Veerplas

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

20-05-2008 18:30

Hallo medevissers,

Ik wil binnenkort een dagje/nachtje gaan zitten op de Veerplas in Haarlemmerliede.
Ik ben er al meerdere keren wezen kijken voor wat stekken en wat rond te neuzen, maar ben er nog helemaal geen andere vissers tegengekomen. Heb dus ook nog niets kunnen vragen...
Hier op het forum kan ik er ook maar heel weinig over vinden.
Mijn vraag is dus, heeft iemand misschien wat info voor mij over dit water?
Alle info is welkom! (Ook via pb)

Bedankt alvast!

Gerard.
Gebruikersavatar
rowin kranenburg
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2008 17:27

29-05-2008 00:09

Gozer..

Ben er laatst ook langs gereden. Zag ook geen visser zitten.
Is wel mooi water. En mooie stekken met genoeg ruimte voor nachtvissen.
Weet niet of het er wel mag?

Dus waneer gaan we??
pim spaargaren
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 17:57
Locatie: hillegom

02-06-2008 21:53

hey,

De veerplas is zeker een leuk stuk water.
zelf heb ik er een enkele keer gevist, met redelijk resultaat.
Der zit een leuk bestand aan karpers op waarvan toch al een paar over de 15 kilo. Heb verleden jaar toch wel vaak in het weekend er vissers zien vissen hoor. Let op de dieptes, het kan er af en toe vrij grillig zijn.

groeten pim en suc6
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

02-06-2008 22:06

De Veerplas is door de HvH in februarie 2006 afgevist samen met Sportvisserij Nederland.Ikzelf ben bij deze afvissing aanwezig geweest en er zit veel kleine schubkarper op de plas. Misschien zit er ook wel wat groters wat uit de Binnenliede is overgezet door vissers, want die verhalen doen wel de ronde.

Op de landtong kan je prima je tentje opzetten. De bodem bestaat uit veen en losse veenbonken. Ik denk dat je er in bepaalde maanden mag nachtvissen zie je vergunnig.

Voorts zitten er veel aalscholvers die de kleinere witvissen allemaal hebben opgevreten, maar dit is een bekend probleem op veel wateren in Nederland.

Suc6 mrt vissen.
Peter
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

02-06-2008 22:45

Bedankt voor alle info! :D
Ricky Derks
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-09-2009 15:18

20-09-2009 23:32

Beste Gerard, er is inderdaad een leuk bestand op de veerplas.
Heb diverse vissers gesproken en er zwemt daar top 20tigeren als ik ze moet geloven ook wat goeie 30tigers.
En inderdaad der zijn wat aardige gaten op de plasmaar probeer het eens net achter de zwemlijn!
De vissen zijn gewend dat de bodem daar wordt omgewoeld door de zwemmers , dus natuurlijk voedsel en een hun route om voedsel te zoeken.
Kijk uit voor je auto , een gewilde plek voor hangjongeren die wel eens wat rottigheid uithalen , dus wees gewaarschuwd.
Voor de rest zoek je het maar zelf uit :D .
Gergroet de "Geurende Bol " 8)
Rory Loughman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-09-2009 22:45

27-09-2009 18:49

Is de veerplas dat meertje by velsen?
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

13-04-2011 17:23

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik hier helaas zonder resultaat gevist.
Wat mij opviel is dat er 4 dode karpers dreven.
Weet iemand meer van ziekte of vissterfte op dit water?

Met vriendelijke groet,

Raymond van Ommeren
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-04-2011 08:10

Moet je eens vragen aan die knuppels van de HvH.. Als ze al interesse hebben, ze komen meest toch aanfietsen als het te laat is.. Maatje van me had er ook al een tiental dood zien drijven en gemeld.

Maar HvH kennende krijg je geen reactie hoor..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

14-04-2011 22:10

Goedenavond,

Ik ga uw bevindingen voorleggen aan het bestuur.
En ik hoop u een antwoord te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Administratie
Hengelsportvereniging Haarlem e.o.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-04-2011 07:14

Dat is al meer antwoord dan dat ik in al die pogingen heb gehad van die opperbokkers daar. En weer gaat er een water in de omgeving naar de klote, maar het is nooit de schuld van Boon en Heeremans, de betweters.. Echt niet..

De spiegels die ze in de Houtrak hebben gezet waarna ze deze winter zijn doodgegaan, ieder zijn schuld behalve van bovengenoemden. En voor diegenen die denken dat ik alleen hier mijn gal kan spugen,pogingen tot contact genoeg, maar verder dan aan de overkant van de plas tegen een vismaat van je over je lullen komen ze niet..

HvH: Helden van Haarlem.. Not...

Ik ben benieuwd wat ze je gaan vertellen Raymond, ik volg met interessen...

De vissen die een jongen die ik in de Hengelsportzaak sprak heeft zien drijven zaten onder de rode plekken, schimmel, slierten en meer van dat.. Lijkt verdomd veel op het gezeik in het H'bos, waar overigens ook spiegels vanzelf bij zijn gekomen. Want Haarlem weet van niks als het fout gaat, maar als er iets goed gaat vergeten ze echt niet zichzelf al dan niet onterecht op de borst te kloppen ;)

In een cultuurwater stonden ooit eens fuiken. Mochten daar niet staan. Bewuste persoon belde de HvH. "Meneer, als U geen lid bent, waar bemoeit U zich mee"..

I rest my case.. Niet voor niets weggegaan daar dus ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

02-02-2012 16:50

hey sven

ga jij even vrijwilleg al die wateren bijhouden.
als er eenmaal een virus in zit haal je die de niet zomaar uit.
een klacht/vraag om het water te verbeteren kan, maar ga nou niet weer een discussie beginnen.

groetjes jasper

ps. elke reactie op toppics zijn bijna altijd wel met gezeur.
volgens mij is dat de enige reden waarom je hier aanmee doet
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-02-2012 17:04

Jasper, die post van mij is april vorig jaar..

Verder, ik doe niet mee om te zeiken, ik wil gewoon dat al die onzin van Haarlem stopt. Ze luisteren niet naar mensen die het wel en wee van hun wateren aan het hart gaat... Je komt er niet tussen..

Gelukkig zijn er veranderingen binnen het bestuur en hoop ik met recht dat ze dan ook een andere koers gaan varen.

Dat jij niet zoveel weet hebt van alles blijkt wel uit de PB wisseling met jou waar je nooit mee op geantwoord hebt. Kom je nog naar de beurs? Wip dan eens langs op stand 9, zet wel een muts op anders klapperen je oren van je hoofd namelijk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

02-02-2012 21:18

tuurlijk kom ik zaterdag! tot daar :D
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

03-02-2012 07:27

hvh stelt niets voor
doen ook niets voor karpervissers en als ze al iets doen is het uitzetten van spiegels op wateren waar niemand er op zit te wachten.
Als je vervolgens is een spiegel vangt zitten en netjes terugmeld laten hun overal je foto zien met de vangplaats er bij zodat er later andere vissers op jou voerstek zitten want die stek hadden ze van hvh
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-02-2012 10:58

Rutger,

My man!

Ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ray Duijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2012 09:11

28-02-2012 08:32

pffffrt hahahahaha ehhum....ff serieus in het Reinaldapark zwemmen er ook enkele 30-ers en 's winters houden zij zich op in een diepe put......mwuhahaha ............hahahahahahaha wat een onzin er al wel niet verkondigd wordt met betrekking tot grote vissen in Haarlemse plassen !!! Het Reinalda park is overal zo'n 1,5 meter diep en de Veerplas heeft te weinig natuurlijke voedselbronnen. Visserslatijn he....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-02-2012 10:53

Jo,

Daar op de kanovijver vangen ze zelfs vissen van 17kg op 42 pond. Echt zo gaaf. Latijn genoeg hoor ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ray Duijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2012 09:11

07-04-2012 13:06

Heeft iemand al wat gevangen in het Reinaldapark nadat de herinrichting voltooid was ? Ik vraag mij af hoe het bestand karpers en witvis er tegenwoordig aan toe is ! Die vissen hebben geen takje meer boven hun hoofd om te schuilen : alles wat groen was en boven het water hing is er onverbiddelijk weggehaald en wat er nu staat is net nieuw en klein spul. Die zielige karpers zwemmen nu net als hun neefje de goudvis in een aquarium. Zou er trouwens nog snoekbaars zitten of hebben die k*t Polen alles al leeggetrokken ??
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-04-2012 13:29

Ik ken wel mensen die na de uitgraving flink wat vis hebben gevangen. ik vond het water vroeger al een uitstraling hebben van nulkommanul, dat is nu vele malen erger..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ray Duijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2012 09:11

11-04-2012 08:50

nou precies , een monotoon gebeuren is dat park geworden zeg.
Maar de hengeldruk zal wel onveranderd hoog blijven vrees ik voor aanwezige karper.
Dus dat wordt een verzameling papegaaienbekken.
Hopelijk schenkt Arnout Terlouw er nooit meer aandacht aan.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

11-04-2012 12:36

De Veerplas, wat zal ik er over zeggen :-?

Ik heb hier redelijk vaak gevist mag ik zeggen met wisselde resultaten.
Het gros van de karpers bestaat uit kleine karpers tot maximaal 15 pond. Veel zwaarder heb ik er nooit gevangen en ik heb er daar zeker al een stuk of 60 gevangen afgelopen jaren.
De uitgezette spiegels (25 stuks) zijn eigenlijk de leukste vangsten, maar ook daar zitten geen megabakken tussen hoor. Van de 25 stuks (waarschijnlijk zijn er al een aantal dood) heb ik er tot nu toe 13 mogen vangen en de zwaarste was 26 pond terwijl de kleinste slechst 13 pond was.

De laatste keer dat ik er zat (afgelopen maand) heb ik niets gevangen, wel heb ik 2 vuilniszakken vol troep van andere zogenaamde vissers opgeruimd. Helaas had ik maar 2 zakken bij me, want er lag zeker nog zo'n 10 zakken aan bende verspreid rondom de stek!
Ik heb hier foto's van gemaakt met de intentie om deze op te sturen naar de HSV, maar ik heb de foto's nog steeds niet verstuurd, want ik weet dat er waarschijnlijk toch niks mee gedaan wordt!
Ik rij regelmatig langs de plas en af en toe zitten er wel 10 tenten op een rij!
Voorheen vond ik deze plas ondanks de lage gewichten aan karpers een leuke plek om te vissen, maar helaas vinden anderen dat ze het recht hebben om er een teringzooi van te maken (excuus voor het taalgebruik). Of je het hun kwalijk kan nemen, ja en nee, want de HSV heb ik in al die jaren dat ik er vis nog nooit gezien!! Uiteraard ben ik wel van mening dat iedere visser zijn kolerezooi dient op te ruimen na het vissen, want zo verpest je het plezier van anderen en uiteindelijk ook van jezelf!
Mensen, wees aub blij dat wij onze hobby mogen uitvoeren en zorg ervoor dat wij dit ook kunnen blijven doen in de toekomst!

Ieder jaar vind ik hier wel een aantal dode karpers vlak na de winter, maar ik kan niet zeggen waardoor dat komt, want ik ben simpelweg gewoon geen expert :oops:
Ook heb ik er weleens Oost Europese heren betrapt (de afgeschraapte schubben lagen volop verspreid over de stek). Op dat moment kon ik in mijn eentje weinig doen, maar melding bij de HSV leverde ook niks op; weinig mensen bla bla bla!

Zo dit moest ik even kwijt mensen :wink:

Even kort over het Reinaldapark; snel doorrijden, mooie stekken zat in en rondom Haarlem :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-04-2012 19:22

Mike,

Versturen die foto's! En een CC naar jezelf in je mailbox bewaren. Kunnen ze het daar niet op gooien.

Probleem wat er is, het betreft recreatiegebieden. En ook een hoop knuppeltjes en knuppelientjes vervuilen de boel bij het leven. Bij de meeste plassen zijn het inmiddels al geen karpervissers meer die de teringzooi maken hier in de omgeving.

Het zijn de recreanten die naast een vuilnisbak liggen te zonnen en dan te lui zijn om de teringzooi in diezelfde bak te gooien. Ze steken hem liever in de fik.

Verwacht verder niet teveel van die gasten van HvH, dat hebben ze met de sterftes aan het H'Bos ook niet al te best aangepakt ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie