Nachtvissen op de maas

Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

29-10-2009 18:30

Karpervissers die zo reageren moet je als boa of politieagent gewoon zonder pardon, meteen kapot slaan. En dan zo erg dat ze minimaal het hele seizoen uitgevist zijn. :lol: :roll:
blub blub
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-10-2009 19:35

Gaat niet op Jan, jij weet ook drommels goed dat dan de BOA of politieagent de dupe wordt...
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

29-10-2009 20:06

Jan Zwarthoed schreef:Karpervissers die zo reageren moet je als boa of politieagent gewoon zonder pardon, meteen kapot slaan. En dan zo erg dat ze minimaal het hele seizoen uitgevist zijn. :lol: :roll:


Dit is verlagen tot hetzelfde niveau, er moet gewoon beter gecontroleerd worden en die zich niet aan de regels houd is uitgevist klaar.
Groetjes ron
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

30-10-2009 09:17

ron crumbach schreef:die zich niet aan de regels houd is uitgevist klaar.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

30-10-2009 13:00

Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens hoor.
Wel met grote verbazing dit onderwerp doorgenomen :o :( :o
Errug stoer hoor, een BOA op zn bek slaan. Deze mannen hebben het beste met de visserij voor en proberen op controlerende wijze de boel netjes te houden en de rotte appels eruit te "vissen"
Nu ben ik zelf ook niet roomser dan de paus hoor. Ook ik lap vaak genoeg een (nacht)visverbodje aan mn laars (slecht he!) Als er dan een controleur komt en die wijst mij op het feit dat ik fout ben, wat heeft het dan voor een nut om agressief te reageren? Je weet dan swso zeker dat er geschreven gaat worden. Als je dan eens niet zo stoer doet en ipv uit je dak te gaan, gewoon je fout toegeeft en de controleur normaal te woord staat denk ik dat je de kans op een boete een stuk verkleint. Ik zeg niet dat je zo altijd een pv vermijdt. Ik ben tenslotte niet volgens de regels bezig en zal bij een pv niet moeilijk doen en maar gewoon lappen.
Het is misschien een beetje slijmen bij de betreffende controleur, maar je kan daar een hoop mee bereiken.
Zo is er een water waar een algemeen visverbod geldt en waar ik een keer tijdens het voeren betrapt ben door de veldwachter van dienst. Nadat ik toegaf dat ik fout zat en bevestigend antwoordde op zijn vraag of ik plannen had daar te gaan vissen, hebben we daar een heel geanimeerd gesprek gehad. Dit ging dus ook over de karpervisserij van heden ten dage en dus ook over allerlei foute figuren (vissers wil ik ze niet noemen) die het verpesten voor de rest. Wederzijds begrip en luisteren naar mekaar heeft er toe geleid dat ik daar nu in alle rust kan vissen en van niemand last heb. Als ik er maar voor zorg dat ik uit het zicht blijf. Deze controleur/veldwachter komt ook vaak even buurten als ik daar zit. Gewoon even een bakkie doen 8)

Bij nachtvissen icm grove overtredingen zoals o.a.: Afval op de stek, 3 hengels, auto's in het park :evil: , herrie trappen, vernielen van de natuur, zuiperijen etc etc etc: gelijk schrijven. En terecht!!

Een controleur op zn bek slaan?? Doe toch normaal man!!
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

30-10-2009 16:58

Bij nachtvissen icm grove overtredingen zoals o.a.: Afval op de stek, 3 hengels, auto's in het park :evil: , herrie trappen, vernielen van de natuur, zuiperijen etc etc etc: gelijk schrijven. En terecht!!

Een controleur op zn bek slaan?? Doe toch normaal man!![/quote]

Dit bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen bij mijn laatste reactie, ook ik houd me niet altijd aan de regels ik vis ook wel eens een nachtje illegaal.
Als we het allemaal een beetje sociaal houden aan het water krijg ik ook weer meer plezier aan de waterkant en kan ons allemaal als visser een hoop verbodregeltjes schelen.
Groetjes ron
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

30-10-2009 16:59

Amen!
En een prettig weekend allemaal!!!