Waterhoentjes

Plaats reactie
Rob van de Mortel
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Asten

17-02-2003 12:46

Ik wil dit jaar op n nieuw water starten. Het betreft een niet al te diep en helder water, waar ook nog eens hele kuddes waterhoentjes opzitten. Deze waterhoentjes eten na het (voor)voeren bijna de gehele voerplek leeg. Heeft hier iemand ervaring mee? Ikzelf dacht aan verspreid voeren met (grote) boilies die een soort zelfde kleur hebben als de bodem. Heeft iemand misschien nog meer tips?

gr. Rob
Arnold Haandrik

17-02-2003 13:12

een emmer duivenvoer op de kant leegstrooien.
wel hetzelfde bereiden als je voor karpers zou doen.zijn ze eenmaal op de kant en aan het eten,kun je ongestoord voeren.

met diervriendelijke groet,
Harald.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-02-2003 13:29

Als het een hele kudde betreft, zal je aardig wat duivenvoer moeten strooien als je ze verzadigd wil krijgen ;D

Mischien voeren/vissen met grotere boillies dan normaal. 30mm bijvoorbeeld.
Volgens mij helpt 't niet om met boillies te voeren die dezelfde kleur hebben als de bodem.
Aangezien ze jou zien voeren, en volgens mij als het een niet altediep, en helder water bevat, dat ze 't toch nog wel zullen vinden.

Het zou handig wezen als je een dieper stuk van het water zou kunnen vinden.... als het er zou wezen...
Arnold Haandrik

17-02-2003 13:34

het gaat niet over verzadigen,dan zou je het beste een vrachtwagen kunnen leegkieperen.het gaat over - en ik spreek uit ervaring-het afleiden ervan.als die beesten op het land aan het pikken zijn,kun je nog wel brood op het water gooien.ze zijn totaal gefixeerd op wat ze al hebben.zo heb je al vast één voordeel,ze zullen ze ongetwijfeld nog wel vinden,maar als jij telkens als je gaat voeren ook die beesten voert,zul je zien dat er meer boilies met rust gelaten worden.een nadeel is dat als je dit een aantal dagen of weken volhoudt,die beesten je gaan herkennen en het dan ook niet laten om zelfs in je bivvie te komen.wel gezellig al die beesten om je heen.


met natuurminnende groet,
Harald.










<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2003-02-17 13:40 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-02-2003 13:39

't Probleem is dat als ze eenmaal klaar zijn, waarmee je ze heb proberen afteleiden, gewoon terug zwemmen naar je stek.
Jammer genoeg spreek ik ook uit ervaring, van op een (dan wel niet helder) ondiep water.
Het gaat hier gelukkig niet om een heel "leger" aan gevogelte, maar om een paar á 5 van die beesten over het hele water.
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

17-02-2003 19:57

op de site staan al hele mooie oplossingen voor dit probleem.
Sommige zijn niet geschikt voor de natuurminnende visser. En nu bedoel ik niet dat ik niet van de natuur geniet. Ik heb ook al meedere keren mee gemaakt dat ik een tijdje zat te vissen , zonder resultaat. Maar op het moment dat er zo een zwarte duivel verscheen en al een tjdje aan het duiken was kreeg ik runs.
Dus wat is beter????? the choise is yours.

mzzl patje
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2003 21:37

Als ik wil voeren en ik weet dat er eenden en waterkippen rondzwemmen dan wil ik wel eens de volgende truc toepassen..vaak lukt het slechts een enkele keer soms niet.
Ik gooi in een keer al mijn boilies op mijn voerplek tezamen met een handjevol drijvend aas(of brood).
Als ze dit drijvend aas op hebben dan voer ik op een plek verwijderd van waar ik wil vissen nogmaal wat drijvend aas om ze weg te lokken van mijn voerplek...succes
Hans Brinkel
berend tissen

17-02-2003 21:45

Kleur aan de bodem aanpassen helpt niet : ik heb ook midden in de nacht kippen en koeten op mijn aas gehad. Volgens mij is het inderdaad zo dat alleen wat mais op de kant in combinatie met grote boilies op je stek echt werkt. Succes.
Rob van de Mortel
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Asten

17-02-2003 22:42

Ja mensen bedankt voor t reageren. Nu nog n beetje mooier weer en dan vis vangen (hoop ik)!

gr. Rob
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

18-02-2003 14:09

Volgens mij in het donker voeren wil ook nog wel eens helpen,
robbie tas
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

12-04-2003 01:13

ik heb ook de beste ervaring met in het donker voeren . of met een voerbootje daar zijn ze als de dood voor
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-04-2003 01:52

Uhm Robbie,ik vis op wateren waar de koeten gezellig meezwemmen naast de voerboot en er vast effe in kijken,of er wat lekkers voor ze bijzit !
Gewoon een kwestie van gewenning.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
robbie tas
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

12-04-2003 10:59

oh ja dan weet ik het niet meer, veel succes .
grote vissen toegewenst
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

03-07-2003 23:07

Ik heb dit probleem ook gehad en de beesten afleiden met een paar oude boterhammen helpt weleens.Ik heb het ook geprobeerd met een korst ingesmeerd met SAMBAL OELEK maar deze beesten hebben daar niks van.ze hebben denk ik geen smaak!!Ook een cupje grind schieten met de katapult werkt of er eentje haken en drillen!!!
groeten Peter
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

05-07-2003 21:39

Ik probeer gewoon pas te gaan voeren als de meerkoeten uit het zicht zijn.
Kijken ze mijn kant op, dan gooi ik soms wat voer bijna op hun hoofd.
Dan schieten ze meestal weg, en zijn ze helemaal gefixeerd op het gene dat rakelings langs hen heen vloog.
Dit werkt lang niet altijd hor, meestal zien ze je van 100m afstand voeren en dan kun je er helemaal nix aan doen.
Als ze eenmaal aan het duiken zijn, dan pakken ze ook niet zo gauw drijvend aas.
Of ze gaan na een paar korstjes te hebben gegeten gewoon weer gezellig naar je voerstek.

Nja, Het blijven dieren.
Ze zijn net zo geconditioneerd als karpers, gek eigenlijk, laten we ophouden met karpervissen en meerkoeten gaan vangen!

Koen
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

06-07-2003 00:01

Hoe denken jullie er over moeten wij ons er maar bij neerleggen of moeten de waterduivels zich eigen aanpassen het is tenslotte wel hun "eigen" leefomgeving.
Size doesn't matter
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

06-07-2003 10:15

Die meerkoeten zijn echt een plaag, vorig jaar had ik er nog bijna geen last van, en nu.....
Gisteravond had ik net mijn hengels uitliggen, komt er ineens een hele invasie van meerkoeten mijn voerplek opduiken :evil:
Steeds ff met de boot erheen varen, dan schieten ze gelijk een kilometer weg! maar na 10 minuten zijn ze er weer.

Overigens werd het toen nog leuker, 22.00 kwam er iemand aanlopen die zei dat het zijn terrein was (niet te zien) en dat we weg moesten. Wie troost mij?

_________________
Als je met beide benen op de grond staat, kom je geen stap verder!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joachim stelma op 2003-07-06 10:16 ]</font>
Plaats reactie