Slechte vangst in en om Amsterdam

Jos Bras
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-06-2008 10:30

27-07-2008 14:53

Beste karpervrienden,

Vandaag zijn wij op een aantal plekken in en om Amsterdam geweest om te kijken en te informeren hoe de vangsten zijn.

Sloterplas
Bosbaan
Kinselmeer
en verder een aantal grachten

Overal was het huilen met de pet.

Sloterplas werd enorm veel Brasem gevangen.
Bosbaan 1 a 2 in 7 dagen
Kinselmeer slecht bezocht en nagenoeg niets te melden
Op de grachten werd in het algemeen slecht to zeer slecht gevangen.

Heeft iemand een iedee waardoor dit komt? Hoe is het verder in het land?

Groetjes,

Jos en Wil Bras
Goede zorg voor vis en natuur
Robert Lamboo

27-07-2008 15:48

Ik woon praktisch onder A'dam, en ervaar het zelfde.

Oostelijke wind, de vis hangt aan de oppervlakte of op half water en heeft geen zin om te azen. Zelfs met de korst is het een drama..

Zodra de wind weer naar zuid/zuidwest trekt zullen de vangsten weer wat beter worden waarschijnlijk. Met enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Op sommige wateren kun je bijna onder elke weersomstandigheid vis vangen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-07-2008 18:59

jos las ik nou net dat er op de bosbaan 1 a 2 vissen word gevangen in 7 dagen lijkt me sterk :o de laatste keer dat ik er zat was midden in de winter tussen kerst en oud en nieuw hadden we er 42 vissen in 8 uurtjes ik denk dat de heren ie er meestal zitten toch echt iets fout doen als dat hun vangsten zijn hoe jij dat beschrijft gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

27-07-2008 19:05

Vandaag zijn wij op een aantal plekken in en om Amsterdam geweest om te kijken en te informeren hoe de vangsten zijn.

met nadruk op VANDAAG harald :wink:
rotterdam en omstreken word ook niet best gevangen.
zal wel......!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-07-2008 19:11

stefan jos zegt toch echt 1 a2 vissen in 7 dagen dat is dus niet alleen vandaag of ben ik nou gek :o gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

27-07-2008 20:18

Wellicht is de zomer de reden? Vissen in het voor- en najaar en winter is veel leuker. Minder heet en meer rendement.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

27-07-2008 21:21

Vandaag toch leuk twee visjes een 5 uurtjes weten te vangen in Zoetermeer, niet al te groot maar toch leuk, en dat met dit weer in de middag. Weinig toegevoegde waarde voor de topic, maar goed :P +1

Mitchel
Laatst gewijzigd door Mitchel van der Linden op 28-07-2008 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert Lamboo

27-07-2008 23:34

Struinend werkt prima nu, maar echt daverend azen doen ze niet. Af een toe een stukje brood, maar als die allemaal op zijn komen ze vanzelf bij de mijne 8)

En wat de bosbaan betreft, er is een leeuwendeel beschadigde vissen uitgehaald en overgezet. Dus minder vis dan voorheen, weet niet of de vissers daar het al weten.
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

27-07-2008 23:35

Ik woon ook praktisch onder Amsterdam en ga ook regelmatig die kant op om te vissen. En eigenlijk is dit tot nu toe nog 1 van mijn beste jaren!
Weet altijd wel wat te vangen, waarvan al een hoop 20ers samen met mijn maat! :D
Ik heb in de jaren hiervoor veel statisch gevist, maar ga dit jaar eigenlijk altijd met de pen freeline of drijvend vissen (met resultaat!)
Was een paar weken geleden met mijn maat naar de Bosbaan om is een paar uurtjes te vissen en we hadden beide 2 karpers gevangen... (Ook een zooitje brasem) :lol:
Denk dus ook wel dat het uitmaakt op welke manier je vist. Ik loop de laatste tijd elke avond wel een afstand die ze op de avondvierdaagse nog niet lopen! :P En ik rij er ook een stukje voor omdat de vissen hier in N-V veelal van klein formaat zijn. Maar dat heb ik dan wel over voor die vissen...

Mij hoor je dus niet klagen! ;)

Met goed vangende groet,

Gerard
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-07-2008 23:43

hoi robert dat geloof ik best wat je zegt maar als je daar 5 kg 14 mm knallers strooit en je gaat een nachtje kan ik je 1 ding verzekeren je slaapt niet :wink: gr harald ligt meer aan de aanpak van zo n watertje .en ik weet zeker robert het stikt er nog van de vis
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robert Lamboo

28-07-2008 11:32

Haha, klopt Harald er zit nog zat vis en aanpak is heel belangrijk daar 8)
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

28-07-2008 12:11

er zit nog genoeg vis op de baan, als jer er paar handen kattebrokken dumpt dan heb je zo 20 karpers vlak voor je neus aan het knabbelen

alleen ze zwemmen tegenwoordig wat verder uit de kant, 2 jaar terug nog strak onder het kantje, maar laatste ker dat ik er was aasde ze alleen op 20M afstand
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

28-07-2008 16:31

Hier in brabant is het maar slecht.
In Helmond Meijel deurne levert weinig op.
Veel blanks waar we normaal tog zeer veel en mooie vissen vangen.
En dan praat ik niet alleen over mezelf maar meerdere karpervissers hier.
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

28-07-2008 16:55

Kijk eens naar de kleur van het water. Zal hier en daar wel een groenig kleurtje hebben.
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

28-07-2008 23:08

ricow coolen schreef:Hier in brabant is het maar slecht.
In Helmond Meijel deurne levert weinig op.
Veel blanks waar we normaal tog zeer veel en mooie vissen vangen.
En dan praat ik niet alleen over mezelf maar meerdere karpervissers hier.


In Z- Frankrijk heb ik ook beteren jaren gehad, in de maanden dat ik er nu ben zijn de vangsten ook erg slecht veel lokale vissers zeggen dit ook. Het heeft exstreem veel geregend en waait veel Noord... Maar ik hoor ook van Nlse vrienden slechten berichten suc6 boys geef niet op, ik ga ook proberen nog een schub te vangen

cheers!
Gebruikersavatar
rowin kranenburg
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2008 17:27

29-07-2008 19:13

Ben vandaag effe op de bosbaan geweest voor een dagje vissen.
Samen met een maat van me.
2 Karpers. 16 en 24 pond.
Normaal zitten we daar wel aan de 20 a 30 per dag
Verder werd er weinig gevangen om ons heen.
Je hoort het ook van het de jongens die er dagelijks zitten, dat de karper er geen zin in heeft om te azen.
Maar je hebt altijd een periode in het jaar dat de karper op de bosbaan verdwenen lijkt tezijn.
Afgelopen week ook nog op de Grote vijver geweest in spaarnwoude.
Ga ik normaal ook met 30 vissen op een dag naar huis.
Die dag heb ik er ook maar 3 kunnen landen. En om me heen werd er zelfs niet eens gevangen.

Dus misschien wel een late paaitijd??

GR
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

29-07-2008 20:07

Niet alleen in Amsterdam en omstreken, ik hoor veel klagen zelfs van de jongens die normaal hun karpers weten te vangen. In Frankrijk was het dit jaar ook slecht 3 sessie gegaan van een week met maar een paar vissen.

Ligt ook aan welk water je bevist als ik hier op een put ga vang ik wel mijn vissen maar niet zoals voorheen op andere waters is het gewoon slecht.

Er komen vanzelf beteren tijden moet je maar denken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 20:13

Normaliter moet je in deze tijd tegen het natuurlijke voedsel opboksen. Niks bijzonders dat de vangsten teruglopen. Niet meer azen lijkt me sterk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

31-07-2008 13:16

Robert Lamboo schreef:aanpak is heel belangrijk daar 8)


:cry:

Met alle respect, maar wat een onzin..... Snap uberhaupt niet wat de ''serieusere'' karpervisser daar te zoeken heeft, maar dit terzijde. Aanpak is totaal NIET belangrijk op de Bosbaan. Laat je zakje readymades openstaan en ze springen vanzelf met een salto de kant op. Dit water heeft niets, maar dan ook niets met vissen te maken. Vanwege een zeer hoge bezettingsgraad ( wordt gelukkig minder ) en matig aanbod van natuurlijk voedsel hebben die arme beesten bitter weinig te kiezen daar.
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

31-07-2008 13:32

Dat de mensen slecht vangen ligt toch voor het grootste gedeelte bij hun zelf en hun manier van vissen.
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

31-07-2008 19:11

kom er toch zeer regelmatig daar op de b-b maar over slechte vangsten heb ik daar nog niet gehoort.en de harde kern die er dagelijks zit is ouder dan sinterklaas.
heb je wel eens goed gekeken hoe en met wat hun vissen.LET MAAR EENS GOED OP !!!
zo kun je ook nooit wat presteren.
op de bosbaan niks of slecht vangen hahahaha.

trek je er niks van aan en ga het gewoon zelf proberen.je zult een leuke dag tegemoet gaan.
groeten uit lisse
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

31-07-2008 21:08

PETER ANDRAE schreef:Dat de mensen slecht vangen ligt toch voor het grootste gedeelte bij hun zelf en hun manier van vissen.


En zo simpel is het. Ik ga trouwens nooit af op ( gebrek aan- )vangstverhalen die ik hoor. Je weet nooit of de waarheid verdraaid wordt om mensen af te schrikken. Ga uit van je eigen tactiek en kunnen. En tsja, soms willen ze weleens niet bijten... so what ? :wink:
Gebruikersavatar
rowin kranenburg
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2008 17:27

02-08-2008 12:24

mario van leeuwen schreef:kom er toch zeer regelmatig daar op de b-b maar over slechte vangsten heb ik daar nog niet gehoort.en de harde kern die er dagelijks zit is ouder dan sinterklaas.
heb je wel eens goed gekeken hoe en met wat hun vissen.LET MAAR EENS GOED OP !!!
zo kun je ook nooit wat presteren.
op de bosbaan niks of slecht vangen hahahaha.


Wil niet moeilijk overkomen, maar de laatste weken is het echt slecht op de bosbaan.
En zelfs de "de Harde kern" heeft het er over. Waar ik vaak genoeg naast/bij zit en normaal wel met 10/15 vis naar huis gaan
op een dagje.
Als die ook niet vangen en alles geprobeerd hebben wat ze kunnen. Ligt het toch echt bij de vis.

Wat bedoel je eigenlijk met: over slechte vangsten nooit gehoord op de bosbaan, zo kun je ook nooit wat presteren.

Kunnen mensen wel zeggen dat het aan de visser ligt.
Maar ach. Als het in heel nederland is. En die jongens vangen wel gewoon de vis. Dan weet ik ook wel genoeg.
Maar aan mij aanpak ligt het niet kan ik zeggen.
Maar als je geen honger hebt ga je toch ook niet uiteten!!

In iedergeval hoop ik dat het snel weer de oude word en weer lekker gevangen kan worden.
Iedereen succes met het vissen.

Groeten
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

02-08-2008 19:53

Kees Ouwehand schreef:Normaliter moet je in deze tijd tegen het natuurlijke voedsel opboksen. Niks bijzonders dat de vangsten teruglopen. Niet meer azen lijkt me sterk.

Groet, Kees


Daar heb je een hele goeie 8)

Ik denk door de vele waterplanten in het water dit jaar en niet alleen in Nederland maar ook in Frankrijk daardoor komt er veel meer natuurlijk voedsel, dan normaal, nu zijn de vissen vooral daarop aan het azen want daar hebben ze geen of minder slechte evaring mee.. :wink:

maar het is heel het jaar 2008 nog niet goed geweest!! :x en dat hoor ik van heel veel fanatieke vissers... Misschien krijgen we een heeel goed najaar. stay positief
8)
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

02-08-2008 23:08

Ik kom net terug van 8 nachten vissen op de bosbaan...
Keiharde blank!!
Welcome to the Goodlife..