vissen op het kanaal

Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

09-01-2010 19:52

Dit forum is toch bedoeld voor mensen die info zoeken of niet soms?.

niet om te zeggen dat je geheimpjes heb wat een onzinige info post jij ben maas.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

10-01-2010 14:19

Hier op het kanaal bestaat het niet 7 vissen te vangen ! dat durf ik hardop te beweren ...
En michel 29 pond is een mooie vis 8) maar als ik over groot praat komt er tog wel 10 pond bij nog :P

Het kanaal waar ik vis herbergt zeer weinig vis ! maar wel een paar gruwelijk mooie juwelen ....

Dat verhaal van de grote meer richting geul te vangen daar heb je wel gelijk in! dit is mij ook opgevallen!
kanaal vissen is ook egt mijn vorm van vissery! .. hier word erg veel gevist dat is wel jammer dus het bestand is wel een beetje bekend.

Wat mij wel erg is opgevallen ,is het verschil tussen kleur in aas! vis ik met een donkere kleur bol(die overeenkokmt met kleur bodem) dan vang ik 50% meer vis dan dat ik er een fluor popupje bijzet of derelijken.

Ben momenteel naar een vw transporter aan het kijken... en anders een vito.

Vast bed er in en een kacheltjuh! en deze jongen red zich wel :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-01-2010 15:48

Ik heb ze nog niet mogen bewonderen boven de 30 pond op mijn kanaal misschien (en hoop) dit jaar :)


bestand is hier vrijwel onbekend er zit ook gewoon niemand :lol

Kampeer ze ik zou ik zeggen.
Voor de vw gaan :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

10-01-2010 18:51

veenstra michel schreef:Ik heb ze nog niet mogen bewonderen boven de 30 pond op mijn kanaal misschien (en hoop) dit jaar :)


bestand is hier vrijwel onbekend er zit ook gewoon niemand :lol

Kampeer ze ik zou ik zeggen.
Voor de vw gaan :wink:

als er geen visser zit zou ik ook wel willen ruilen met je 8)

das idd wel lekker ... en met de groei van deze laadste 4 jaar (wat tog nergens normaal is) zal het zeker niet lang duren voor je die eerste 30+er boven ziet komen
Suc6 man :)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

10-01-2010 22:46

ik ga dit jaar een paar voer technieken proberen. ik denk waar veel vis zit. de grote er wel tussen zitten maar niet de kans krijgen om tussen al die kleintjes boilies op te nemen. ga 1 week voeren 3 kilo en als ik ga vissen 1 handje of helemaal niks bij voeren dat dan wel de grote als eerst toe slaan. of 1 dag voeren donderdag 6 kilo en vrijdag buiten het voerplek vissen. als er een mooie vis af kwam was dat meestal s ochten vroeg als de aanbeten stopten dus als al het voer weg was
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

10-01-2010 22:52

tomba voer je voor. en hoe veel vis vang jij op een zeizoen
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

11-01-2010 22:48

misschien een idee om een paar meter buiten de voerstek te vissen? :o
vr gr peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-01-2010 23:18

Een kanaal rond Utrecht waar nooit gevist wordt is een utopie hoor! :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

12-01-2010 00:18

Tuurijk word er wel gevist maar niet op karper witvissers genoeg.

Maar ik heb toch wel een paar km waar gewoon niemand zit :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-01-2010 13:11

Beste michel,
Wellicht heeft het zijn redenen dat er op die paar kilometers niemand zit. Je kunt op zo'n groot water als het AR weleens te maken hebben met een strook waar gewoon minder vissen zwemmen/azen. Misschien verklaart dat ook zoals je zelf al aangeeft, de problemen met het spotten van de vis.
Het kan lonen om toch eens in de buurt van andere vissers (dus wellicht vangsten) post te vatten. Uiteraard zonder deze tot last te zijn.

Valt mij wel op dat er in dit topic redelijk eendimensionaal gedacht wordt over kanalen. Geen 1 kanaal is identiek. Op het ene kanaal vang je er 7 in een nacht, terwijl er ook kanalen zijn waar 7 vissen op een jaar al reden voor champagne is. Het zijn vaak details die het m doen en laten die nou net vaak "per kanaal" van elkaar verschillen.
Mvg,
Sjoerd
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

14-01-2010 09:58

baytin van oorschot schreef:tomba voer je voor. en hoe veel vis vang jij op een zeizoen

Hej .. jah zeker doe ik dat ! ... ik vis ook tussen de 60 en de 100 nachten per jaar ..
afgelopen jaar 72 nachten aan het kanaal gezeten en niet veel gevangen .... (had meer verw8! ) wel 2 fish of a lifetime gevangen zegmaar 8) .....

Ik voer het gehele jaar door op de zelfde plek winter periode (ONDER DE 6-8 GRADEN) 400 gram (1 stek eigen kant 1 stek geul overkant) en iedere stek een strook van 7 x 15 meter.

In de warmere tijd(+ 8graden) voer ik vanaf me kant stek tot aan de overkant stek . iederedag het kanaal dicht met 3-4 kg per dag!

Ditjaar is het mijn doel op mn nieuwe plekkie +100 nachten te gaan ziten .ik heb in de planning staan dat ik vanaf eind maart tot aug. 4nachten in de week aan de waterkant zit en alle weekenden oversla...

Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-01-2010 20:11

veenstra michel schreef:Tuurijk word er wel gevist maar niet op karper witvissers genoeg.

Maar ik heb toch wel een paar km waar gewoon niemand zit :wink:


"Karpervissen, Avontuur en Passie - Evert Aalten en Ruud Jongens"

Gaat heel veel over het A'dam Rijnkanaal en de vissen aldaar ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

15-01-2010 16:53

Het lijkt me wel een mooi kanaal om eens te vissen .. maar helaas teverweg om het goed aan te pakken ... tot 30 km gaat het nogwel .. en gelukkig keuze genoeg hier :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

15-01-2010 20:49

veenstra michel schreef:Dit forum is toch bedoeld voor mensen die info zoeken of niet soms?.

niet om te zeggen dat je geheimpjes heb wat een onzinige info post jij ben maas.



Nee, die Pipo die even snel de gouden tip wil hebben, en daarna nooit meer te zien is op dit forum. Zij geven zelf geen enkele input!!

Als iemand een fatsoenlijke vraag stelt, en normale info geeft, dan krijgt hij een fatsoenlijk antwoord. Daar is niets onzinnigs aan.

Misschien moet je eerst eens goed lezen wat er geantwoord is, voordat je zo'n opmerking maakt.
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

15-01-2010 22:54

Misschien kan je dan beter niet reageren als je iemand niet wil helpen omdat zijn vraag jou niet aanstaat en nieuw is.

Vreemde instelling.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

16-01-2010 13:44

dames dames dames! ruzie maken die je maar met je vrouw :lol:

Ik vind het niet erg om eens wa tips te kunnen geven ! en zeker ook te krijgen! op een forum!
Iedereen kan er wijzer op worden! :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
huub baayens putten
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-11-2009 19:49

16-01-2010 14:20

Nee, die Pipo die even snel de gouden tip wil hebben, en daarna nooit meer te zien is op dit forum. Zij geven zelf geen enkele input!!

Als iemand een fatsoenlijke vraag stelt, en normale info geeft, dan krijgt hij een fatsoenlijk antwoord. Daar is niets onzinnigs aan.

Misschien moet je eerst eens goed lezen wat er geantwoord is, voordat je zo'n opmerking maakt.[/quote]

Ik was van mening dat een forum zoals dit bedoeld was om met elkaar een discusie/gesprek te voeren waar iedereen beter van word,als je iemand gaat afzeiken of pipo noemt,is idd de kans groot dat je niets meer van diegene hoort.

Belangrijk is om een ieder in zn waarde te laten!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

16-01-2010 17:11

Amen :wink:


Wat is het geworden tomba De vw of de vito?
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
baytin van oorschot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-01-2010 20:13

16-01-2010 22:34

helamaal mee eens. zo geheimzinnig over dat vissen doen leren van elkaar is ook leuk. en somige dingen uitvoeren.moet je dan 1000 berichten hebben verstuurd om er bij te horen .dacht het niet.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

16-01-2010 22:46

hej mike!

k heb 3 vito's bekeken vamndaag en alle 3 wel wa op aan te merken ....
Even me belastingcenten overmaken van afgelopen jaar en dan kijken of het er in zit een nieuwe te kopen :lol:

Jij al weze vissen btw? ik vandaag een paar uurtjes (in de avond) ben net thuis , buiten wa kouwe poten en een loopneus nog helemaal niets!

Morgen weer wa uurtjes proberen en dann di/wo een nachtje als het droog is .

Gr T
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

16-01-2010 23:41

Vorigeweek een dagje geweest maar vond het beetje tekoud nog voor herhaling nog even wachten dus.

Praat me er niet van belasting :evil:
Ik zelf wil ook voor wat anders kijken (Chevy Van of vw T5) maar wacht nog even af dit jaar met die ressesie...

Dus je gaat voor vito succes met zoeken man zal zat tekoop staan aan falisiment auto,s want ze vallen met bosjes om nu.

Vangze.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-01-2010 02:14

Tjah dat klopt maar ik heb ook een eigen zaak met eigenlijk veelste veel vistyd in het vizier zegmaar! (dus niet heel erg veel)..

Een van is wel tof!hoef je nixmeer aan te doen verders dan aleen veelpoetsen :lol:

En een nieuwe vw is wel gaaf! evenals een vito die vind ik ook egt gaaf!

Ik ben net de H 300 tegen gekomen .. ook een mooie bak met veel luxe voor die centen !
En een leuk blok er in !

8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

13-02-2010 14:29

Peter kuipers schreef:misschien een idee om een paar meter buiten de voerstek te vissen? :o


yep, dat was ook mijn tip, probeer het eens een stukje buiten de voerstek, of op een smal kanaal aan de andere kant van waar je je vissen vangt. mijn ervaring op het kanaal is dar het meestal grote scholen met kleinere vissen zijn en dat de grotere exemplaren daar wel in de buurt van zwemmen maar er toch een eindje bij vandaan blijven. het vissen op een meter of 25-30 buiten een voerstek waarop ik veel kleinere vis ving (en nachten rond de 10 vissen komen echt regelmatig voor) leverde dan minder vis maar wel grotere op, zonder verder bijvoeren. gewoon met single hookbait dus. de stroming in het kanaal zorgt er sowieso voor dat je voer redelijk versprijd ligt/wordt. eerlijkheid gebied me te zeggen dat de hele grote exemplaren (35+) nog niet op bezoek zijn geweest...
Kromme hengels!!
Gebruikersavatar
roger vroomen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-02-2010 13:35
Locatie: kerkrade

13-02-2010 17:42

heeft het nu met de extreem lage watertemperatuur zin om te vissen op een kanaal ik bedoel ik heb afgelopen zomer veel gevist op het kanaal wessem nederweert en maar 2 vissen weten te haken .
en dan is het ook nog zo van waar ga je zitten en waar houdt de vis zich op ik bedoel zoon kanaal is eindeloos lang en de vis kan overal zitten .
al geef ik altijd de voorkeur aan bruggen maar ja.
ik bedoel ik wil best gaan vissen in de winter maar hoe dan op een kanaal aangezien ik er in de warme maanden al veel moeite heb om vis te haken.

mvg Roger
Dave Roemeling
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2004 22:26
Locatie: Houten

16-02-2010 22:06

Michel, wat is jou ervaring met voeren op het A-R kanaal? Heb zelf nog de meeste vissen gevangen als er niet gevoerd was :-? . Ik heb het grootste deel altijd onder het kantje gevist maar inmiddels ook tegen de vaargeul gevangen. De dieptes zullen hetzelfde zijn als bij jou van 4m direct onder de kant tot 5,5 middenin. Wat vangsten betreft blijft het altijd vaag soms meerdere vissen in een nacht (of dag) en dan weer zomaar 10 keer niks. Maarja het blijven mooie kanaalvissen :wink: