid aas je dumpt (voert).

En bruikebare tips neem ik uiteraard mee want op het ARkanaal ben je nooit uitgeleerd :wink:


baytin van oorschot schreef:hoe vang je snel grotere vissen op het kanaal wie heeft daar een mening over heb zelf al heel veel vis gevangen


Dus nu de vraag om misschien te kunnen helpen op wat voor een kanaal vis jij baytin.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

09-01-2010 09:51

Ik snap ook egt niet hoe hij 7 vissen op 1 nacht kan vangen! ....

Ik heb in 72 nachten voorgjaar niet eens een vis van rond de 12 pond gevangen :lol:

En dat met iedere dag te voeren met goede bollen......

En als ik op het stuk kanaal waar ik vis eens ga rondkijken duurt het soms wel n week voordat je enig beweging ziet van karper!
en durf best te zeggen dat na 12 jaar karpervissen dat geoefend oog er best wel inzit toch!

met andere woorden moet ik michel veenstra tog egt gelijk geven! ... zoek naar goede stekken ,water onderbregingen,heveltjes,geulen ,bochten .enz enz.
Maar vergeet vooral die 1e meter uit eigen kant niet! dit zijn vaak topstekken omfdat langs de kanten stenen en damwanden aanwezig zijn waar regelmatig kreefjes ,mosseltjes enz. tussen zit..

Vis met niet te kleine boilies (2x 25mm) dit puur om witvis te meiden!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

09-01-2010 13:56

Als je op een kanaal zit zoal ik heb je niet echt hotspots.
Maar meer temaken met de trek route persoonlijk denk ik ook dat de vis er niet lang blijfd hangen.

Wat ik wel uit evaring heb is dat je langs de kant klein en meer vangsten hebt.
En op de vaargeul en rand talut dikke vissen maar minder vangt.

Zo vermoed ik ook dat je aas in de vaargeul terecht komt ook al dump je 1 meter van de kant af door de zuiging van de scheepvaard.

Ik heb vrijwel nooit geen last van brasum ik zit gewoon met 1 20mm bol.

Maargoed ieder kanaal is anders.

in 2009 ook maar 1 mooi exemplaar gevangen van 29 pond maar ben er nog blijer mee als een 40 ponder uit een putje om dat het uit zo,n moeilijk water komt geef dat een extra stukje voldoening :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
aron thielen
Berichten: 69
Lid geworden op: 21-12-2009 14:39

09-01-2010 14:00

als hij vist waar ik denk dat hij vist is 7 vissen ckkr haalbaar meer zelfs :wink:
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

09-01-2010 17:10

Ja, en dat is waar????

Ik ben er van overtuigd dat er zeker hotspots zijn op een kanaal. Je moet ze alleen weten. De plek waar ik vis ( en een aantal medeforummers ) bevat zeker hotspots! Wij houden elkaar daar ook over op de hoogte. Maar je moet wel even een praatje maken ter plekke, en niet via dit forum even de gouden tip vragen.

Ik zag het gelijk al aankomen.

By the way: 3 of 4 twintigers op één nacht kan wel, maar is geen gewoonte hier in omgeving Helmond.
Neem je zooi zelf mee!!