zeverhuize plas

Plaats reactie
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

02-08-2008 19:09

hoi ik wil op de zevehuize plas gaan vissen samen met een maatje.
maar nu heb ik een paar vraagjes en dan meer hoe je zo een soort water aan pak het visbestand hoef ik niet te weten en stekken ook niet daar kom ik zelf allemaal wel achter.
het eenegste dat ik wil weten is hoe je zo een groot en diep water aanpakt dieptes waar je op vis of op taluds enz en hoe pak je het eigenlijk aan met het wier en de waterplant.

mzl chris
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Gebruikersavatar
Sander Meertins
Berichten: 70
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

03-08-2008 15:21

Pak ns een boot/dieptemeter, een peilhengel en een paar dagen vrij van 't werk. Probeer een globaal overzicht te krijgen van het bodemverloop (in deze periodes, ondiepe platen) en (water)plantengroei van t hele meer. Over het algemeen vind ik de strandjes eigenlijk altijd wel aantrekkelijk, vooral als de wind er een langere tijd op staat. Hier zul je bijna altijd wel taludjes vinden en met een beetje geluk nog begroeid met mossels ook (peilhengel). Voor de eilandjes en wierbedden zal je de boot nodig hebben hiermee zal je de meeste interressante info naar boven halen. Steek er ff flink wat tijd in, dat loont het meeste. Dmv van vissen en vangen (of niet) kan jij bepalen waar de karper zich ophoudt. Neem aan dat ik je niet hoef te vertellen hoe je een wierbed, mosselbank of talud bevist...
Succes!
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

03-08-2008 19:45

sander bedankt voor de info zal eens kijken of me maatje tijd heeft om van de week even een rondje te varen met de boot en diepte meter en dan kunnen we gelijk de peilhengel meenemen. en het bodemverloop op de stek bekijken op zoek naar de hot spots.
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

03-08-2008 20:43

beste Chris

het verloop is op dit water erg raar, maar ook heel erg belangrijk!! je hebt een diepte meter nodig, en zeker een boot om vanuit te drillen, vanwegen taluts, hou er rekening mee!!! dat dit een bizonder moeilijk water is en dat instand vissen geen optie is, misschien met heel veel geluk. hou je aan de regels want bekeuren doen ze met heel veel plezier en ze hebben boten tot beschikking.

suc66
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

03-08-2008 21:08

jason ik houd me gelukig altijd aan de regels netje met 2 hengels en geen tent maar bedankt voor de waarschuwing gelukig beschikt mijn vismaat over een zodiac en heeft die er een dieptemeter dus voor zo ver komt het wel goed en er zullen veel uren vergaan voordat er een vis uit komt voorberijden voorvoeren en blanken :cry: maar dat hoort er bij.
vis je zelf ook op de zevehuize plas ben er al een stuk of 20 keer wezen kijken en zie steeds maar 2 vissers zitten maar die zitten op een eiland
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Plaats reactie