ik zie, ik zie, wat jij nie zie

Plaats reactie
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

14-02-2003 23:11

bij mij achter is een klein slootje wat op een meertje eindigt. en je ziet er leuke karper. van spiegels van ongeveer 20 t/m 25 misschien meer en leuke schups. ik zag er deze winter een drijven onder het ijs. ik heb een wak gehakt en er uit gehaalt en het was een spiegel van 27 pond een mooie vis. wel dood maar ja. hoort er bij.
alleen ik probeer er al een jaar vis te vangen maar ik vang niks. ik probeer met alles al pen,afstand en oppervlakte. ze komen wel bij de oppervlakte maar ze pakken mijn broodje niet.
kan iemand mij helpen dit op te lossen.
kom anders langs. (van de zomer)
ik zoek een karpermaat die in de buurt van callantsoog/schagen woont.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-02-2003 23:19

Hallo hoepie,
kun je wat meer duidelijkheid geven over dat water,
waar is het en een routebeschrijving.
Als tegenprestatie heb ik dan wat tips om die Schups aan de schubben te kunnen komen.

sportieve groeten Henk
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

14-02-2003 23:30

okee henk,
nou het is een leuke sloot, met veel natuur en vlora het is leuk om er te zitten. het is nie breed ongeveer 5 m breed en loopt naar ongeveer 7/8m breed en loopt op een soort meertje van ongeveer 20m breed en 25m lang. er zit veel wier en het is een blubber bodem. bij het slootje is het ongeveer 2m diep en bij het meertje ongeveer 5m diep. het slootje loopt door het dorpje Callantsoog (eerst naaktstrand van nederland) ik woon bijna bij het einde van de sloot bij school. dat einde noemen wij het de vuil hoop. omdat daar veel wielen en fietsen liggen maar de karper komt er bijna nie meer bij het rondje en de breedre sloot. kan langs komen moet je mailen.
ik zoek een karpermaat die in de buurt van callantsoog/schagen woont.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-02-2003 15:12

Henk is een duidelijk voorbeeld van een STEKKENPEZER !!!!!!!!

Henk ga zo door!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

18-02-2003 15:25

Stefan,

Met je 21 jaar moet je toch wel een beetje Sarcasme waar kunnen nemen lijkt me ?
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

18-02-2003 16:40

Henk,

Mocht jij niet kunnen, laat het me dan weten. Ik heb ook wel interesse.

groeten,

Henrie
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

18-02-2003 21:36

wel melden als jullie komen. dan help ik jullie wel even op weg.
en nie vechten om een plaats he.

ik hoor het wel.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-02-2003 22:31

Patrick,
ik zou boven die blubberbodem in ieder geval niet graag gaan vissen.
Zoek een gedeelte met wat stevigere bodem en vis freelinend of met een pennetje.
Als aas zou je drijvende hondebrokken of deegballen met 20% garnalenmeel kunnen nemen en die zwevend boven de zachte bodem aanbieden, hetzij met behulp van een dobbertje of afgesteld met enkele loodhageltjes.
Ook met het freelinen opletten dat het drijvende aas zwevend of traag zinkend word aangeboden d.m.v.loodhageltjes.

Stefan, ik ben inderdaad een STEKKENPEZER, ik vistte ooit eens een dag bij De Spoorbrug, toenertijd de stek van Evert Aalten.
Dat Evert die bewuste dag op laatste moment verhinderd was om onze gezamelijke visdag uit te zitten gaf mij toen zelf ook al hetzelfde STEKKENPEZER gevoel.
En gedenk Stefan, waar het hart vol van is loopt de mond van over.

Wil bij deze wel een waarschuwinkje doen uitgaan naar Patrick m.b.t. Stekkenpezerij!
Noem a.u.b. niet teveel wateren met hun visbestanden.
(denk aan de Vecht, Koeksebelt, Tynaarlo en het slootje in Callantsoog), het zou gelezen kunnen worden door mindere goden, met alle gevolgen van dien, en die GEVOLGEN lezen we hier al vaak genoeg!!

Henrie,
van mij mag je hoor, ik moet binnenkort weer een paar keer naar Danny in Almere en dat is vanuit Didam al 135 km enkele reis.
Callantsoog lijkt me ook wat dichterbij voor jou, en de viswijze welke mij daar noodzakelijk lijkt is jou eigenlijk ook wel op het lijf geschreven, dacht ik.

Christiaan,
Hmmmmmmmmmmm had 'm door, jah.

Sportieve groeten Henk
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

19-02-2003 19:41

maakt mij nie uit of je een stekkenpezer bent, ik ben al blij dat iemand mij helpt
(al is het voor eigen doeleinden)
ik durf eigenlijk al te wedden dat je het moeilijk krijgt op dit water.

en dat van tynaarlo was een domme set maar je vangt de vissen erg moeilijk
:smile:
Plaats reactie