Ijzeren man te Geldrop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

17-03-2008 00:14

na een lange tijd niet meer te hebben gevist wou ik dit jaar eens weer goed beginnen. :)

Eigenlijk altijd gevist in Eindhoven of Veldhoven, en ik wil eens ander water proberen.
Ben van de week eens naar de Ijzeren man gereden te Geldrop om daar het eens te bekijken,
ben er ooit wel eens geweest maar nooit om te vissen.

ik wou nu eigenlijk weer een begin maken op 1 van deze vijvers, ik dacht meer aan de 1e(waar de scouting langs ligt) of de 2e (met het eilandje). ik weet niet of de 3e vijver wat is op het moment, tot mijn verbazing werd het daar volledig verbouwd. Er zijn werkzaamheden om het daar te vergroten zoals ik het zag.

- Hoe zit het met het karper bestand van vijver 1 en 2 (en3?) ?

- Vijver 3 is totaal niet aan raad baar ?

- Nog enige tips om daar te vissen ?


hopelijk kan iemand mijn vraagjes beantwoorden, heb weer echt super zin om te gaan vissen ;) :D

mvg,
Nick
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

17-03-2008 12:28

Hoi Nick,

Weet er niet heel veel vanaf, maar wel paar dingen.
Op vijver 1 zitten volgens mij de mooiste karpers, maar schijnt ook redelijk lastig te zijn (dressuur)
Vijver 2 schijnt helemaal vol met rommel (bomen etc.) te liggen, dus statisch vissen zal daar niet echt een succes worden.
Vijver 3 schijnt ook leuk bestand aan karper te bevatten, goed te bevissen met vooral mais, en dan vooral kort op het kantje.

Ik heb overigens begrepen dat vijver 1 en 2 op de een of andere manier verbonden gaan worden.

Andere leuke karperput die ik ken (overigens ook geen gemakkelijke put) is die van HSV 't Pluimke in Nuenen. Grootste karper hier ca. 30 pond. Maar hier zitten ook steuren, waarvan de grootste momenteel ca. 1.25 en een dikke 20 pond.

Groetjes,
Martien
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

17-03-2008 12:29

Als je op de vijver met het eilandje gaat vissen, hou dan wel rekening met kabels/netten die in het water liggen tegen de aalscholvers.
Je kan aan de paaltjes zien waar ze ongeveer liggen :wink:

Ik weet niet welke van de andere vijvers ze aan het vergroten zijn? Diegene met de houten stijger? Hier is het namelijk zeker goed mogelijk om je visje te vangen :wink:

Nog een tip: zoek ook de kantjes op, maar let wel op het wier! (vooral in de zomer)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

17-03-2008 12:45

dit is zoals ik het zie
( van ligging van vijvers)

de vijver met de houten stijger wordt helemaal vergroot ( het water ziet er groenig en troeble uit door het gele zand) en zown beetje is heel de omheining er van weg gehaald aan 2 kanten(op de foto boven aan en aan de linker kant)


http://img80.imageshack.us/img80/4743/i ... gleqn4.jpg

links en bovenkant van vijver 3 is alleen maar zand geen enkele boom staat er meer, het is een rechte kade, dus het is niet mogenlijk om aan die kant te vissen, de linker kant is eigenlijk helemaal weg want het is nu veel groter gemaakt
welke vijver is dan nog het meest aanbevolen, want ik weet het nu nog niet zeker van die 3e vijver met de houten stijger sinds t zo erg wordt aangepast !

wat is nu slim om te doen ? mijn eigen idee ging uit naar vijver 1 van het plaatje...


all het advies is welkom :) wil graag meer te weten komen !

en alvast bedankt

mvg,
Nick
Laatst gewijzigd door Nick van den Oord op 17-03-2008 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

17-03-2008 12:49

Hoi Nick,

Ik zou, als je op hun website kijkt (http://www.dse.nl/~ijzerenman/) de vijver rechtsonder, het dichts bij de scouting, aanbevelen.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

17-03-2008 18:40

nog eventueel tips die je hebt voor de vijver langs de scouting ?
of iemand die ervaring heeft op diezelfde vijder ?

mvg,
Nick


p.s heb mischien wel wat gezien (langs een takken bos in het water) maar heb geen idee hoe diep het daar is. dit is de enigste plek dat goed begroeid is.

er is opzich weinig begroeing, rond om de gehele vijver.
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

19-03-2008 18:27

:o
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

22-03-2008 00:47

nog enige tips iemand ?
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

29-03-2008 22:27

?
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-03-2008 22:38

Ik denk dat je voorlopig zo wel even uit de voeten komt.

Je zal er toch echt zelf moeten gaan vissen wil je wat vangen.

Doe gewoon je eigen ding en denk logisch na en gooi niet zomaar 50 meter vooruit :wink:

Ga eerst eens een beetje rondpeilen wil je wat leuks tegenkomen :wink:

Gr.

Mathieu
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
maarten hesen
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2007 10:13

04-04-2008 15:59

De vijver met de steiger waar ze aan het verbouwen zijn is geen visplas!! Alleen vijver 1 en 2 horen bij de ijzeren man. Op vijver 1 (bij scouting) wordt niet heel veel gevist, maar als je een echte karper wil vangen schijn je daar te moeten zijn...
Op de vijver met het eiland (2), wordt zoveel gevist dat er eigenlijk geen lol meer aan is. Veel vissen hebben ook een kapotte lip of andere beschadiging..
Plaats reactie