3 vragen met betrekking tot de rivier de Maas...

Plaats reactie
Bjorn LG

08-03-2003 00:36

Beste karpercollega's,

(Zo juist had ik een zeer uitgebreid verhaal getypt, maar om technische redenen, werd deze gewist! :mad: Vandaar zal het ditmaal nog al kortaf zijn geformuleerd!)

> Niet dat ik zo'n zenuwpees ben, maar is het verantwoord om aan de overs van de maas de nachtvissen? :???: Aangezien gekke verhalen de ronde doen dat gespuis met name rond bruggen (potentiele hotspots) fourangeren! Mijn betreffende "hotspots" liggen in het buitengebied!
> Hoeveel dient er gevoerd te worden op de maas? Ik heb reeds een paar, met name zware en idiaal voor stromend water - mixen bedacht. Nou hoor ik van mensen dat je kilo's tegelijk te water te laten. Dt vind ik complete onzin. Hoeveel voldoet er dan wel? Ik ben van plan (Over enkele weken, wanneer het waterpeil weer zakt.) gedurende de avonduren, de nachtelijke uurtjes en tijdens de vroege uren te gaan vissen. Dan is de scheepsvaart het rustigst, waardoor de stroming en dus het wegspoelen van de voerboilies, op het laagste pitje staat. Voldoen rond de twintig boilies? Particals heb ik reeds uit mijn hoofdgezet, ze zijn dan wel relatief goedkoop, maar ze leveren me "enkel" massa's brasem en kopvoorn op! :eek:
> Welke diameter voldoet het beste, met oog op het wegspoelen van boilies door de stroming? Kleine boilies zodat de stroming minder grip op krijgt of grote boilies, zodat door het vergroote volume de massa voordelig werkt? :razz:

Met vriendelijke groet,

Björn La Grouw

_________________
Fox serie 2B barbless...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bjorn La Grouw op 2003-03-08 00:39 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-03-2003 09:22

Wat ik in mijn korte tijd op de maas geleerd heb:

Nachtvissen, let maar op daarmee. Hier is het ook verboden, en iedereen zei dat ze gewoon door zouden gaan, maar ik heb al van een aantal vissers gehoord dat ze op de zaterdagnacht langs de oevers struinen met een rubberbootje incl. grote zoeklamp.

Ik ga je niet zeggen dat je het moet doen, maar als je het doet, doe het doordeweeks, dan zal je geen/zo goed als niet politie zien. Ikzelf kies liever eieren voor mijn geld, en zoek een ander stuk maas waar je wel mag nachtvissen

vervolgens:
De stek is 100 malen meer belangrijk dan de boillie waarmee je vist. Zoek trekroute's van de karper, nu deze tijd naar plekken waar de karper voor de paai heentrekt.

Ik ken mensen die niet aanvoeren, en vangen, en ik ken ook genoeg jongens die wel voeren, en ook vangen. Wat ikzelf gehoord heb is max. 2kg voeren, ik hield het zelf meestal bij 1-1.5kg boillies, en dan niks qua particles erbij voeren.

En qua mm boillies, ik denk dat je gewoon voor standaard 20mm kan, je zou kleiner kunnen proberen, maar ik ben bang dat je dan erg veel last gaat krijgen van kopvoorn,brasem enz. want die zitten daar genoeg. Als je pech hebt pakken ze ook je 20mm's hoor.

give it a trie,

ik weet in ieder geval dat ik niet meer zonder de maas kan ..

mvg
stefan

_________________
Eendracht maakt macht, meld je nu aan bij de KSN, kijk op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl" target="_blank" class=bericht>www.karperstudiegroep.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> !!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Slechten op 2003-03-08 09:23 ]</font>
Bjorn LG

08-03-2003 15:46

Beste Stefan,

Hartelijk dank voor je reactie! :smile: Nu heb ik alleen een dingetje niet begrepen? Had je 't nou over voercampagnes of over bijvoeren wanneer je aan 't vissen bent? Het ging mij namelijk over 't laatste. (NIET BOOS BEDOELD!) :wink: Zijn 20 boilies bij voeren voldoende?

Met vriendelijke groeten,

Björn La Grouw
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-03-2003 18:25

Een 2 handen per hengel is genoeg,

mvg
stefan
Bjorn LG

09-03-2003 18:01

ONWIJS BEDANKT STEFAN! :grin:
Plaats reactie