wie wat waar en hoe(nieuwkoopse plassen)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

06-02-2003 20:42

beste karpervrinden

ik heb een vraag aan jullie wie kan mij informatie geven over het vissen op de nieuwkoopse plassen geeft niet wat>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-02-2003 18:25

In het boek "Speurtocht naar Giganten" van Evert Aalten wordt ongeveer de helft van het boek besteed aan de Nieuwkoopse Plassen.

Uit dat boek kan je volgens mij heel wat info halen.

MVG, Mark
Erik vd westen
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: haarlem

13-02-2003 16:25

hoi ik heb er vorig jaar gevist je heb er hele mooie stukken water liggen en ik zat op de visotter een camping daar vlakbij info bij fischermann hollidays ik heb er niet zo best gevangen en mensen uit de buurt zeggen dat ook maar je kan het proberen het is er in ieder geval mooi om te vissen gegroet erik
Gast

28-02-2003 20:04

voor een paar euro kan je er ook bootjes huren en dan zelf een stek opzoeken zit je echt helemaal in de natuur en afgezondert
leuk bestand maar ook veel brasem ja GROTE brasem
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

05-03-2003 21:20

Huub,

Misschien help het wat danny zegt, gewoon een bootje huren en ga de plassen bekijken. Je doet er zelf veel beter aan door alles zelf te ontdekken. Dan bedenk je later als je een eerste grote vis hebt gevangen, zo daar heb ik moeite voor gedaan. Dus niet alles laten voor kauwen want daar vang je niet meer vis door.

met niet-vissende groet

patrick
Gebruikersavatar
John Horsten
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

15-03-2003 13:38

beste huub kijk eens op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.jhhorsten.com" target="_blank" class=bericht>http://www.jhhorsten.com</a><!-- BBCode auto-link end --> daar staat voldoende info over Nieuwkoop op als je dan nog vragen heb kan je me mailen
:grin:

_________________
M.V.G John Horsten
Webmaster of Carpfishing a way of life

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Horsten op 2003-03-15 13:38 ]</font>
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

15-03-2003 15:05

zoek het zelf uit
dat is het mooie van vissen
dat je je eigen stek zoekt met zelf verworven kennis.
Als je nu ook nog iemand zoekt die je naar de stek brengt, je hengels optuigt, je aas op de juiste plek legt, en ook de vis voor je drilt en schept. dan hoeft je er helemaal niks voor te doen. Alleen lachen naar het vogeltje.
Je haalt zo een stukkie spanning uit de visserij, heb je een goede stek of niet? GA je vangen of niet en zo ja wat voor vis kan je verwachten.
mzzl patje
Gebruikersavatar
John Horsten
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

15-03-2003 16:13

een beetje respect voor de mede visser kan geen kwaad al heb je wel een beetje gelijk maar niet iedereen is even vindingrijk en heeft dagen de tijd om te investeren in/op een water maar kan met een goed plan en wat hulp van anderen kan je een heel eind komen.
en het is niet zo erg wat voor een ander over te hebben.

_________________
M.V.G John Horsten
Webmaster of Carpfishing a way of life

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Horsten op 2003-03-15 16:14 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-03-2003 23:41

John,

Je hebt met je postings toch tenminste
m'n nieuwsgierigheid gewekt. Zou je mij, en eventueel andere geinteresseerden de achterliggende reden(en) van je zgn. "behulpzaamheid" kunnen verklaren? En kom niet met bovenstaande "crap" want als er IEMAND veel over heeft voor anderen ben ik het wel. Vandaar dat ik het niemand gun dat z'n water vern**kt wordt.

Je reactie op de topic over "de Zwaan" is ook alweer minstens "opzienbarend" te noemen.

1 Of je bent een hardstikke lief sociaal
ventje die ieder (letterlijk en figuurlijk) z'n visje gunt, met alle gevolgen van dien.

2 Of je doet het allemaal alleen maar om je site te promoten.

3 Of je bent gewoon een strondeigenwijze perverse masochist.

Wellicht is het een combinatie van (een paar van) deze drie punten.
Gaarne wat opheldering omtrent het eea.
Groet,

John
Gebruikersavatar
John Horsten
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

17-03-2003 17:06

het is wel zo dat ik dit niet zonder reden doet maar zeker niet omdat ik vind dat ik mijn site zou moeten promoten
de reden van mijn openheid is gewoon dat ik er dood ziek van word dat je niet meer normaal over je hobby kan praten alles wat je zeg word met tien verschillende visies beoordeeld ik zal dan wel een sukkel zijn maar ik vind nog steeds veel plezier in het vangen van een karper daar ik dit plezier ook aan andere mensen gun geef ik veel van de door mij gewonnen info prijs
als je dit vervelend vind ga dan nooit naar mijn site en laat me alsjeblieft mijn eigen mening houden.
ook kan ik niet zo goed begrijpen dat vissers zeker de wat ouderen onder ons hier zo veel moeite mee hebben ik laat iedereen toch in zijn waarde en probeer alleen wat info toe te spelen aan een ieder die dit wil gebruiken
1 dag niet gevist is een verloren dag
M.V.G John Horsten
HansPeter van Ee

17-03-2003 17:14

John

Een beetje respect voor de mede-visser ?

Karpervissen is keihard werken, veel tijd investeren en alles zelf uitvogelen.
Wanneer men dit niet op kan brengen dan heeft men duidelijk voor de verkeerde hobby gekozen.

De nieuwe generatie karpervissers hebben al het geluk dat ze veel informatie van het net kunnen halen.
Wat vaak een vraagteken blijft is wat er waar zwemt.
En zo hoort dat ook, het onbekende en het geheimzinnige zijn de sterkhouders van de Nederlandse karper-cultuur.

Jij kunt daar misschien anders over denken maar zover ik weet zit men hier op dit board niet te wachten op mensen die openheid prediken.
Wat jij doet moet jij weten maar de grote karpers van Nederland zitten echt niet te wachten op een verhuizing.
Op deze manier werk jij dat wel in de hand.
Zie de Bliksem-vis en die vis van Zestienhoven.
Volgens mij weet jij er vast wel meer van waar deze vissen zijn gebleven...

met wetende groet

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-03-2003 18:40

John,

Respect, waarden en openheid zijn de woorden die bij me blijven hangen na je reply gelezen te hebben.
Van die openheid valt weinig te bespeuren aangezien je totaal geen relevant antwoord op m'n vragen geeft.

Volgens mij kun je heel goed over onze hobby praten, zelfs totdat mensen er strondziek van worden zonder direct de "routeplanner" uit te hangen.
De route naar onze hobby toe lijkt mij juist de minst avontuurlijke.

Het feit dat volgens jou de ouderen de meeste moeite hebben met jouw manier van "openheid" is mischien wel een heel belangrijk punt dat je aansnijdt. Zijn zij immers niet diegenen die het langst meedraaien en zodoende (meestal) een objectief beeld hebben kunnen vormen van wat er inmiddels door anderen is vergald?

Je zegt "alleen wat info uit te spelen aan een ieder die dit wil gebruiken" en hiermede ieder in z'n waarde te laten. Besef je dan echt niet dat tussen "ieder" heel wat gespuis rondloopt die dit inderdaad graag gebruikt?
Hoe kun je spreken van het feit dat je ieder in z'n waarde laat als je weet dat 99% van de gebruikers van dit forum hier niet van gediend zijn? It makes no sense!
De groeten,

John
Gebruikersavatar
John Horsten
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

17-03-2003 20:34

HPE moet ik daar nou echt antwoord op geven of weet jij wel beter................

J.Pannekoek
ik moet toegeven dat wat je me vertel nooit bij me is opgekomen maar moet wel toegeven dat hier in gelijk heb over dat gespuis zo heb ik dit nooit gezien maar in ieder geval zal ik daar wat meer rekening mee houden
1 dag niet gevist is een verloren dag
M.V.G John Horsten
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

17-03-2003 21:53

beste? karpervissers

sorry dat ik deze vraag op het forum gesteld heb als ik had geweten(nu weet ik het dus)dat deze vraag deze reactie en geef wel of niet informatie teweeg brengt onder de vissers dan heb ik er spijt van dat ik ze gesteld heb voor alle mensen die wel normaal gereageerd hebben wil ik zeggen hartelijk bedankt.
bedenk wel dat dit forum ook jouw eens een keer kan dienen.

met vriendelijke groeten huub engelen
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-03-2003 22:01

Beste Huub,

Wat mij betreft is dit totaal niet persoonlijk bedoeld. Jij kon het niet weten dus hadden er ook mensen kunnen reageren door je mede te delen dat het niet de bedoeling is dit soort info openlijk op het board te gooien.
Ik hoop dat je inmiddels begrijpt waarom sommigen onredelijk fel reageren. Zo niet wil ik je het e.e.a. best uitleggen.
Laat het maar weten.
Groet,

John
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

21-03-2003 00:31

hee john horsten,
leuke site maar die diashow frankrijk werkt niet helemaal volgens mij.

herman
Gebruikersavatar
John Horsten
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

22-03-2003 21:57

beste Herman
bedankt voor het compliment
ik heb hem zelf ergens ander bekeken toen werkte het gewoon mischien even media player 9 downloaden bij microsoft is gratis


_________________
M.V.G John Horsten
Webmaster of Carpfishing a way of life

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Horsten op 2003-03-22 21:57 ]</font>
HansPeter van Ee

23-03-2003 16:52

John

Aangezien de topic van de Zwaan is verwijderd ga ik hier maar verder.
Begrijp jij nu nog steeds niet hoe visdieven aan hun informatie komen ?
Je zou toch ook de vissen kunnen tonen zonder de naam van het water te noemen.
Laat de mensen maar gissen waar ze zwemmen.
Karpervissen is al zo'n luie sport geworden, tenminste zoals het veel vissers tegenwoordig beleven aan de waterkant dan kan ik wel begrijpen dat de gemiddelde karpervisser net zoals zijn vangsten vaak lijdt aan overgewicht.

met fitte groet

HPE
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

23-03-2003 17:41

pffffffff,

gaat weer op nix uitdraaien,off topic....dat kom je hier veel te vaak tegen hé HPE.
Hou het kalm, ieder zijn eigen mening dus heb daar respect voor. Ben nog maar een Jonkie, maar toch. Deels heeft John gelijk en deels HPE.

met on topic blijvende groet
CC
Dajenka Maier
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Noorden, Camping Visotter

06-04-2003 00:45

Beste Karpervissers,

ik begrijp heel goed dat jullie niet alle info willen delen met de rest van de wereld. Zo zou het vissen wel heel erg makkelijk worden gemaakt. Maar is het niet zo dat je de vis nog steeds zelf moet vangen en dat dit een ander vak is dan iemand vertellen waar die het beste kan vissen en hoe. De plek is 1, de vis vangen is 2.
Tuurlijk zijn er mensen die de Karper niet met respect behandelen zoals wij dat graag zouden zien. Maar is dan aan jullie het recht gegeven om de rest van de serieuze karpervissers niet met respect te behandelen!?
Ik heb aan de Zegerplas gewoond in Alphen a/d Rijn en in de zomer loop ik wel eens me rondje. Je ziet dan, vooral in de zomervakantie, een heleboel jonge lui aan de waterkant met meer drank dan boillies bij zich. Ik heb 1 keer verzocht aan een groepje jongeren, gemiddelde leeftijd ongeveer 13 jaar, op te houden met vissen op karper toen ik zag hoe zij een gevangen karper aan het onthaken waren. Ik ben nog nooit zo kwaad geweest.
Dit is gelukkig meer uitzondering dan regel.
Dus laten we als karpervissers onder elkaar nou netjes blijven, anders kunnen we deze forum beter opdoeken.

Dajenka
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

06-04-2003 10:55

hallo dajenka

Heb je een prive bericht gestuurd.

huub engelen
Dajenka Maier
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Noorden, Camping Visotter

06-04-2003 12:46

Huub,

nee, ik he geen prive bricht gestuurd.
Je doelt zeker op het feit dat ik plaats en water naam heb genoemd.
Als dit zo is, maak je geen zorgen, het is een vrij grote plas met uitloop naar een ondiepere lange sloot en het is geen makkelijk water om karper te vangen. Maar als je ze vangt heb je een sport. Hier zitten de wilde en niet de gekweekte.

Dajenka
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

06-04-2003 12:48

hallo dajenka

nee,ik bedoel ik heb jouw een prive bericht gestuurd kijk maar.

gr.huub
Dajenka Maier
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Noorden, Camping Visotter

06-04-2003 14:02

Okee Huub, ik heb antwoord gegeven.

gr Dajenka
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

09-04-2003 20:15

hallo michel

Heb je een prive bericht gestuurd.

gr.huub
Plaats reactie