Put van Vink

Plaats reactie
Ricky Derks
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-09-2009 15:18

04-10-2009 14:29

Welke karperbroeder kan mij wat inf geven over deze put(ten)?
Gegroet "DE GEURENDE BOL"
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

05-10-2009 12:11

Er zit een aardig bestand op de put van Vink welke in verbinding staat met de Ringvaart. Hou er wel rekening mee dat er veel rommel op de bodem ligt daar het een voormalige vuilstort is. Ook wordt er veel gevist op karper dus ze kennen de klappen v/d zweep!

Suc6
Rory Loughman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-09-2009 22:45

05-10-2009 16:43

er zitten inderdaad leuke vissen maar het is open water net wat peter zegt dus ze komen en gaan en je moet eigenlijk een bootje hebben dat as je een run krijgt gelijk de boot in kan want anders kom je geheid vast te zitten (eigen ervaring) en er zijn hele grote diepteverschillen dus je moet ff met een dieptemeter beetje gaan rondvaren
Ricky Derks
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-09-2009 15:18

05-10-2009 17:33

Dank je wel voor de info medevissers .
Der wacht weer een nieuwe taak :D
Heerlijk.
Gegroet "DE GEURENDE BOL"
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-10-2009 21:54

Op Vink grote diepteverschillen? Vind het nochtans meevallen, vrij geleidelijk verloop en het komt nite op de vierkante meter aan.

Verder heb je zoals op zoveel stukken Ringvaart en Spaarne residente vissen en trekkers. Ga gewoon lekker vissen, trek eerst eens een paar keer met een stuk lood en gevlochten lijn over de bodem om te kijken waar je wat van die zogenaamde "troep" kunt vinden voordat je lukraak ergens gaat vissen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
pim spaargaren
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 17:57
Locatie: hillegom

13-10-2009 13:48

Hey DE GEURENDE BOL,

Ik zal er maar niet op in gaan waarom jij jezelf die naam toegeeft, en gelijk maar ter zake komen over de put van vink.
Zoals bovenstaande is vermeld is deze put in open verbinding met het spaarne en ringvaart. Hierdoor zullen er zeker een wirwar van trekkende vissen zijn. Je kan het treffen dat deze put vol zit of bijna niet. Zoals Sven al aangaf zijn er altijd vissen die deze put als hun thuishaven beschouwen en hier dus de hele jaar wel zullen vertoeven.

Over de rotzooi en ENORME diepteverschillen moet je zelf maar even wat gaan uitproberen. (wie weet de methode van bovenstaande bericht)Neem aan dat je niet bij iedere run als een dwaas in een boot gaat zitten, naar het midden van de put vaart en daar die vis eindelijk schept. Wie dit doet, mag van mij wel eens achter zijn oren gaan krabben, en nagaan of dit wel nodig en de beste methode is.

Wens je veel suc6.

groeten pim
Plaats reactie