kanalen groningen

Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

13-02-2003 20:29

ik woon nu een half jaartje in groningen, selwerd. En heb allemaal mooie kanalen om me heen. Reitdiep, eemskanaal, starkenborgh.
En vroeg me af of iemand me een beetje op weg kon helpen of misschien zin had om samen een paar sessies te gaan vissen zodra het weer wat warmer word. Ik ben voornamelijk van de 2 daagjes voeren en dan een avondje tot 1 uur vissen. Ik heb wel veel gevist op de kanalen bij mijn ouders, maar dit is toch net weer iets anders. Liever priveberichtjes

Niels
ps. Bart--> ik ga morgen als het goed is een fiets kopen en dan een beetje rond fietsen misschien volgende week een keer samen rondje fietsen? Tenminste als ik een betaalbare fiets kan vinden. ben immers maar een arme student
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

14-02-2003 08:53

Goedkoop een fiets in Groningen??
Moet je op vrijdag of zaterdagavond even bij de Febo op de grote markt rondsjouwen. Komt er vanzelf een zwerver naar je toe of je een fiets wilt kopen :razz:

Pascal
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-02-2003 09:25

en dan heel hard schreeuwen..heeeee!!! das mijn fiets!!!! wedden dat je um gratis krijgt?

mvg martijn
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

14-02-2003 10:02

Hee Niels bel me ff als je de fiets hebt en danlaat ik je ff wat zien.
greetz Bart

p.s. je hebt een prive bericht.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

14-02-2003 12:23

hahaha ja dat had ik moeten proberen, ik was al twee keer op donderdagavond naar een junk of zwerver op zoek. Dat lukte niet echt, denk te koud ofzo. Op zaterdag moet ik in alphen werken, dus ben hier nooit op vrijdag of zaterdagavond, voorlopig dan. Maar ik heb nu een mooie en legale fiets bij de milieupolitie gekocht, twintig eurotjes is toch niet zo slecht voor een werkende fiets met licht...
niels

ps pascal je hebt een privebericht
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

14-02-2003 14:55

Niels,

Even een weetje over Gronignen:
De ene helft van de inwoners fiets op een fiets die van de andere helft is afgejat. :razz:

Je moet voor de grap eens aangifte gaan doen van een gestolen fiets. Ze lachen je bijna uit. Jat maar een nieuwe, daar komt het op neer.

Ik heb op je berciht gereageerd.

Groeten Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-02-2003 15:35

Pascal,

Dan kun jij voor mij vast wel zo'n mooie mountainbike regelen als waar je zelf op rijdt. Je weet m'n adres...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

14-02-2003 18:51

Mark,

Sorry, ze hebben ze alleen zonder zijwieltjes :grin:

Pascal
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

16-02-2003 23:59

Winschoterdiep al eens goed bekeken. Bv op de punt bij de vuilverwerking? Of de haventjes bij het industrieterrein achter de sontweg(bij de veemarkthallen)?

Gegroet
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

17-02-2003 00:01

Volgende week wordt hat al weer iets warmer eddy..............VISSEN JA !!!!!!!!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2003 00:14

DACHT HET WEL JA!!! Dit jaar met ons mee zeker?
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

17-02-2003 00:16

Als ik toestemmimg van de vrouw krijg......
Moet ja nog een beetje verbouwen.
Maar tijd voor ont(>>IN )spanning moet er ook zijn he?
Marco
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2003 00:18

Most vrouwtje een laif aankiekn, en din die knaapn druut kaapn.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

17-02-2003 08:28

Eddy,

Jij noemt ook wel direct stekken op die nagenoeg elke karpervisser in Groningen weet te vinden.

De beroemde / beruchte punt tegenover de "stainkoeln'" was een hele goede stek. Ze zijn er vorig jaar meer dan een half jaar bezig geweest de kadekant te verhogen. Of de stek dus nog zoe goed is weet ik niet.

Sappemeer he? Dan is er dichterbij nog veel mooier viswater.. De grote plas bij de scheepswerven van o.a. Damen.

Pascal
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2003 09:32

Pascal,

wat jij zegt klopt, maar voor iemand die een half jaar in Groningen woont zullen deze stekken naar mijn idee niet zo bekend zijn, of niet soms.Of moet ik zeggen Sassenhein??? Lijkt me nou ook niet iets om heen te gaan. En wat die grote plas bij Damen betreft, heb je dr wel es gezeten?Moeilijk te bevissen en om te overnachten je kan er op maar heel weinig plaatsen een tent kwijt.En dr liggen er hier in de buurt nog meer, maar die zijn je zeker ook wel bekend?

Groet
ED
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2003 09:44

Eddy,

Je loopt hier af te geven op Sassenhein maar volgens mij is dit een prima plek om als beginner de nodige ervaring op te doen. Ook vind ik de omgeving van de wateren echt schitterend.

Dat de vissen er erg gehavend zijn weet ik en heb ik me ook aan gestoord. Daarom heb ik met een paar vismaten bij het bestuur een pleidooi gehouden voor visvriendelijke maatregelen en daardoor zijn de regels op die punten dit jaar flink verscherpt. Zo kun je er een positieve draai aan geven in plaats van het water alleen maar de grond in te trappen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2003 10:37

Mark,

Ik loop hier ten eerste niet af te geven op sassenhein en omgeving.Dat het mooi vertoeven is staat buiten keif.Ik viste in '95 voor het eerst op sassenhein en we hebben toen al aangegeven dat er wat moest gebeuren aan het visstand beheer, het is nu 2003, 8 jaar later en er is NOG steeds niets veranderd.Kun je je voorstellen dat ik hier sceptisch tegenover sta?

Wat je zegt dat het een leuk water is om te beginnen heb je misschien wel gelijk in, maar aan de andere kant kan de vis natuurlijk ook niet veel anders, er zit daar zoveel karper op dat als ze geen honger willen lijden dan moeten ze die boilies etc. wel pakken.Kan nou niet echt zeggen dat ik nou zo trots ben om daar een vis te vangen, ze kunnen niet anders.

En mark wees nou eerlijk zo'n water had onder normale omstandigheden allang en 30+ vis moeten produceren. Maar goed ieder z'n eigen mening natuurlijk.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2003 11:23

Eddy,

Het kwam nogal negatief op me over, als dat niet zo bedoeld was, prima.

Laten we even duidelijk stellen dat het twee wateren betreft. De Noordplas is inderdaad overbezet. Volgens mij beseffen ze dat nu ook wel en zijn de laatste jaren alleen nog maar spiegels uitgezet om variatie in het bestand te brengen.

Daarnaast heb je de Zuidplas met een veel lagere bezetting. Hier zit volgens mij flink grotere vis, hoe groot weet ik echter niet. Vergeet niet dat dit een zandput is met dus een beperkt voedselaanbod. Er zit ook veel grote brasem die een flinke concurrentie voor de karpers zijn.

Laten we hopen dat het met de behandeling en groei de komende jaren de goede kant op gaat.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2003 11:39

Mark,

op de zuidplas is de vis gemiddeld wel een stuk zwaarder dan op de noordplas, dat klopt. Je kunt daar vissen verwachten tot een kleine 30 pond, en sterke zware graskarpers.

En sorry hoor dat ik weer negatief word. Maar die uitzetting van spiegels is ook weer kolder en ondoordacht.

Vanaf '95 tot '97 vingen we daar 1 op 3 aan spiegels, dat is toch een mooi gemiddelde dacht ik.
Ik hoop dat ze daar nu eens hun verstand gaan gebruiken en dat water een jaar of tien met rust laten, en dan bedoel ik NIETS maar ook helemaal NIETS uitzetten. Dit is beter voor onze karper.

En behandel je vis(en daar bedoel ik iedereeen mee, vooral degene die zich aangesproken voelen) met respect en gebruik altijd en overal een onthaakmat(ookal is de vis 5 pond).
En voor degene die de vinnen van de karpers inknippen/gedeeltelijk afknippen, IK HOOP DAT JE NOOIT EEN AANBEET WEER KRIJGT.
En vissen in bewaarzakken, lees ik daar vissen? Ja vissen ja. Mensen niet meer dan 1 vis in de bewaarzak, heb al eens mensen daar aangetroffen met meerdere vissen in een bewaarzak.
Nogmaals wij zijn de GASTEN aan het water, behandel onze geschubde vriend met respect!!!!

Mee eens mark of niet, wil nu niet een moraalridder uithangen maar moest het toch ff kwijt.

Groet
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2003 12:00

Eddy,

Ik wist niet hoe de bezetting qua spiegels was maar als er al redelijk wat zaten is het inderdaad kolder. Volgens mij heeft de OVB de vereniging ook geadviseerd om voorlopig geen karper meer uit te zetten. Het zal je trouwens nog meevallen dat sommige vissen heel goed de standaard montages weten te ontwijken. Ik viste sterk afwijkend en wist enkele volledig gave vissen te vangen.

Je hebt zeker gelijk, met voorlichting valt er denk ik al een heleboel te bereiken. Ik ben dan ook blij dat het bestuur de meeste van onze aanbevelingen heeft overgenomen. Volgens mij mag je er vanaf dit jaar al helemaal geen bewaarzak meer gebruiken.

Groeten,

Mark
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

17-02-2003 15:08

mensen mensen, alsjeblieft discussie over Sassenhein ergens anders, is non-topic voor mij aangezien ik niet van dat soort visserij houd en bovendien is er al redelijk wat over geschreven hier. Ik heb meer interesse in de kanalen in de omgeving van groningen.

ps Eddy, je hebt een privebericht
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2003 15:44

Niels,

Sorry maar dit board is niet alleen voor jou. Als ik ergens iets lees waarvan ik vind dat ik erop moet reageren dan doe ik dat. In plaats van info van anderen te vragen kun je ook zelf op zoek gaan naar stekken. Overzal zwemt karper.

Groeten,

mark
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

17-02-2003 15:53

ik vraag helemaal niet om stekken, wil enkel wat dingen weten over wateren waar ik sowieso ga vissen, zoals visdruk hoe de mensen met elkaar omgaan op het water, vaste stekken van mensen witvisstand, vergunningen etc. En als mensen ineens over iets beginnen terwijl je totaal iets anders aan het begin vraagt is het best irritant. Als je vraagt hoe het met iemand gaat verwacht je immers ook niet als antwoord 5 aardappelen en een bos wortels.
Ik vind het ook helemaal niet erg dat jullie over het onderwerp discuseren, maar doe dat dan in de topics waar dit al gebeurt is of start een nieuw topic.

Niels
Joost Rentema

17-02-2003 17:52

Niels, met alle respect. Wees blij dat wij (groningers) je zelfs wat meer info geven. Dit zal je in/bij andere topics en bepaalde mensen niet krijgen. Dit soort visserij, wat bedoel je daarmee? Vergunningen, visakte en pgf (grote vergunning. Verkrijgbaar via visvereniging (Sassenhein!?).
Gerard Molema
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00

17-02-2003 18:49

Niels,
Denk je nu echt dat er serieuze karpervissers zijn in Groningen die op een openbaar discussieboard als deze gaan lopen schreeuwen over stekken? In Groningen werkt dat even iets anders dan je wellicht verwacht. Het is rustig in Groningen en dat moet zo blijven.
Ga zelf op zoek.