karperen blauwe brug

Plaats reactie
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

17-08-2008 20:33

hoi

ik en me maat wilen deze week is een nachtje proberen bij de blauwe brug in velsen
maar we hebben nog nooit op het kanaal gevist en weten niet hoe we dit het beste kunnen doen.
heeft iemand enig idee of tips???

groetjes justin de jong
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-08-2008 17:27

Toen die nog wit was lag ik altijd op rechts.

Maar of blauw wat opleverd??
Gebruikersavatar
ben Oortwijn
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-02-2008 18:22
Locatie: IJmuiden

20-08-2008 10:26

heey justin

ik weet niet of er wel karper zit maar denk het wel want het water is daar zo warm en je ziet er wel eens mensen zitten en ik hoorde dat je onder brug zelf en dan net naast de vaargeul moet liggen en dan iets dat tegen de krabben kan particels bijv. maar ik heb er zel nog nooit gevist en zo graag willen weten als je wat gevangen heb.

mgv Ben
De verhalen maken de visser, de foto`s maken de man, Maar het is hij die zijn verhalen voor zich houdt, die het langst zijn eigen stekkie bevissen kan.
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

20-08-2008 15:08

Vroeger en dan praat ik over een jaar of 10 terug was dit een zeer goede stek waar zware vissen werden gevangen. Maar de laatste jaren is het zoutgehaltevan het water daar omhoog gegaan waardoor de karper zich daar niet meer vertoont. Ik heb daar ook wel gevist en kan je vertellen dat zelfs karpers van een pond of 15 daar een flinke dril gaven. Ik heb verhalen gehoord van karpers die niet te stoppen waren zo sterk waren ze. Dit komt omdat ze constant tegen de stroming v/h Noordzeekanaal moeten zwemmen.
Maar als je het toch een nachtje of wat wil proberen raadt ik je saan om bij je henhels te blijven want de vissen duiken zo onder een steiger of brug door en dan ben je ze kwijt.
Er zal inderdaad ook wel wolhandkrab zitten want die zitten op het hele Noordzeekanaal.

Suc6
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

22-08-2008 21:09

bedankt voor de informatie en het zijn altijd die krabben die roet in het eten gooien maar we gaan het toch een nachtje proberen

als iemand nog iddeen of tips heeft altijd welkom

groetjes justin
Plaats reactie