Het Gooiemeer - pro's gevraagt :)

wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

01-05-2008 18:03

Hallo Allemaal

Ik ben nieuw op dit forum, Want ik kan nog een hoop leren van jullie pro's 8)
Ik zal maar met 1 vraag beginnen want heb der wel 100 :P
Mijn vraag is, ik vis altijd op het gooiemeer maar voorvoeren heb ik maar weinig gedaan.
Dus is mijn vraag aan jullie is hoe en waarmee kan ik het beste voorvoeren, en natuurlijk ook hoeveel ?
Het gooiemeer is namelijk zeer groot dus hoelang hoeveel waarmee kan ik het beste voorvoeren?
Boilios kopen boilies zelf maken ???
Het paaiseisoen zit ik daar midden in als ik aankomende dinsdag ga vissen bijv?

Alvast bedankt
Groetjes Wollie
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

01-05-2008 21:12

Jammer al 35 keer bekeken!
Niemand die mij kan helpen ?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-05-2008 21:36

Beste Wolter, een wat onsamenhangende posting. Gooiemeer? Of bedoel je het Gooimeer? Als je daar altijd vist (zoals je schrijft) moet je ook weten dat ook daar de karper nog niet paait bij de huidige watertemperaturen...
Wie veel op het Gooimeer vist is Marco Kraal, als je advies wil omtrent het voeren en waarmee zou ik hem volgende week eens even bellen bij Sportvisserij Nederland.
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

01-05-2008 22:18

Aart Lokhorst schreef:Beste Wolter, een wat onsamenhangende posting. Gooiemeer? Of bedoel je het Gooimeer? Als je daar altijd vist (zoals je schrijft) moet je ook weten dat ook daar de karper nog niet paait bij de huidige watertemperaturen...
Wie veel op het Gooimeer vist is Marco Kraal, als je advies wil omtrent het voeren en waarmee zou ik hem volgende week eens even bellen bij Sportvisserij Nederland.

Beste aart

Dit noemen ze dyslexie, kan ik helaas weinig aan doen.
Marco kraal opbellen lijkt me een beetje overdreven hoor liever iets van jullie wat jullie zouden doen kwa voorvoeren op het GOOIMEER !
Groetjes Wollie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-05-2008 23:21

Lijkt mij een prima optie Marco is de beroerdste niet en kan je prima op weg helpen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

01-05-2008 23:48

Mis dat ik je kan helpen! Om te beginnen waar vis je op het gooimeer? En welk voer gebruik je dr nu ?

Gr Tijs
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 00:11

Tijs Kruithof schreef:Mis dat ik je kan helpen! Om te beginnen waar vis je op het gooimeer? En welk voer gebruik je dr nu ?

Gr Tijs

Beste tijs
Zou ik mischien je msn mogen praat wat handiger zie dat je ook uit huizen komt ( zie dat marc ook kaper fanaat is geworden)
Leuk om te zien.

Groetjes wolter
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

02-05-2008 00:29

wolter de wit schreef:
Tijs Kruithof schreef:Mis dat ik je kan helpen! Om te beginnen waar vis je op het gooimeer? En welk voer gebruik je dr nu ?

Gr Tijs

Beste tijs
Zou ik mischien je msn mogen praat wat handiger zie dat je ook uit huizen komt ( zie dat marc ook kaper fanaat is geworden)
Leuk om te zien.

Groetjes wolter


prima

tijs.kruithof@hotmail.com
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 00:40

Tijs Kruithof schreef:
wolter de wit schreef:
Tijs Kruithof schreef:Mis dat ik je kan helpen! Om te beginnen waar vis je op het gooimeer? En welk voer gebruik je dr nu ?

Gr Tijs

Beste tijs
Zou ik mischien je msn mogen praat wat handiger zie dat je ook uit huizen komt ( zie dat marc ook kaper fanaat is geworden)
Leuk om te zien.

Groetjes wolter


prima

tijs.kruithof@hotmail.com

Okej super
Heb je toegevoegt maar je bent er niet je zal wel aan het slapen zijn ;)
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2008 08:01

Dyslexie is dus het niet weten dat karper bij deze watertemperaturen nog niet paait????????? :D
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Nick Flip

02-05-2008 09:39

Nee paul.
Waar slaat dit bericht op?

,,
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 11:11

Paul Wijnants schreef:Dyslexie is dus het niet weten dat karper bij deze watertemperaturen nog niet paait????????? :D

Beste Paul

Heb eigenlijk nog nooit de water temp opgenomen keek eigenlijk altijd naar het weer.
Het enige dat ik weet is dat ze in april mei meestal gaan beginnen hier, wanneer is mij altijd en raadsel.
Maar blijkbaar kan jij mij vertellen bij hoeveel graden dat gaat beginnen, gooimeer is tamelijk groot dus dat zal nog en stuk langer duren
dan die andere kleine slootjes lijkt mij.

Groetjes wollie
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2008 11:35

Beste Wollie,

ik heb even gegoogled:

Onder ideale omstandigheden, d.w.z. bij watertemperaturen tussen de 18° en 20° Celsius, en geschikte paaiplaatsen, paaien karpers in de maanden mei en juni en vaak ook nog in juli af.

Volgens het KNMI:
APRIL 2008:
AAN DE WARME, DROGE EN ZONNIGE KANT
De gemiddelde maandtemperatuur over april komt in De Bilt waarschijnlijk uit op 8,9 °C; iets warmer dan het langjarig gemiddelde van 8,3 °C.
(waarmee ik wil zeggen dat de watertemperatuur zeker nog niet in de buurt van de 18 graden ligt)

De kans dat er komende dinsdag door karper gepaaid wordt is dus nihil, tenzij er daar een warmwaterlozing is.
Brasem is wel aan het paaien hier in de buurt.

Veel succes dinsdag, laat ff op het board weten hoe het was.
Trouwens mijn complimenten dat je zo goed schrijft ondanks je dyslexie.

groeten,

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 11:59

Paul Wijnants schreef:Beste Wollie,

ik heb even gegoogled:

Onder ideale omstandigheden, d.w.z. bij watertemperaturen tussen de 18° en 20° Celsius, en geschikte paaiplaatsen, paaien karpers in de maanden mei en juni en vaak ook nog in juli af.

Volgens het KNMI:
APRIL 2008:
AAN DE WARME, DROGE EN ZONNIGE KANT
De gemiddelde maandtemperatuur over april komt in De Bilt waarschijnlijk uit op 8,9 °C; iets warmer dan het langjarig gemiddelde van 8,3 °C.
(waarmee ik wil zeggen dat de watertemperatuur zeker nog niet in de buurt van de 18 graden ligt)

De kans dat er komende dinsdag door karper gepaaid wordt is dus nihil, tenzij er daar een warmwaterlozing is.
Brasem is wel aan het paaien hier in de buurt.

Veel succes dinsdag, laat ff op het board weten hoe het was.
Trouwens mijn complimenten dat je zo goed schrijft ondanks je dyslexie.

groeten,

Paul

Beste paul

Ik had wel verwacht dat het warmer zou zijn zeker op dinsdag of woensdag aan het weer te zien.
Dan ga de water temp vandaag of morgen wel even meten dan weet ik het zeker. (handige tip trouwens water temp meter weer wat geleerd)
En begin denk ik morgen met voorvoeren en dan kijk ik even waneer ik ga vissen ergens volgende week in iedergeval.
Ik streef toch wel naar 12graden water temp dus ik ga gewoon doorvoeren tot het 12 graden of liever hoger is natuurlijk, dan ga ik pas vissen :wink:
Maar dat word het wel als ik zo de weersverwachtingen zie, het gooimeer bij ons is tot aan de vaargul wel 1 km ver als het niet meer is, en tussen de
0,50 en 1 meter diep schat ik, dat is dus behoorlijk snel warm met en flink zonnetje erop.
En dan niet te vergeten die brasems moet even observeren wat die aan het doen zijn anders rosse die steeds door me lijn heen, daar zit ik niet op te wachten.
En nog bedankt voor je compliment :D

Groetjes wollie
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 18:06

Hallo allemaal

Ik had nog een paar vraagjes.
Mijn eerste vraag ik ben nu me mais en duivenvoer aan het weken in kraanwater is dit erg ? (chloor)
Mijn tweede vraag is ik wil gaan willen met Scopex boillies is dit een goeie keuze of beter voor iets anders gaan ?
Mijn derde vraag is ik heb nog nooit met pellets voorgevoert is dit goed om te doen,zo ja welke Halibut pellets, Black Halibut pellets
of zeggen jullie van pellets zijn pellets?
Ik zat te denken om dit te gaan voeren per dag

dag 1 en 2 en 3

1 kilo boillies
5 kilo mais en duivenvoer nat
1 kilo pellets

Dag 4 visdag

Alles de helft

Ps: maken jullie altijd 2 voerstekken voor allebij de hengels 1 of voor allebij 1 voerplek

Alvast bedankt
groetjes wolter
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-05-2008 19:39

Wolter

Ik zal je een tip geven

Vindt zelf eens wat uit,heb eigen ideen.
Dan is de voldoening vele malen groter dan dat je alles hier vraagt.

Met hinkende groet Ruben
wolter de wit
Berichten: 12
Lid geworden op: 01-05-2008 17:41

02-05-2008 20:52

Ruben vd Worp schreef:Wolter

Ik zal je een tip geven

Vindt zelf eens wat uit,heb eigen ideen.
Dan is de voldoening vele malen groter dan dat je alles hier vraagt.

Met hinkende groet Ruben

Als je niets nuttigs te melden hebt en je kennis niet wil delen schrijf dan gewoon niks

De groeten
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-05-2008 23:36

Het leuke is dat Ruben juist iets heel nuttigs opschrijft.
Zodra je denkt dat je het vissen hier wel zult leren ben je op de verkeerde weg.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-05-2008 23:49

Douwe Bijlsma schreef:Het leuke is dat Ruben juist iets heel nuttigs opschrijft.
Zodra je denkt dat je het vissen hier wel zult leren ben je op de verkeerde weg.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Douwe is weer scherp,en terecht in deze trouwens

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-05-2008 00:01

Tja, ik heb het gevoel dat 2 goede adviezen er in de reactie erop té bekaaid afkomen.

Mijn reactie is ook om je eigen visserij te ontwikkelen omdat niemand het voor jou of precies zoals jij doet.

Verdere tips om groot water aan te pakken zijn natuurlijk wel in orde. Het gaat ruwweg toch om meer dan 2500 ha randmeer. Op zo een plas valt 5 kg duivenvoer op de verkeerde plek nauwelijks nog op. Op zijn hoogst wordt het brasemvoer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

03-05-2008 05:55

op een ander forum stelt deze de zelfde vraag waar een link wordt gegeven die bomvol info staat.Dus ik denk dat deze er wel uit zal komen daarom ook geen uitleg van mijn kant.ps met vallen en opstaan heb ik geleerd hoe je er sucses vol kan zijn,dat wat ik daar heb geleerd kon geen enkel forum mij leren
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-05-2008 09:32

het is niet zo moeilijk

- knoop een paar simpele maar doeltreffende onderlijntjes.
- draai of koop 20 kg boilies (de prijs is jouw zaak, wat heb je er voor over).
- voer is 5 dagen een aantal kilo's op een plek waar je zeker weet of sterk vermoed dat er karper langs trekt.
eventueel kun je dit ondersteunen met wat kilo's partikles. wat ik je niet aanraad.
en vis er dan is een nachtje.

succes

gr. matthijs
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

03-05-2008 10:25

Ey , mensen

Jullie kunnen het al!
Hij moet het nog leren waarom bestaat dit forum dan?
Voor vragen toch ?
Laat hem gewoon vragen en jullie proberen te antwoorden :o
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-05-2008 10:46

Als je er wat info neer zet en je krijgt een grote bek op de koop toe kan ie van mij betreft direct aan het gas.
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

03-05-2008 11:27

wolter de wit schreef:
Ruben vd Worp schreef:Wolter

Ik zal je een tip geven

Vindt zelf eens wat uit,heb eigen ideen.
Dan is de voldoening vele malen groter dan dat je alles hier vraagt.

Met hinkende groet Ruben

Als je niets nuttigs te melden hebt en je kennis niet wil delen schrijf dan gewoon niks

De groeten





Ruben doet hier het juiste, hij probeerd je gewoon een zetje te geven de juiste kant op....
En dan jou reactie dat zegt meer over jou dan over ruben, witvissen niks voor je mischien?