de Rijn ter hoogte van wageningen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

09-06-2008 00:05

ik wil binnenkort eens een dagje op de Rijn gaan vissen.
weet er iemand een interesante stek daar ? hoeven geen 30ers te zitten.
als er maar wat te vangen valt.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

09-06-2008 14:43

Glaas,

Ik zou in de buurt van Ingen gaan vissen, daar zijn vorig jaar 130 spiegels uitgezet in het kader van SKP Nederrijn en Lek. Succes verzekerd!

Wilco van Leest
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

10-06-2008 01:26

ja maar waar precies ? en hoe moet ik het bevissen ?

ik bedoel hoever uit de kant etc etc etc
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

10-06-2008 18:08

Waar precies,hoe,en hoe ver uit de kant?
Wat heb je er uberhaubt te zoeken als je te beroert bent om ook maar iets zelf uit te vinden aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-06-2008 18:13

Kijk eens in de rivierenrotary Glaas, de eerste 10 pagina's ofzo, daar staat genoeg in over hoe en wat.
Een dagje vissen is niet zo zinvol op zo'n grote rivier, ik zou eerst eens wat tijd besteden aan stekken zoeken, peilen en observeren. Vervolgens voeren voeren voeren en dan een nacht, of nog beter 24 uur, er op vissen. Bij blanken volgende stek enzovoorts enzoverder en dan loop je misschien tegen een rivierkarper aan. Er gaat nl wat tijd zitten in het vangen van een rivierkarper, dus even tussendoor staat over het algemeen gelijk aan een blank.

Succes,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

10-06-2008 20:29

Nou,

Ik kan je een beste tip geven, aangezien het barst van de karper op de Nederrijn/Lek is willekeruig welke stek natuurlijk direct succes. Zeker nu hier bovenop zoveel spiegeltjes zijn uitgezet dat je halverwege de nacht niet meer opnieuw ingooit!

Hmmmm, shit was dit nou een dagdroom!

Succes kerel, lekker blanken, dat hebben we allemaal wel gedaan op de rivieren, zeker in onze prille carriere!

Pieter Bas
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

11-06-2008 09:56

Ej Glaas,

wat ik gehoord heb is karpervissen op de rijn bij wageningen een vrij zinloze bezigheid. Een jaarlang, bijna elk weekend vissen (nacht en dag) en dan uitkomen op 3 runs waarvan 2 ook daadwerkelijk geland....
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-06-2008 15:24

Dat kan dan absoluut beter! Voorgevoerd? Verkast? Stekken uitgepeild? Geobserveerd in het voorjaar?
Of zomaar in het wilde weg wat vissen danwel je een jaar lang ingraven op dezelfde stek?

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
richard vd Zand
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-06-2007 12:40
Locatie: Arnhem

11-06-2008 15:38

Beste Glaas,

Ga in de rijnhaven proberen of bij de jachthaven.

in de rijnhaven zit Rijnvallei daar lossen ze mais ga daar vissen/je moet wel even peilen en zoek een harde plaat op.

groetjes
Richard
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

12-06-2008 00:01

Daar hebben we weer een echte IT visser die te lui is achter de pc vandaan te komen om eens daatwerkelijk aan de rijn te gaan kijken.

Moet je ookweten waar mensen voeren en waarmee zodat je dat ook niet meer zelf hoeft te doen?

Ik zou zeggen pak de auto/fiets/boot en ga eens een dagje rondkijken dan kan je meteen oordelen of je wel bestand bent tegen het wassende water en flink uren kloppen.

GR Remko
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-06-2008 00:32

Glaas,

je woont in Ede, hemelsbreed 5km van Wageningen. Het is makkelijk om al je info van het internet te halen maar volgens mij wordt je daar ook niets wijzer van. Pak de fiets/brommer/auto en ga op avontuur.

Frank
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-06-2008 09:48

Start een topic en laat vervolgens niks meer van je horen....

goed bezig hoor! :roll:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

16-06-2008 11:57

Kees Verheij schreef:Dat kan dan absoluut beter! Voorgevoerd? Verkast? Stekken uitgepeild? Geobserveerd in het voorjaar?
Of zomaar in het wilde weg wat vissen danwel je een jaar lang ingraven op dezelfde stek?

Groet,
Kees


Ej kees,

Ja het leek mij ook een sterk verhaal... Ik ken de visser over wie het ging wel, heb het alleen nog nooit aan hem zelf gevraagd. Toch maar eens even verifiëren :wink: :roll: :)
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

05-08-2008 12:22

Glaas,

Dat je juist op de uitzetlocatie van de laatste uitzetting van het SKP Nederrijn en Lek van december 2007 moet gaan zitten is natuurlijk als grapje bedoeld.

Dit jaar (2008) zal ergens in november of december een uitzetting van spiegeltjes gaan plaats vinden in de haven van Wageningen.

Wil je zelf een steentje bijdragen aan het SKP Nederrijn en Lek, kun je mailen naar onderstaand adres en een adoptieformulier aanvragen.

Ik heb zowel bij het Guppy als Jaspara adoptieformulieren neergelegd, maar van de karpervissers uit Ede heb ik nog erg weinig adoptieformulieren binnen gekregen, helaas :(

Mbt het vissen op de Rijn: kies korte kribben of de buitenbocht van de rivier, dat zijn vaak de betere stekken.
Voer GEEN particles (mais, maples, etc) want dan wordt je gek van de windes. Grote harde boilies is het motto.
Het is geen makkelijke visserij, maar de beloning is des te groter!

Wilco
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

05-08-2008 16:45

Heel hard bikkelen is het motto! Veel uren veel voer en heel veel genieten!

Als de rivier iets voor je is lukt het je vanzelf wel, het duurt even voordat je beseft dat je uit die kolkende massa een karper kan trekken.

Maar ja het kan echt en niet kinderachtig ook.

Ik vis zelf boven de Sluis bij Driel, bezetting is daar heel erg laag. Onder de Sluis is dit iets beter geloof ik, dit zal ook verklaarbaar zijn door de habitat (meer plassen etc.).

Ga gewoon zitten vissen, maakt echt niet uis als je een paar keer voor Jan lul gaat zitten. Ik denk dat de meeste rivierbikkels dit wel een aantal malen hebben gedaan. Scheid direct het kaf van de koren, de volhouders zetten door en de putjesvissers gaan weer terug:).

Verder zou ik de rivierrotary gewoon uitprinten, hier staat her en der zoveel goede info in dat je er als (beginnend) riviervissers helemaal gek van wordt als je het voor het eerst leest.
Plaats reactie