vispas

Plaats reactie
hans lorijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-07-2008 10:15

09-07-2008 10:19

hoi ik heb een vraag,
binnenkort ga ik een week naar centerparcs,mag ik op dat park vissen zonder een vispas.Normaal heb ik een vispas,want ik vis graag maar dat is er dit jaar niet van gekomen.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-07-2008 16:29

Volgens mij is het dan een Privé water, en ik heb nog nooit gehoort dat je op een privé water een vispas moet hebben ;)
Zelfde als een betaalwater eigenlijk.
Het word volgens mij wel een probleem als het water open verbonden is met voor iedereen toegankelijke water.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

10-07-2008 16:10

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij moet je eigenlijk officieel altijd een vispas hebben als je gaat vissen.

Ik mag ook geen herten afschieten in mijn eigen stadstuintje...
Zou wat worden, levende herten loslaten op die postzegel bij ons achter, en dan met een paar maten voor de barbeque zorgen...

Wie oh wie geeft het verlossende definitieve en officiële antwoord?
Kees Verheij, wat zeg jij d'r van?

Is wel interessante discussie, want ik vis af en toe op een privewater, en ik weet zeker dat de eigenaar, die een fervent visser is, al jaren geen vergunning heeft...

Hij vist dan ook alleen en uitsluitend op zijn eigen water!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

10-07-2008 18:21

Zo'n vispas is ook zo duur natuurlijk! En daarnaast is de moeite om er een te gaan halen ook heel erg groot. Je bent zo een dagdeel kwijt..
Selcan toonen
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Haalderen

10-07-2008 20:19

Het zit zo:

Op alle prive wateren heb je geen VISPAS nodig. Het kan ook zijn dat een HSV niet is aangesloten bij de federatie, op de wateren van deze HSV heb je dus ook geen vispas nodig.

Je hebt dus alleen een Vispas nodig op wateren van verenigingen die zijn aangesloten bij de Vispas, tevens heb je ook nog een vergunning nodig van de visrechthebbende. Op alle wateren die zijn ingebracht in de landelijke lijst mag je vissen met je Vispas.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-07-2008 20:27

Hans, als het water op dat park ook eigendom is van Centerparcs en zij dat water niet verpacht hebben als viswater is Centerparcs ook de visrechthebbende. Dus bepaallt dan Centerparcs of je daar al of niet mag vissen en tegen welke voorwaarden en is daar geen Vispas voor nodig.
Plaats reactie