Slechte vangst in en om Amsterdam

Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

03-08-2008 09:57

Het is maar waar je zin in hebt. Maar als je zo lang daar hebt rondgehangen, heb je iets niet goed gedaan.

Als je echt vis had willen vangen, had dat makkelijk gekund. Desnoods je hengels anders optuigen en in de directe omgeving gaan pennen of met drijvend aas vissen.
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

03-08-2008 14:18

Hahahaha, ik was al die nachten vergeten aas aan me hair te doen! :p
Welcome to the Goodlife..
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

03-08-2008 15:09

Vannacht weer gevist op een water bij mij in de buurt er stonden 4 tenten zelf heb ik 1 hengel drijvend gevist en een met tijgernoten,dat ik vanochtend weg ging hadden de tentmannen helemaal niks,zelf had ik 4 visje,s en allemaal op de brokken de hengel met noten lag er nog net zo bij als dat ik hem er in had gelegd,2 hengels 4 vissen,de mannen 12 hengels en helemaal niks.

Laat ik het anders zeggen als je kiest voor 1 manier van vissen dan ga je vaker op je bek als diegene die de kat uit de boom kijkt,had ik met 2 hengels op de bodem gelegen dan had ik ook met niets naar huis gegaan.


Dit is waar het omgaat met karpervissen de meeste vissers zijn zeer passief en dat levert weinig tot geen vis op en dan word er al vlug de schuld bij de karper neergelegd terwijl het eigenlijk aan jezelf ligt.

nou doegie he.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2008 16:19

Marc vd Woude schreef:Ik kom net terug van 8 nachten vissen op de bosbaan...
Keiharde blank!!


Zal inderdaad wel aan de karpers gelegen hebben :roll: .

Maar als jij na een hele dag nog geen piep gekregen hebt, ga je dan niet eens bij jezelf te rade en van alles en nog wat uitproberen ????? Het is op de BB moeilijker om te blanken dan om te vangen.

Verder ga ik helemaal mee in het verhaal van Peter. Die passieviteit zie je zeer veel langs het water. Gewoon maar een boilie een paar meter de kant uitzwiepen, hebgel op de piepers en wachten maar. Vaak geen idee hebbende waarom op die betreffende plek, met die bewuste onderlijn en dat aas. En als er dan niets gevangen wordt is het ''dressuur'' of de vissen wilden gewoon niet bijten.

Toch vreemd dat anderen die er wat meer bij nadenken zelden of niet blanken. En dat op heel wat moeilijkere wateren dan de BB.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-08-2008 17:09

Niels,

Als je iets verder leest zie je dat Marco het als een grapje bedoelde.

Slechte vangsten, tja dat is vaak toch echt aan de vissers zelf te danken. De visserij wordt wel steeds moeilijker, het is aan de vissers zelf om daar op in te springen.

Het blijft een feit dat actief vissen met 1 hengel veel meer vis opleverd dan passief vissen met 3 hengels.

cheers en houdt de rugzak gevuld zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

03-08-2008 17:39

Bart Janssen schreef:Niels,
Als je iets verder leest zie je dat Marco het als een grapje bedoelde.


Ik ben blij dat je het door hebt Bart :)...

Ik ben trouwens denk ik al een jaar of 12 niet meer aan de bosbaan geweest..
Heb er een aantal keer gezeten toen ik begon met vissen.
Een goede leerschool om het drillen onder de knie te krijgen.
Die vrommel bekjes lette ik toen ook nog niet zo erg op.
Ik zal er dan ook niet snel terug komen om te gaan vissen, laat staan 8 nachten...
Ik zal alleen niet zo snel mensen afkraken die hier wel vissen.
Ieder zijn ding, als mensen daar plezier in het vissen beleven... Waarom niet?!?!
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-08-2008 15:50

Bart Janssen schreef:Als je iets verder leest zie je dat Marco het als een grapje bedoelde.


Oeps, niet gezien. Gelukkig maar, ik schat de gemiddelde boarder toch wel wat hoger in dan vissen op de BB.

Vandaag in mijn pauze trouwens even een half uurtje op de BB doorgebracht en maar liefst 2 karpers gevangen zien worden :o . Dat de vangsten hier zo slecht zouden zijn valt wel mee dus.......