vissen roeivijver sittard

Plaats reactie
jordy rouschop
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-11-2009 15:32

09-11-2009 09:43

welk plekje kan ik het beste rond deze tijd van het jaar vissen en met welk aas

alvast bedankt
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

09-11-2009 18:19

Waar ze azen en vissen met hetgeen ze graag eten.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

09-11-2009 18:26

hoi,

heb daar een jaar of 3 geleden eens in november een middag gevist met een kennis..had er 13 stuks..en nog 3 gelost.
ik heb toen gevist in die hoek waar die bomen over het water hangen..
gewoon in het smal gedeelte met een pva zakje en wat freebies..
gebruik wel klein aas..14mm max..zijn maar kleine vissen zijn..8-14 pond.

succes!
mvgr roy
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-11-2009 15:52

Als er daar in de omgeving een water is waar je over de karpers kan lopen is het die vijver wel. Vangsten van meer dan tien karpers zijn niet vreemd, maar je moet niet schrikken als je ziet hoe de vissen er uit zien.

De tactiek die roy aanhaalt is er eentje die je zeker flink wat vissen moet opleveren. Zelf heb ik er een paar jaar geleden regelmatig met drijvende hondenbrokken gevist en zelfs dagen gehad dat ik in 2 uur tijd 8 karpers op de kant wist te krijgen. Maar ik zou er nou in ieder geval geen lijn meer nat maken. Het volk, de vijver, de toestand van de vissen...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

11-11-2009 19:20

Offtopic:

Best lachen die lui daar. En voor wat betreft de vissen; het is een zeldzame hybride die er in zwemt, net zoals er afwijkende schubpatronen bestaan, kan dat ook met de bekken van deze soort.

Ontopic:

Volg de meute niet en je vangt vis :)
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-11-2009 19:43

Verplaatst naar Vissen in Nederland
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

13-11-2009 13:04

ik heb hier ook wel een paar keer gevist
het maakt niet echt veel uit waar je vist op deze vijver
je vangt ze zelfs een metertje van de kant :wink:
als je snel veel karper wilt vangen moet je hier wezen.
alleen de gewichten vind ik niet meer zo boeiend :P
merja voor dikke vissen moet je hier ook absoluut niet wezen.....
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

13-11-2009 13:07

Roy,

13 vissen op een middagje? Beten ze dan niet zo goed?


Jordy,

Ben er weleens met een klasgenoot wezen vissen tijdens 2 tussenuren + grote pauze op de middelbare school, toen hebben we amper 2 uurtjes gevist en we hadden er 19 :)
Allemaal 40ers en 50ers! (centimeters)

Tip: gebruik niet al te zwaar lood, want voordat het lood de bodem raakt, zijn er alweer 3 karpertjes bewusteloos :P
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

13-11-2009 13:36

eey martijn hahaha jah allemaal 40ers en 50ers jah
de een nog dikker dan de andere :P :P haha
woon je in de buurt van de roeivijver?
ik woon in stein dus is owk redelijk in de buurt van sittard.
niet dat ik echt wat in sittard te zoeken heb....
behalve de skunk of de relax dan :lol:
maar voor viswateren waar 30ers en 40ers zitten ben je hier aan het verkeerde adres :P 8)
haha m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

13-11-2009 13:43

Marco Deckers schreef:

Ontopic:

Volg de meute niet en je vangt vis :)






hier ben ik het helemaal mee eens 8) 8) 8)
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

13-11-2009 19:53

:roll:


greetz roy
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2009 11:54

Dat het er propvol zit met karpertjes is een feit en de roeivijver is dan ook een typisch voorbeeld van een overbezette verenigingsvijvertje zoals we die zoveel kennen in Limburg (denk hierbij ook aan de Driepoel in Geleen, Hering in Schinveld en de Oude Markt in Schinnen). Toch lees ik hier dingen die waarschijnlijk zwaar overdreven zijn. Zo heb ik er jaren geleden af en toe met de penhengel gevist en denk ik dat je met vangsten als 8 vissen in 2 uurtjes (wat ik eens had aan de oppervlakte) net een erg goede dag er tussen uit hebt weten te pakken. Over het algemeen wisten een vismaat en ik aan de oppervlakte heel wat meer te vangen dan andere vissers die er ook heel aardig weten te vangen en hadden wij ongeveer 2 vissen per uur, wat nog steeds ontzettend veel is.

Ook het formaat van 40 a 50 centimeter klopt naar mijn ervaringen niet, al moet ik zeggen dat het gemiddelde formaat elke dag flink kon verschillen. Maar gemiddeld genomen waren de meeste vissen zo rond de 60 a 65cm met af en toe een uitschieter. Zelf ben ik er echter nooit boven de 16 pond uitgekomen en heeft een vismaat van mij er eens een schub van 25 pond uit weten te halen. Een enkele 20 ponder zit er dus wel, maar vanwege het belachelijke bestand aan kleine vis zal het je de nodige moeite kosten om er eentje te vangen.

Toen ik er nog af en toe viste maakten wij veel gebruik van Tom Poes kattenbrokjes die we met een spod, katapult of pva-zakjes richting het midden viste. Het deel links vanaf de parkeerplaats gezien was hierbij favoriet en duidelijk productiever dan de rest van het water. Daarnaast heb ik er ook af en toe met een pennetje bij de wilgen gevist en zo zelfs midden in de winter nog heel aardige dagen gehad. Als aas deed vooral kattenvoer uit blik het erg goed.
Het merendeel van de lokale vissers maakt er veel gebruik van mais en tijgernoten en vissen hiermee vaak op de afstand dat ze nog makkelijk met een voerschep of katapult kunnen voeren. In een van de bovenstaande berichten las ik nog iets van het zeer kort onder de kant vissen. Raar genoeg was Sittard een van de wateren waar ik vaak meer ving als ik met vastlood iets verder uit de kant viste dan onder de hengeltop. Op de andere genoemde wateren ving ik echter weer het merendeel strak onder de eigen kant.

Overigens denk ik dat je nu toch wel meer dan genoeg informatie hebt over een van de makkelijkste watertjes die je in Limburg zal vinden. Het is dan ook een leuk water voor mensen die echt nieuw zijn in deze sport en snel wat ervaring op willen doen. Maar op het moment dat je al iets van ervaring hebt zal je het daar al heel snel gezien hebben.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

15-11-2009 12:18

goed omschreven kevin..en volkomen mee eens!
greetz roy
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

16-12-2009 19:55

Dat klinkt allemaal leuk voor met de Feeder.......
Echt met licht materiaal misschien best leuk.......... Op de Maas Feederen is ook niet altijd zo'n succes met vangsten!!!

Gr. Etienne alias Maasblanker 8)
carpangling rocks society sucks
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-12-2009 14:08

Etienne,

Voor de feeder lijkt me de 3poel in Geleen eerder een mooi water. Het water ziet er toch net wat beter uit en die ene keer dat ik er ooit heb gevist had ik de nodige moeite de hengels in het water te houden vanwege de vele kleine schubjes. Daarnaast zag het merendeel van de vissen er net iets beter uit dan in Sittard.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

19-12-2009 02:12

hahaha.
heb het nog nooit gedaan met de Feeder op kleinere karper vissen. Maar lijkt me best leuk. Met kleine boilies of pellets..... en een goed gevult korfje erbij met wat attractors erin......
En dan kijken hoe de top dubbelklapt!! Lijkt me weleens leuk.
Zal eens een kijkje gaan nemen op de Driepoel dan. Als het water ontdooit is dan...... :wink:

Gr. Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
ralph massen
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-05-2010 19:30

08-05-2010 19:53

jordy rouschop schreef:welk plekje kan ik het beste rond deze tijd van het jaar vissen en met welk aas

alvast bedankt

bij de bomen of in de bocht zo lang het kan heb gehoord da daar een paai gebied komt en met aas moet je even kijken ik vis gewoon met mais in het voorseizoen en als het druk is gewoon oldskool [kaas beetje duivenvoer bijvoeren brood en smak] gr een visser van daar 3straten vandaan
Plaats reactie