vissen in bergen op zoom????

Plaats reactie
Dave van der burg
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-09-2009 20:10
Locatie: bergen op zoom

21-09-2009 20:43

Sinds kort ben ik begonnen met vissen op de karper.
Tot nu toe nog niet veel gevangen.
Ik kom uit bergen op zoom zijn er misschien mensen die in de buurt die een leuke plek weten.
En of andere tips zijn welkom .
Groeten
Gebruikersavatar
Cristian Scheffer
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-07-2005 14:21
Locatie: Brabant

22-09-2009 19:50

Hey Dave,

Op de Grote en Kleine melanen kan je als beginner prima uit de voeten denk ik! En eventueel op de Zanderijen ( net buiten Bergen op Zoom ) ook nog wel. Op deze watertjes zitten redelijk wat karpers. Verwacht er geen grote vissen, maar dat boeit ook helemaal niet als je net op karper vist! :D Je kan er gewoon lekker een visje vangen en kan je dus lekker op je gemakje wat dingentjes uitproberen. Vergunning kan je halen bij brouwers in Bergen op Zoom. ( kosten : ong. € 5,- per vergunning per water , dus dat is ook nog wel te doen toch? )

Suc6
Arnoud Roks

23-09-2009 19:33

idd op het de kleine melanen en de grote melanen kan je goed vissen, (ben er weeste kijken eergister) zanderijen weet ik niet? ik woon er wel in de buurt maar vind het raar water :S
maar je hebt dus op de kleine melanen en grote melanen een speciale vergunning nodig :o
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

23-09-2009 21:31

De kleine melane valt onder het beheer van de ''de rietvoorn'' en de grote melane onder de BHK???

De vergunningen zijn te verkrijgen bij hengelsporthuis Jurgens op het St' Catharina plein, voorheen vischmarkt in bergen op zoom.

Beide erg leuke putten!!
Hans Haast
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-09-2009 18:41
Locatie: Rust aan de waterkant.

24-09-2009 19:05

Kleine melanen en grote melanen kan je zeker goed vissen. Zanderijen valt ook onder BHK vergunning. Zanderijen daar heb ik ook een keer of 7 gevist maar geen resultaat met diverse aassoorten. Maar er zit karper genoeg aldaar, nadeel is dat je weinig stekken heb en slecht je auto kwijt kan. En om niet te vergeten volgens mij een dumpplaats met afval. De laatste weken vele uurtjes doorgebracht op de kleine melanen en maar 2 runs gehad maar geen karper aan de kant grrrrrr. Moeilijk te vangen bij de kleine melanen volgens verhalen is het weleens beter gegaan. En weer volgens verhalen heb je op de grote melanen meer kans op karper. Ik ga daar ook nog weleens proberen. Maar ze zeggen de aanhouder wint en geduld brengt vis.

Suc 6 in ieder geval.

Groet Hans.
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

02-10-2009 20:56

Water van de Zanderijen heeft een beetje historie. Vroeger zat hier een natuurbad met een rare afloop. Geruchten gaan de ronde dat hier vroeger munitie is gedumpt in een aantal putten in het midden van het water (echter nooit bevestigd). Daarnaast zijn een heleboel karpers die vroeger uit de ven kwamen in dit water uitgezet. Een aantal zijn terug gevangen, echter de laastste tijd is er niets meer gevangen. Het water zou besmet zijn met een bacteriologische en chemische verontreiniging vanuit de Kragge. Veel bomen rond de Zanderijen zijn afgestorven, echter niet door verontreiniging maar door hoog water en hoog grondwater.
Vermoeden is dat de karpers vooral rond het eilandje te vangen moeten zijn, echter het is zonder boot onmogelijk om daar te komen. Het water is erg helder er is geen begroeiing in het water aan de kant van het oude natuurbad (naar P.M. toe)

Ik heb daar jarenlang op een camping gestaan, toen er nog steigers waren van het natuurbad kon je hier goed vissen. Het natuurbad is uiteindelijk gesloten door het terug lopende aantal bezoekers en naar ik meen een verdrinkingsgeval (niet zeker). Echter de steigers stonden er nog een paar jaar.

De huidige status is onbekend, als er 4-5 keer gevist wordt per jaar vanaf een soort landtongetje is het veel. Halsteren en Surfplasje is naast de Melanen de beste optie.

Mocht je toch wat vangen op de zanderijen hoor ik het graag.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Arnoud Roks

04-10-2009 20:16

bedankt voor de info rody :wink:

idd als iemand iets vangt op de zanderijen dan hoor ik het ook graag, post dan even een bericht je hier :wink:
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

05-10-2009 12:01

ik heb er 2 vissen gevangen, maar heb er wel lang op moeten wachten daar.
Geen grote vis overigens, wel sterke vis!

En verder kan ik je inderdaad de tip meegeven die de rest je ook al gegeven heeft, probeer de kleine of de grote melanen eens. Niet te moeilijk doen dan moet het wel goedkomen denk ik.

M.v.g
M.v.g Stef Jansens
Arnoud Roks

07-10-2009 16:16

ik vind de zandenrijen groote kleine melanen wel mooie watertjes ga zeker een keer proberen op een van de wateren,
dan post ik hier wel of ik wat heb gevangen :wink:
Danny de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-10-2009 17:22

11-10-2009 17:49

Ben nu 1 keer weze visse op de zanderijen, een ochtendje van 4 uurtjes samen met mijn vismaatje uit bergen, hebben er 7 uitgetrokken rond de 16/17 pond zonder liegen. Ik moet wel eerlijk zijn dat het er een beetje grauw uitziet daar, maar onze stek liep als een trein. En ze trekken trouwens behoorlijk voor een stilstaand water.
Arnoud Roks

12-10-2009 16:39

je mag alleen bij de kleine melanen vissen, als je lid bent van die vereniging die dat water heeft gepagd
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

02-11-2009 20:15

Op de kleine melanen zijn inderdaad wel eens betere resultaten behaald maar dan wel na een voersessie! Kan lopen als een trein daar, moet alleen wel op de juiste plaatsen vissen, op sommige plaatsen komen de vissen tot onder de kant, doe hier je voordeel mee ;)
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Hans Haast
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-09-2009 18:41
Locatie: Rust aan de waterkant.

18-11-2009 12:00

Wordt er nog gevist in bergen op zoom tijdens de winterperiode bij de kleine melanen, grote melanen en zanderijen?

2 weken geleden nog 2 gevangen aan de zanderijen en gisteren en eergisteren bij de grote melanen gezeten maar geen resultaat zelfs geen beet gehad. Zou het te koud zijn ik weet dat ze in de winterperiode moeilijk te vangen zijn. Grote melanen werd toch goed gevangen had ik gehoord. Waar zou het aan liggen?

Grt Hans.
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

19-11-2009 20:08

idd als iemand iets vangt op de zanderijen dan hoor ik het ook graag, post dan even een bericht je hier :wink:[/quote]

Hallo Arnoud,

Je kan je eigen het schompes vangen zolang je de juiste stekken weet te vinden :wink: , hier heb ik ook een tijdje overgedaan maar je merkt wel wanneer je deze gevonden hebt :lol: (geloof mij maar).
De vissen die ik gevangen heb zijn 70 tot 85 cm lang en wegen gemiddeld 16 pond.

Succes met je visserij.
Hell was full, so I came back.
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

29-12-2009 00:13

hallo

ik kom uit bergen op zoom ik vis nu een klein jaartje op karper.
ik heb op de grote melanen gezeten en kleine melanen maar nooit wat gevangen.

hoe doen jullie het voeren.
doen jullie dat paar dagen van te voren of op de dag dat je gaat vissen.
en doen jullie veel of weinig voeren ik heb zelf ook beetje geprobeerd maar nooit een karper geland in deze wateren.

wel een keer een snoek op de grote melanen met krap pellets :P

mvg rene
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

29-12-2009 07:28

rene ripmeester schreef:hallo

ik kom uit bergen op zoom ik vis nu een klein jaartje op karper.
ik heb op de grote melanen gezeten en kleine melanen maar nooit wat gevangen.

hoe doen jullie het voeren.
doen jullie dat paar dagen van te voren of op de dag dat je gaat vissen.
en doen jullie veel of weinig voeren ik heb zelf ook beetje geprobeerd maar nooit een karper geland in deze wateren.

wel een keer een snoek op de grote melanen met krap pellets :P

mvg rene


In de winter moet je niet te veel voeren. De Karpers (andere vissen ook) zijn in een soort winterslaap. Dit betekent dat de vissen zeer loom reagereren en geen grote rondes maken. De kracht zit dan ook in het vinden van de hang-plekken van de karpers (riet- en zonneplekken, overhangende bomen bijvoorbeeld) en daar dichtbij voeren. Paar handen voer per korte sessie is meestal genoeg. Voorvoeren heeft meestal wel effect, maar grote hoeveelheden heeft geen zin en kost alleen maar geld. Voor wel regelmatig (om de dag bijvoorbeeld). Krap pellets zijn een prima optie, paar krap boillies of boillies met haringmeel erbij moet lukken. (ook gelijk aan de haak doen als je gaat vissen).

Veel succes en laat wat horen als je wat vangt, altijd leuk !
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Hans Haast
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-09-2009 18:41
Locatie: Rust aan de waterkant.

29-12-2009 15:06

Het is jammer dat deze 3 wateren dicht bevroren zijn op dit moment anders zat ik er weer. Vanaf september 2009 tot nu nog maar 4 gevangen 2 bij de kleine melanen en 2 bij de zanderijen helaas. Ik hoop dat het jaar 2010 beter wordt met de vangst.

Groet Hans.
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

29-12-2009 23:37

ik hoop dat 2010 voor mij ook beter wordt.
ik vis ook veel op witvis maar karper is toch weer iets anders waar ik me het komende jaar toch meer in ga verdiepen.

zit de karper nu overal of moet je echt de stekken weten op de melanen en de zanderijen.

eigenlijk zou ik een keer met iemand mee moeten gaan vissen in bergen op zoom mischien dat ik nog veel kan leren.

en met wat voor aas kan je nou het beste vissen op de melanen en zanderijen of is dat voor iedereen verschillend.

mvg rene
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

02-01-2010 15:04

hallo

ik ben gisteren naar de zanderijen geweest om naar een visplek te kijken ik heb op die soort tong gestaan die het water in loopt.
maar hoe doen jullie daar je aas en voer brengen naar het eiland.
doen jullie dat met een voerboot of met een roeiboot ik heb namelijk geen voerboot dus als ik daar wil komen moet je toch ver kunnen gooien:P

mvg rene
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

03-01-2010 21:54

rene ripmeester schreef:hallo

ik ben gisteren naar de zanderijen geweest om naar een visplek te kijken ik heb op die soort tong gestaan die het water in loopt.
maar hoe doen jullie daar je aas en voer brengen naar het eiland.
doen jullie dat met een voerboot of met een roeiboot ik heb namelijk geen voerboot dus als ik daar wil komen moet je toch ver kunnen gooien:P

mvg rene


๋Je kunt ook omlopen. Dan moet je er naast een pad aflopen, tussen de bomen door kom je het dichtst bij het eiland. Dan kom je tegenover het landtongetje uit. Echter de begroeiing is behoorlijk.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Plaats reactie